Hallo,
op een of andere manier komt er zand binnen in mijn motor crf bj 2003 dat is de oorzaak zegt mijn motor dealer.
ik heb mijn lucht filterbak afgedicht met sileconen kit en kan echt geen lucht lekkage vinden.
maar toch na 7 keer rijden zijn mijn titanium kleppen ontzettend in gesleten en moeten na 10 weken vernieuwd worden.
ik ben ten einde raad en weet geen oplossing wie heeft er een tip.
groet Andre
inlaatkleppen slijten snel van crf 450
Moderator: ghulst
Kibblewhite kleppen monteren.
zie hier http://www.off-road.com/dirtbike/projec ... bblewhite/
Jo VdB
zie hier http://www.off-road.com/dirtbike/projec ... bblewhite/
Jo VdB
-
Ik heb geen oplossing voor jou probleem, maar ik heb wel eens gehoord dat dit probleem zich ook voordoet met een EXC450.
Voor zover ik me kan herinneren stond er een heel topic over op een Amerikaans KTM forum (nauwkeuriger dan dit weet ik 't echt niet meer).
Nu ik ff dieper in m'n geheugen graaf geloof ik dat Adriaan van Algarve Offroad (www.****.nl) hier ook erg intensief mee bezig is geweest.
Ik geloof zelfs dat er een nederlands luchtfilter fabrikant speciale samples heeft vervaardigd om te testen.
Je zou Adriaan eens kunnen vragen (ook al gaat het bij jou niet om een kTM) en doe 'm dan in ieder geval de groeten van mij.
Groeten en succes,
Fr@venture
Voor zover ik me kan herinneren stond er een heel topic over op een Amerikaans KTM forum (nauwkeuriger dan dit weet ik 't echt niet meer).
Nu ik ff dieper in m'n geheugen graaf geloof ik dat Adriaan van Algarve Offroad (www.****.nl) hier ook erg intensief mee bezig is geweest.
Ik geloof zelfs dat er een nederlands luchtfilter fabrikant speciale samples heeft vervaardigd om te testen.
Je zou Adriaan eens kunnen vragen (ook al gaat het bij jou niet om een kTM) en doe 'm dan in ieder geval de groeten van mij.
Groeten en succes,
Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
andre s. schreef:Hallo,
op een of andere manier komt er zand binnen in mijn motor crf bj 2003 dat is de oorzaak zegt mijn motor dealer.
ik heb mijn lucht filterbak afgedicht met sileconen kit en kan echt geen lucht lekkage vinden.
maar toch na 7 keer rijden zijn mijn titanium kleppen ontzettend in gesleten en moeten na 10 weken vernieuwd worden.
ik ben ten einde raad en weet geen oplossing wie heeft er een tip.
groet Andre
als er werkelijk zand in het blok komt , kan je dat zelf zien door de olie af te tappen ... ook denk ik niet dat er zand binnen komt via de luchtfilterkast , want als die niet dicht is , zuigt de motor *valse* lucht , en gaat beroerd lopen (dit was bij jou geloof ik niet het geval?) verder zou het wel vreemd zijn als dan alleen je kleppen slijten , en niet bijvoorbeeld je big-end en zuiger .. staan de kleppen wel goed gestelt ? bij te ruime afstelling , slaat de klep te hard terug in de zitting , wat overmatig slijtage veroorzaakt
BIERTAKT crossen en zuupn
Op www.thumpertalk.com zijn eindeloze discussies aan de gang over dit onderwerp. Sommige hebben er eerder last van dan andere. Ik heb zelf een CRF450 van 2003 die dik 80 uur heeft gelopen met 1 keer kleppen stellen na 20 uur. Ik weet dat Adje in zijn CRF Kibblewhite kleppen heeft zitten.
Naar mijn mening zijn er een paar dingen die kleppen slijtage voorkomen bij een CRF
- Niet door laten lopen tot de toeren begrenzer, maar korter schakelen
- TwinAir filter kit met alu montagering monteren, origineel is vragen om problemen, de filter is groter dan het gat waar hij doormoet om te monteren dus komt het nog al voor dat je kleine gaatjes in je filter krijgt hierdoor met als resultaat zand in de motor.
- Elke keer dat je gaat rijden schoon luchtfilter monteren
- Tussen 5 tot max 7 uur olie verversen (versnellingsbak en blok) met hoogwaardige syntetische olie.
Als je je kleppen toch moet vervangen zou ik voor rvs kibblewhite kleppen gaan met bijbehorende veren die gaan in ieder geval langer mee dan origineel. succes ermee
Naar mijn mening zijn er een paar dingen die kleppen slijtage voorkomen bij een CRF
- Niet door laten lopen tot de toeren begrenzer, maar korter schakelen
- TwinAir filter kit met alu montagering monteren, origineel is vragen om problemen, de filter is groter dan het gat waar hij doormoet om te monteren dus komt het nog al voor dat je kleine gaatjes in je filter krijgt hierdoor met als resultaat zand in de motor.
- Elke keer dat je gaat rijden schoon luchtfilter monteren
- Tussen 5 tot max 7 uur olie verversen (versnellingsbak en blok) met hoogwaardige syntetische olie.
Als je je kleppen toch moet vervangen zou ik voor rvs kibblewhite kleppen gaan met bijbehorende veren die gaan in ieder geval langer mee dan origineel. succes ermee
Ik heb inderdaad de oplossing voor dit probleem en dat zijn black diamant valves ( kibblewhite )Sjokske schreef:Adje is hierin de Mona.
Als je hem een PB'tje stuurt komt het goed
Ik had precies hetzelfde probleem met mijn 2003 en 2004 crf450 en dat al na zo'n 3 maanden.
In mijn 2004 heb ik toen die RVS kibblewhite inlaat kleppen + de bijbehorende zwaardere klepveren , die je overigens los moet bijbestellen , ingezet en sinsdien heb ik die nooit meer hoeven stellen ( al vanaf augustus 2004 )
Dus als ik jou was zou ik dat ook doen en dan ben je van heel die ellende af.
Met het vermogen merk je helemaal niets dat er iets is veranderd.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
misschien is het gewoon wel geen 'zand' want als het dat was zouden cilinderwand en zuigerveren ook extreem slijten met hoog olieverbruik toto gevolg.JoeBaR schreef:oke , je monteert andere kleppen ..
maar dan is niet het *zand in je blok* probleem verholpen neem ik aan ...
Gewoon een kwestie van inslaan en normale slijtage denk ik. Net al sin de racerij soms bronze zittingen gebruikt worden, mooi, werk goed, maar slijt gewoon wat harder => vaker stellen.
Hallo Crossers,
Bedankt voor de info.
Ik wil die kleppen wel aanschaffen maar moet dit rechtstreeks via deze firma bestellen of kan ik ze in Nederland bemachtigen?
Verder wil ik nog melden dat ik na elke keer rijden mijn luchtfilter vervang voor een schone en ververs mijn motor olie om de 3 uur met putoline vully synthetic 4 stroke (3 x rijden) en heb geen bijzonderheden aangetroffen.
Mijn kleppen zijn nu voor de laatste keer gesteld en binnen kort zal hij weer geen compressie hebben.
mvg Andre
Bedankt voor de info.
Ik wil die kleppen wel aanschaffen maar moet dit rechtstreeks via deze firma bestellen of kan ik ze in Nederland bemachtigen?
Verder wil ik nog melden dat ik na elke keer rijden mijn luchtfilter vervang voor een schone en ververs mijn motor olie om de 3 uur met putoline vully synthetic 4 stroke (3 x rijden) en heb geen bijzonderheden aangetroffen.
Mijn kleppen zijn nu voor de laatste keer gesteld en binnen kort zal hij weer geen compressie hebben.
mvg Andre
Ik rij veel langer met een luchtfilter en ook veel langer met de Syntec 4 olie (600-1000 km). En gelukkig geen enkel probleem met mijn KTM 450EXCandre s. schreef:Verder wil ik nog melden dat ik na elke keer rijden mijn luchtfilter vervang voor een schone en ververs mijn motor olie om de 3 uur met putoline vully synthetic 4 stroke (3 x rijden) en heb geen bijzonderheden aangetroffen.mvg Andre
Ik heb ze toen gekocht via www.thumpertalk.comandre s. schreef:Hallo Crossers,
Bedankt voor de info.
mvg Andre
Je moet je daar wel eerst registreren en dan kan je daar bijna alles bestellen op motorcross gebied.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"