Mijn RM250 van 1994 heeft een startprobleem, ik moet bij koude motor minstens 20 keer trappen voor de motor loopt, heeft hij eenmaal even gelopen dan start hij in 1 of 2 keer kicken, meestal ploft hij even en slaat dan de eerste of tweede trap daarna aan.
Hoe kan ik zorgen dat de koude start beter wordt?
Slecht starten van RM250
Moderator: ghulst
Een antwoord heb ik niet, ben zelf ook op zoek naar de oplossing want ik heb bijna hetzelfde probleem met mijn rm250 uit 83. Was net van plan om n onderwerp te openen toen ik deze zag
Is pas gereviseerd en wil alleen lopen als ik m aantrek, voor de rest bijna hetzelfde verhaal. Word erg moe van al dat aantrappen
Hoop dat iemand een oplossing heeft.
Is pas gereviseerd en wil alleen lopen als ik m aantrek, voor de rest bijna hetzelfde verhaal. Word erg moe van al dat aantrappen
Hoop dat iemand een oplossing heeft.
ikheb zelf een honda cr met eigelijk hetzelfde probleem.
als ik hem voordat ik hem start een paar seconden schuin hou dat de vlotter overloopt en de benzine er dus uitstroomt dan start hij in 1 a 2 keer als hij koud is.
als ik hem voordat ik hem start een paar seconden schuin hou dat de vlotter overloopt en de benzine er dus uitstroomt dan start hij in 1 a 2 keer als hij koud is.
Met n paar keer kicken loopt er bij mij ook benzine uit maar daar hoef ik m niet schuin voor te houden. Als hij loopt loopt hij gewoon goed. Zit n ngk 8 bougie in. Weet niet of dat er wat mee te maken heeft?
murk schreef:Met n paar keer kicken loopt er bij mij ook benzine uit maar daar hoef ik m niet schuin voor te houden. Als hij loopt loopt hij gewoon goed. Zit n ngk 8 bougie in. Weet niet of dat er wat mee te maken heeft?
bij jou loopt de benzine er al uit als je kickt?
Klinkt meer als een vlotter die blijft hangen!
Ja zat ik ook al aan te denken, zal straks de carb er weer ff afslope.
Bedankt voor de suggestie
Zal direkt de ontsteking nakijken, weet iemand mischien wat ik hieraan moet doormeten en mischien de waardes ongeveer?
Bedankt voor de suggestie
Zal direkt de ontsteking nakijken, weet iemand mischien wat ik hieraan moet doormeten en mischien de waardes ongeveer?
Moooooi crossweer...........
cr125 '97
ex-cr125 '93
ex-rm250 '83
ex-cr80 '??
cr125 '97
ex-cr125 '93
ex-rm250 '83
ex-cr80 '??
Kijk eens of je membraan niet lekt/open staat.
De plaatjes moeten zo'n beetje aanliggen of in ieder geval moeten deze plaatje de opening goed afkunnen sluiten
De plaatjes moeten zo'n beetje aanliggen of in ieder geval moeten deze plaatje de opening goed afkunnen sluiten
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Gebeurt ook wel eens dat er een hoekje uit het membraan breekt en de inlaat dus gedeeltelijk open blijft staan. Start ie dus ook voor geen metergassen schreef:Kijk eens of je membraan niet lekt/open staat.
De plaatjes moeten zo'n beetje aanliggen of in ieder geval moeten deze plaatje de opening goed afkunnen sluiten
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Er zitten net nieuwe membraamklepjes in en ze sluiten goed dus dat kan het niet zijn. Kan het helpen als ik de luchtfilters vernieuw?
Moooooi crossweer...........
cr125 '97
ex-cr125 '93
ex-rm250 '83
ex-cr80 '??
cr125 '97
ex-cr125 '93
ex-rm250 '83
ex-cr80 '??
als je zuiger nou gewoon versleten is. dan kan ik me voorstellen dat je meerdere malen moet kicken voordat die start. maar als die echt versleten is, dan moet die toch ook slecht starten wanneer die warm is? of hoeft dat niet perce...
ik heb namelijk ook dat bij koude start moet ik wel meerderemalen kicken voordat die aangaat. maar wanneer die warm is vaak 2/3keer en dan is die aan...
ik heb namelijk ook dat bij koude start moet ik wel meerderemalen kicken voordat die aangaat. maar wanneer die warm is vaak 2/3keer en dan is die aan...
verstand op nul en nadenken
Heb nu nieuwe membraamklepjes, andere cilinder geboord en gehoond, nieuwe zuiger en nieuwe luchtfilters maar hij start nog steeds erg slecht. Eerste keer starten op sleeptouw. Daarna 20x kicken. Loopt voor de rest goed. Vonk is niet echt geweldig.
Wat moet ik nu? Kan het aan de ontstekingspoelen ofzo liggen of is ie gewoon verkeerd afgesteld?
Word er eigenlijk een beetje moe van .................
Maarja is hobby he
Als iemand me hier mee kan helpen heel erg bedankt!
Owja is voor die rm250 uit 83.
Wat moet ik nu? Kan het aan de ontstekingspoelen ofzo liggen of is ie gewoon verkeerd afgesteld?
Word er eigenlijk een beetje moe van .................
Maarja is hobby he
Als iemand me hier mee kan helpen heel erg bedankt!
Owja is voor die rm250 uit 83.
Moooooi crossweer...........
cr125 '97
ex-cr125 '93
ex-rm250 '83
ex-cr80 '??
cr125 '97
ex-cr125 '93
ex-rm250 '83
ex-cr80 '??
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Onsteekspoelen kunnen stuk zijn maar meestal hoor je dat bij motoren van voor 90.
Edit, zie net dat het dus een 83 is, dan zou het best wel eens kunnen dat de spoelen slecht zijn, zit er ook verschil in het vonken met een warmer blok?
Anders moet je ze eens nameten, probleem is alleen een referentiewaarde te krijgen. Die staat namelijk niet in onderhoudsboeken
Hoe vet smeer je eigenlijk, als je heel vet smeert is het starten ook knudde
Sommige carbs helpt het ook door de choke knop te verdraaien daar stel je oa stationair toerental mee af, als je die goed stelt als de motor koud is dan start hij daarna ook knudde
Edit, zie net dat het dus een 83 is, dan zou het best wel eens kunnen dat de spoelen slecht zijn, zit er ook verschil in het vonken met een warmer blok?
Anders moet je ze eens nameten, probleem is alleen een referentiewaarde te krijgen. Die staat namelijk niet in onderhoudsboeken
Hoe vet smeer je eigenlijk, als je heel vet smeert is het starten ook knudde
Sommige carbs helpt het ook door de choke knop te verdraaien daar stel je oa stationair toerental mee af, als je die goed stelt als de motor koud is dan start hij daarna ook knudde
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik smeer nu 1:30. verschil van vonk met warm en koud blok heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken, zal dat vanavond ff doen.
Maar een crosser hoort toch niet stationair te lopen? Of wel?
Anders kan ik nog aan een andere ontsteking komen, mischien dat ik het daar dan mee probeer.
Ik baal er echt van, buurjongen van me heeft op t bollenland gisteren een tijdelijke crossbaan aangelegd en nou kan ik niet rijden
Maar een crosser hoort toch niet stationair te lopen? Of wel?
Anders kan ik nog aan een andere ontsteking komen, mischien dat ik het daar dan mee probeer.
Ik baal er echt van, buurjongen van me heeft op t bollenland gisteren een tijdelijke crossbaan aangelegd en nou kan ik niet rijden
Moooooi crossweer...........
cr125 '97
ex-cr125 '93
ex-rm250 '83
ex-cr80 '??
cr125 '97
ex-cr125 '93
ex-rm250 '83
ex-cr80 '??
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma mar 13, 2006 18:46
- Locatie: dedemsvaart
het helpt zeker als je het hele spul even los haalt en allus even schoon maakt.. dus de carb ontsteking enz. wat je dan nog kan doen is je ontsteking optijd zetten (kan al een heleboel schelen) en er kan verder een te grote stationeersproeier in zitten ma dat kan ik zo niet zeggen. kijk daarvoor eerst even na je bougie..(die moet koffie bruin wezen ma dat weet je vast wel)Mesjoggah schreef:Mijn RM250 van 1994 heeft een startprobleem, ik moet bij koude motor minstens 20 keer trappen voor de motor loopt, heeft hij eenmaal even gelopen dan start hij in 1 of 2 keer kicken, meestal ploft hij even en slaat dan de eerste of tweede trap daarna aan.
Hoe kan ik zorgen dat de koude start beter wordt?
verder veel succes
groeten niels
zou je alstbulieft die wat oudere topics late voor wat ze zijn? je hebt er nu al 3 ofzo terug naar boven gehaaldYz250niels schreef:het helpt zeker als je het hele spul even los haalt en allus even schoon maakt.. dus de carb ontsteking enz. wat je dan nog kan doen is je ontsteking optijd zetten (kan al een heleboel schelen) en er kan verder een te grote stationeersproeier in zitten ma dat kan ik zo niet zeggen. kijk daarvoor eerst even na je bougie..(die moet koffie bruin wezen ma dat weet je vast wel)Mesjoggah schreef:Mijn RM250 van 1994 heeft een startprobleem, ik moet bij koude motor minstens 20 keer trappen voor de motor loopt, heeft hij eenmaal even gelopen dan start hij in 1 of 2 keer kicken, meestal ploft hij even en slaat dan de eerste of tweede trap daarna aan.
Hoe kan ik zorgen dat de koude start beter wordt?
verder veel succes
groeten niels
stimpie schreef:zou je alstbulieft die wat oudere topics late voor wat ze zijn? je hebt er nu al 3 ofzo terug naar boven gehaaldYz250niels schreef:het helpt zeker als je het hele spul even los haalt .......................dat kan ik zo niet zeggen. kijk daarvoor eerst even na je bougie..(die moet koffie bruin wezen ma dat weet je vast wel)Mesjoggah schreef:Mijn RM250 van 1994 heeft een startprobleem, ........
Hoe kan ik zorgen dat de koude start beter wordt?
verder veel succes
groeten niels
ik vroeg me af of die RM250 al weer goed liep. Ik vind dat de starter van dit topic daar even over moet berichten. Hoeft Niels niet al die oude topics te heropenen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Het simpelste is vaak het effectiefst... Even schuin houden tot de benzine eruit loopt en dan start de motor in 2 á 3 keer trappen.huskie schreef:stimpie schreef:zou je alstbulieft die wat oudere topics late voor wat ze zijn? je hebt er nu al 3 ofzo terug naar boven gehaaldYz250niels schreef: het helpt zeker als je het hele spul even los haalt .......................dat kan ik zo niet zeggen. kijk daarvoor eerst even na je bougie..(die moet koffie bruin wezen ma dat weet je vast wel)
verder veel succes
groeten niels
ik vroeg me af of die RM250 al weer goed liep. Ik vind dat de starter van dit topic daar even over moet berichten. Hoeft Niels niet al die oude topics te heropenen.
Doe nu maar op slot, kan hij ook niet meer gekickt worden..