Husaberg 501, enkele vragen

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
comep

Beste mensen

Ik heb mijn oog laten vallen op een Husaberg 501 Enduro uit 1999. Kunnen jullie me iets vertellen over de betrouwbaarheid van deze machine, en over de verkrijgbaarheid/prijs van onderdelen? En hoe verhoudt deze machine zich tegenover een Yamaha TTR qua betrouwbaarheid?

Alvast bedankt.
STTEVE
Contacteer:

Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Jo VdB

comep schreef: En hoe verhoudt deze machine zich tegenover een Yamaha TTR qua betrouwbaarheid?
Ik zou durven zeggen :
Yamaha 10 - Husaberg 1

Is dat duidelijk genoeg...

Jo VdB
henk-v
Contacteer:

ho ho ho jo ook jouw ktm is eigenlijk een husaberg :twisted:
uiteraard is de ttr betrouwbaarder dan de husaberg maar de ttr is veel minder extreem dan de husaberg
dus wat wil je er mee gaan doen en wat wil je zelf :?:
STTEVE
Contacteer:

De Husaberg is een echte competitiemotor en vraagt veel meer aandacht en onderhoud om betrouwbaar te blijven, maar vertaald dat wel in veel meer prestaties. De TTR heeft een gemoedelijker karakter.

Als je niet bang bent voor regelmatig sleutelen, en wedstrijden oid wil rijden, is de Husa een goede keus.
Heb je (zoals ik) niet altijd tijd en zin om weeeer de hele avond in de schuur te zitten, vind je 40 pk wel zat en rij je bijv ook wel eens over de weg, dan is de Yamaha meer geschikt.
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
comep

Heren, bedankt voor jullie reacties, ik weet genoeg. Een competitiemotor vind ik schitterend maar is toch niet aan mij besteed. Ik ga op zoek naar iets minder extreems. Heb m'n FZR1000 net verkocht, daar moet snel een dualsport voor in de plaats komen.
Jo VdB

Koop je dan een Suzuki 400 !

Jo VdB
Noppy

Dualsporten is my middle name:

Kijk naar een LC4 van KTM, die is behoorlijk betrouwbaar, de kinderziektes zijn daar reeds enige jaren geleden uitgehaald, heeft een 6de versnelling dus kan best nog wel hard alleen trilt nogal op de snelweg

En dan zijn er al snel alleen nog maar Jappenbakken over voor het DSsen, Yamaha (maar dan niet de WRF), Suzuki 400 t/m 650, Honda XR650R en L, daar moet je toch wel wat leuks uit kunnen vinden?

Kijk eens op www.mobile.de, daar staan vaak goed onderhouden machines, die je voor een lage BPM-toeslag kunt importeren naar Nederland.

Kijk eens voor een leuke aanbieding op www.overveldparts.nl of www.mvm.nl.

Suc6,

Noppy
:toost:
comep

Zeg Noppy,

noem me eens wat types DS-en van Yamaha en Suzuki? De XT lijkt me te zwaar, dat wordt dus TTR lijkt me, en betreft Suzuki, alleen de DRZ400, want de DR's zijn te zwaar, toch??
Ik vind de keuze nogal moeilijk, wist al maanden geleden dat ik mijn wegmotor zou wegdoen, ben dus ook al maanden aan 't rondkijken voor een DS, maar kom er maar niet uit. Maar ik zoek gewoon verder, import uit Belgie en Duitsland is zeker een optie, wat dat betreft woon ik redelijk gunstig.
Freek
Site Admin
Contacteer:

Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Plaats reactie