uitvallen vista
Moderator: ghulst
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Rond de putten rijden misschien???yarkan schreef: heb een etrex vista meteen touratech houder op de enduro en bij grote schokken valt hij uit. heeft er soms iemand een oplossing groetjes alain
Neen,een graptje maar hé Pol....
Probeer eens van de veertjes waar de batterijen tussen geklemd zitten meer open te plooien zodat deze meer druk geven op de batterijen.
Ook de lege plaatsen in het batterijcompariment opvullen met schuimrubber kan een oplossing geven.
Of misschein scheelt er iets binnenin het toestel,slecht contact op de printplaat ergens.....
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Is een bekend probleem bij veel GPS'en.
De oplossing schijnt te zijn een stukje rubber achter de contctveertjes plakken, van dat soort wat ze ook wel voor isolatie rond ramen gebruiken.
Hier vind je meer over dat onderwerp;
http://forum.gps.nl/index.php
Groeten Jan Willem
De oplossing schijnt te zijn een stukje rubber achter de contctveertjes plakken, van dat soort wat ze ook wel voor isolatie rond ramen gebruiken.
Hier vind je meer over dat onderwerp;
http://forum.gps.nl/index.php
Groeten Jan Willem
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
Ik haal de batterijen er tijdens het rijden altijd uit. Rij op boordspanning.
Is dat de oplossing ?Rogier.V schreef:Ik haal de batterijen er tijdens het rijden altijd uit. Rij op boordspanning.
Ga ik meteen iets verzinnen met een boordspanningskabel, gisteren tijdens de wat zwaardere knippensessies is m'n GPSMAP 60 er verschillende keren mee gekapt, zodat er diverse stukken van m'n rit zijn weggevallen
En daarvoor heb ik hem niet aangeschaft
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ik rij bijna altijd zonder batterijen juist omdat ik zoveel heb gehoord over dit probleem. Volgens mij moet bijna elke Garmin die in het terrein gebruikt worden binnen de kortste keren van speciale veertjes voorzien worden. Dit om een continue druk op de batterijen te houden. Ook wordt (naar verluidt) vaak een papiertje om de batterijen gedraaid zodat deze niet kunnen schudden in je toestel. Door deze ellende liggen de batterijen bij mij langs de pc omdat ik ze er alleen bij het laden van andere tracks nodig heb.
Garmin zegt dat het komt omdat niet alle batterijen van gelijke lengtes zijn.
Een Duracell schijnt al een paar mm langer te zijn dan bijv. de Sony's. Indien je dan een week met Duracell's rondgereden hebt, dan zijn de veertjes dus wat teruggebogen.
Daarna de Sony's d'r weer in en er is dusdanig veel ruimte, dat de veertjes toch weer kunnen afbreken, ondanks de schuimpjes.
Zolang fabrikanten het uiterste uit de batterij willen persen, zal afwijken van de AA-norm altijd wel een probleem blijven. Vlak ook het verschillende gewicht van de batterijmerken niet uit!
Noppy
Een Duracell schijnt al een paar mm langer te zijn dan bijv. de Sony's. Indien je dan een week met Duracell's rondgereden hebt, dan zijn de veertjes dus wat teruggebogen.
Daarna de Sony's d'r weer in en er is dusdanig veel ruimte, dat de veertjes toch weer kunnen afbreken, ondanks de schuimpjes.
Zolang fabrikanten het uiterste uit de batterij willen persen, zal afwijken van de AA-norm altijd wel een probleem blijven. Vlak ook het verschillende gewicht van de batterijmerken niet uit!
Noppy
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
- Locatie: Dordrecht
ZONDER batterijen rijden! De GPS'en gaan echt kapot van rijden met rammelende batterijen. Als er dan toch batterijen in moeten dan de batterijen vastzetten in de batterijhouder door er bijvoorbeeld papier of plakband omheen te draaien. Die batterijen moeten stevig vast zitten in de houder.