@TTT: ik vind dat introotje met dat manneke pis toch wel interessant:
http://www.paule-racing.de/copy/Camfile ... beitet.wmv
My 0.02 dl
Nop
Nieuwe BMW
Moderator: ghulst
die vergelijking is raak, ik rij zelf met een suzuki samurai en zie die cayenne echt niet doen wat ik met men suzukike doeDr_Bean schreef:ach, dan bel je toch gewoon je vrienden met de Porche Cayenne, die komen je er wel uitslepen
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Alsof hij dan bij je kan komenDr_Bean schreef:ach, dan bel je toch gewoon je vrienden met de Porche Cayenne, die komen je er wel uitslepen
Kun je beter een oude leger jeep hebben ofzo
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Over de mogelijkheden van de HP2,
Ach, de tijd zal het leren.
Misschien toch wel een interesante link met verhalen over de evenementen waar de HP2 inmiddels aan heeft mee gedaan.
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/spec ... zberg.html
Ach, de tijd zal het leren.
Misschien toch wel een interesante link met verhalen over de evenementen waar de HP2 inmiddels aan heeft mee gedaan.
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/spec ... zberg.html
Leuk leesvoer.
Het commentaar van BMW dat het wel knap is om met een motor met 70kg extra gewicht zo vlot mee te komen had ik wel verwacht. En het commentaar dat het terrein voor een HP2 in de meeste wedstrijden eigenlijk niet ideaal is had ik ook wel verwacht.
Maar dat die HP2 zo'n pruts motor is, als ik het goed lees heeft ie maar 1 keer zonder panne een CC uitgereden, dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat ze uitgerekend bij BMW wel iets degelijks konden bouwen.
Het commentaar van BMW dat het wel knap is om met een motor met 70kg extra gewicht zo vlot mee te komen had ik wel verwacht. En het commentaar dat het terrein voor een HP2 in de meeste wedstrijden eigenlijk niet ideaal is had ik ook wel verwacht.
Maar dat die HP2 zo'n pruts motor is, als ik het goed lees heeft ie maar 1 keer zonder panne een CC uitgereden, dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat ze uitgerekend bij BMW wel iets degelijks konden bouwen.
smurf.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Dat zal wel goedkomen met 70 kg extra gietstaal
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Afgelopen zndag werd in Goldbach (Duitsland) weer een wedstrijd verreden in het kader van de (GCC) German Cross Country championship, een wedstrijd serie waar amateur rijders zonder licentie kunnen starten.
Voor het eerst deed hier de KTM Super Enduro mee (afgeleid vd LC8)
Spannend dus hoe de BMW HP2 het zou doen tegen het KTM fabrieks geweld met een van 's werelds beste rijders: Giovanni Sala (5 voudig wereldkampioen enduro) en nu in loondienst van KTM.
De BMW rijder Simo Kirssi (Finland, 23 jaar) is nog maar net zijn amateur status ontgroeid en heeft tot dusver alleen het GCC van 2004 op zijn naam geschreven.
(btw, welke fabrikant was ook al weer zo flauw om een professionele rijder in een amateur wedstrijd zoals het GCC in te zetten, om zo "goedkoop" te scoren???)
Hoewel men in het KTM kamp vol zelf vertrouwen was over de goede afloop (zelfs hoogste KTM baas Stefan Pierer was er om de victorie mee te vieren..) liep eea toch iets anders. Voor velen een volkomen verrassing, reed de Fin met de HP2 gemakkelijk weg bij KTM fabrieksrijder Sala.
Na twee uur rijden kwamen Simo Kirssi en Sala op de KTM vrijwel gelijk over de finish. Alleen, Sala lag toen wel op een volle ronde achterstand. Groot was de vreugde in het BMW kamp, dat kun je je voorstellen
Bijgaande foto's geven een beeld van de prachtige rijstijl van de fin
Voor het eerst deed hier de KTM Super Enduro mee (afgeleid vd LC8)
Spannend dus hoe de BMW HP2 het zou doen tegen het KTM fabrieks geweld met een van 's werelds beste rijders: Giovanni Sala (5 voudig wereldkampioen enduro) en nu in loondienst van KTM.
De BMW rijder Simo Kirssi (Finland, 23 jaar) is nog maar net zijn amateur status ontgroeid en heeft tot dusver alleen het GCC van 2004 op zijn naam geschreven.
(btw, welke fabrikant was ook al weer zo flauw om een professionele rijder in een amateur wedstrijd zoals het GCC in te zetten, om zo "goedkoop" te scoren???)
Hoewel men in het KTM kamp vol zelf vertrouwen was over de goede afloop (zelfs hoogste KTM baas Stefan Pierer was er om de victorie mee te vieren..) liep eea toch iets anders. Voor velen een volkomen verrassing, reed de Fin met de HP2 gemakkelijk weg bij KTM fabrieksrijder Sala.
Na twee uur rijden kwamen Simo Kirssi en Sala op de KTM vrijwel gelijk over de finish. Alleen, Sala lag toen wel op een volle ronde achterstand. Groot was de vreugde in het BMW kamp, dat kun je je voorstellen
Bijgaande foto's geven een beeld van de prachtige rijstijl van de fin
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ere wie ere toe komt ziet er indrukwekkend uit.Wat was de einduitslag?
Laatste en één na laatste?
Laatste en één na laatste?
Respect hoor.
Krissi eindigde op de 9e plek en staat nu 10e in het GCC klassement (Arnaud Demeester, die van Le Touquet, ja, staat 1e)
http://gcc.baboons.de/ccs_results.php?series_id=4
Sala vertrok zonder transponder en verloor dus gelijk al 2 minuten...wel erg slordig (of misschien juist niet)http://endurosport.baboons.de/content.p ... d=DOC_6522
Krissi eindigde op de 9e plek en staat nu 10e in het GCC klassement (Arnaud Demeester, die van Le Touquet, ja, staat 1e)
http://gcc.baboons.de/ccs_results.php?series_id=4
Sala vertrok zonder transponder en verloor dus gelijk al 2 minuten...wel erg slordig (of misschien juist niet)http://endurosport.baboons.de/content.p ... d=DOC_6522
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: wo jul 20, 2005 12:02
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Kirssi was 9e, Sala 12e op een volle ronde achterstand (= 5 minuten) en er waren 45 deelnemers in deze klasse.
Daarvan raakte hij twee minuten kwijt omdat hij zijn tag niet omhad, en nog een minuut tbv tanken, ketting spannen en een kleine reparatie. In die andere twee minuten was hij gewoon langzamer..
Hoe je ook went of keert, hier in Goldbach was de HP2 met Kirssi gewoon beter dan de KTM 950 met 5-voudig Enduro wereldkampioen Sala.
Daarvan raakte hij twee minuten kwijt omdat hij zijn tag niet omhad, en nog een minuut tbv tanken, ketting spannen en een kleine reparatie. In die andere twee minuten was hij gewoon langzamer..
Hoe je ook went of keert, hier in Goldbach was de HP2 met Kirssi gewoon beter dan de KTM 950 met 5-voudig Enduro wereldkampioen Sala.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Hé Bert,
Welkom op het noppenforum.
Welkom op het noppenforum.
Bert, dat ligt hier vooral aan de leeftijd van de rijder en het feit dat deze enduro een veredelde motorcross is en Sala een echte ex enduro Wereldkampioen Om even op de leeftijd terug te komen Kirssi is 23 jaar, Sala is denk ik 38 jaar en dus minimaal 15 jaar ouder, dus gezien deze feiten moet Kirssi dit ook gewoon winnen Ik moet wel zeggen dat Kirsi wel gewoon hard gereden heeft met de HP2.Bert Duursma schreef:Hoe je ook went of keert, hier in Goldbach was de HP2 met Kirssi gewoon beter dan de KTM 950 met 5-voudig Enduro wereldkampioen Sala.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: wo jul 20, 2005 12:02
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ok, leeftijd speelt mee, echter Kirssi heeft nauwelijks ervaring. In Erzberg, zeker geen cross circuit was Kirssi ook sneller. Helaas kreeg hij bij een van de twee runs in de tweeecilinderklasse 300 meter voor de finish een technisch probleempje. De andere run was hij echter Sala de baas, evenals in de Iron Road Prologue.
wij zijn vanmorgen weesten rijden, een van die gasten die we tegengekomen waren en we een babbeltje mee geslagen hebben had ook veel lof over de bmw, ze kende iemand die er eentje had en dat de bmw het wat op technisch gebied liet afweten (logisch voor log ding) maar voor op lange rechte stukkien ideaal is.
haja, voor gewicht te sparen op die bmw kun je er de zijpikkel al afhalen, je legt hem gewoon mooi op de motor.
haja, voor gewicht te sparen op die bmw kun je er de zijpikkel al afhalen, je legt hem gewoon mooi op de motor.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
naar 't schijnt zou Sala met de LC8 deelnemen aan La Chinelle 2005
ik ben eens benieuwd tegen welke snelheid hij mij daar voorbij zal rijden
Gery
ik ben eens benieuwd tegen welke snelheid hij mij daar voorbij zal rijden
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Hi Joop,
Dat leeftijd mee zou spelen onder de 40 jaar ben ik het niet mee eens.
De meeste duursporters zijn op hun top tussen de 35 en 45 jaar.
En we praten hier toch echt over wedstrijden van 2 uur en langer.
Daarbij komt dat een 5-voudig wereld kampioen Enduro toch wel veel meer ervaring in huis moet hebben dan iemand die net amateur af is.
Kennelijk is de drang groot om redenen te bedenken waarom de KTM deze dag verloor
Dat leeftijd mee zou spelen onder de 40 jaar ben ik het niet mee eens.
De meeste duursporters zijn op hun top tussen de 35 en 45 jaar.
En we praten hier toch echt over wedstrijden van 2 uur en langer.
Daarbij komt dat een 5-voudig wereld kampioen Enduro toch wel veel meer ervaring in huis moet hebben dan iemand die net amateur af is.
Kennelijk is de drang groot om redenen te bedenken waarom de KTM deze dag verloor
Er is dus nog 4 jaar hoop voor meGrizzly schreef: Dat leeftijd mee zou spelen onder de 40 jaar ben ik het niet mee eens. De meeste duursporters zijn op hun top tussen de 35 en 45 jaar.
Ga ermaar vanuit dat Sala zonder meer meer ervaring in huis heeft. Hij heeft t die dag ook daar gelatenGrizzly schreef: Daarbij komt dat een 5-voudig wereld kampioen Enduro toch wel veel meer ervaring in huis moet hebben dan iemand die net amateur af is.
We zitten hier dan ook niet op een merkgebonden forum.Grizzly schreef: Kennelijk is de drang groot om redenen te bedenken waarom de KTM deze dag verloor
Maar eerlijk is eerlijk, er zijn een hoop excuses te bedenken, KTM heeft deze slag verloren...
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
En ik was nog wel in de veronderstelling dat ik volgend jaar toch echt een ouwe zak zou zijn geworden. Nu blijkt dat ik een duursporter op mijn top word!Grizzly schreef:De meeste duursporters zijn op hun top tussen de 35 en 45 jaar.
Nu nog minder friet eten en minder bier drinken.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Jimmy Lewis is 10e geworden in zijn klasse (klasse 30) tijdens de Baja 500, bijna 1.5 uur na de winnaar van die klasse en 2.5 uur na de snelste motor
http://www.score-international.com/baja500/
http://www.score-international.com/baja500/
Hi Grizzly,Grizzly schreef:Hi Joop,
Dat leeftijd mee zou spelen onder de 40 jaar ben ik het niet mee eens.
De meeste duursporters zijn op hun top tussen de 35 en 45 jaar.
En we praten hier toch echt over wedstrijden van 2 uur en langer.
Daarbij komt dat een 5-voudig wereld kampioen Enduro toch wel veel meer ervaring in huis moet hebben dan iemand die net amateur af is.
Kennelijk is de drang groot om redenen te bedenken waarom de KTM deze dag verloor
Een wedstrijd van 2 uur is echt geen duursport in de motorsport, dan spreek je meer van een verlengde motocross. Duursport dan praat je over een enduro van bijv. 7 uur, tweedaagse of een zesdaagse of Paris-Dakar. En de snelste crossers zijn echt geen 38 jaar oud
Sala is 37.
Hij reed vorig jaar normaal bij de 1ste vijf, tijdens wedstrijden tussen de 1 uur en 6 uur in Spanje, Italie, Portugal.
Hij is ook niet vies van een korte sprint van 10 minuten op de Erzberg.
Daar maakt hij ook korte mette met de rest van de concurentie.
Andere rijders die tijdens de GCC 2 uur wedstrijden ook bij de eerste 5 reden.
Frederic Vialle is 32,
Radek Motasak is 33,
Gunnar Junge is 32.
En wat denk je van een rijder als Stefan Everts, (34), die blaast nog steeds een aardig deuntje mee.
Hij reed vorig jaar normaal bij de 1ste vijf, tijdens wedstrijden tussen de 1 uur en 6 uur in Spanje, Italie, Portugal.
Hij is ook niet vies van een korte sprint van 10 minuten op de Erzberg.
Daar maakt hij ook korte mette met de rest van de concurentie.
Andere rijders die tijdens de GCC 2 uur wedstrijden ook bij de eerste 5 reden.
Frederic Vialle is 32,
Radek Motasak is 33,
Gunnar Junge is 32.
En wat denk je van een rijder als Stefan Everts, (34), die blaast nog steeds een aardig deuntje mee.
Blijven jullie een beetje doorzeuren over dat bakbeest
Moderators , zet hier onderhand maar eens een slot op.
Moderators , zet hier onderhand maar eens een slot op.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/