Een jaar geleden hadden we het er nog over. Wat doen we met onze particulieren grijs kentekens?
Dinsdag m'n bus laten omkeuren naar kampeerauto.
Nu dadelijk het verzoek tot kwart tarief en ik betaal nog minder dan grijs.
Wel even BPM betalen hoor!!!!!
Zalm is weer blij met me....
Nu kan ik tenminste eindelijk eens een kopje koffie zetten als ik vrienden tegenkom.
Ben blij dat ze dat grijze kenteken hebben opgedoekt.
Mmmmmm heerlijk die koffie.
Van grijs naar Geel, wegenbelasting kampeer auto
Moderator: ghulst
ik was van plan ook een "kamper" aan te schaffen. Ik zag een mooie ex-brandweerwagen op duitse ebay, met roldeuren aan 3 kanten, dakrek, 8 zitplaatsen. Kan je zo je 3 motoren achterin rijden en dan nog met 8 man zitten. Echt een prachtig ding.
Helaas: 3700kg. Moet je groot rijbewijs hebben. En nu blijkt dat voor het behalen van zo'n rijbewijs je niet alleen theorie en praktijk moet doen maar ook een examen logistiek en voertuigkunde. Ja, heb je echt nodig om een kamper te besturen
In duitsland mag dit ding wel met rijbewijs B bestuurd worden. Het is hoog tijd voor een Europese grondwet.
Helaas: 3700kg. Moet je groot rijbewijs hebben. En nu blijkt dat voor het behalen van zo'n rijbewijs je niet alleen theorie en praktijk moet doen maar ook een examen logistiek en voertuigkunde. Ja, heb je echt nodig om een kamper te besturen
In duitsland mag dit ding wel met rijbewijs B bestuurd worden. Het is hoog tijd voor een Europese grondwet.
smurf.
-
- Site Admin
- Contacteer:
Sloop je d'r toch 200 kg vanaf ?TTT schreef:ik was van plan ook een "kamper" aan te schaffen. Ik zag een mooie ex-brandweerwagen op duitse ebay, met roldeuren aan 3 kanten, dakrek, 8 zitplaatsen. Kan je zo je 3 motoren achterin rijden en dan nog met 8 man zitten. Echt een prachtig ding.
Dakrek, 4 stoelen, kleine accu, enz
Je moet toch opnieuw wegen voor het NL-kenteken.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Yep, de kamper wordt opnieuw gewogen. 3700kg is gemakkelijk terug te brengen naar onder 3500kg, alleen meen ik dat je dan geen laadvermogen meer hebt. Dus je moet richting 2800kg of zoiets gaan.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
lichter maken had ik ook al bedacht maar dan moet er inderdaad 800...1000kg uit. Dat leek mij niet zo eenvoudig.
En je moet er en bedje en kookinrichting in hebben voor de camper keuring.
Nou hij is nog te koop
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %3AIT&rd=1
En je moet er en bedje en kookinrichting in hebben voor de camper keuring.
Nou hij is nog te koop
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %3AIT&rd=1
smurf.
O, ik had een ouder modelletje in gedachten. Gelijk helemaal geen wegenbelasting meer en zo'n mooie bolle motorkap vooraan.
Ik meen trouwens dat die niet zo zwaar zijn en staan ook veel te koop daar. Ook met hele lage km standen.
Ik meen trouwens dat die niet zo zwaar zijn en staan ook veel te koop daar. Ook met hele lage km standen.
nee, dat is nog steeds zo. Maar je krijgt dus bij omkeuren naar geel/kampeerauto altijd te maken met de bpm, welke sinds 2002 verandert is. Nu dien je altijd nog 10 procent bpm over de nieuwwaarde te betalen, ook al is hij dus 24 jaar oud. Pas bij 25jaar hoef je geen bpm meer te betalen. Lekker gemakkelijk verdient door Zalmpie.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
huskie schreef: Nu kan ik tenminste eindelijk eens een kopje koffie zetten als ik vrienden tegenkom.
Ben blij dat ze dat grijze kenteken hebben opgedoekt.
Mmmmmm heerlijk die koffie.
Is het koffiezet apparaat een van de criteria om van bus naar camper te gaan? Of moet je ook een ranzig matrasje achterin gooien om die gasten van RDW te overtuigen dat het om een campertje gaat?
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
je hebt niet alleen met de rdw van doen want die vinden het al snel een camper met een kookstel en een bed (kun je zelfs een stationcar op camper zetten )
maar de belasting stelt meer eisen zoals b.v. redelijke stahoogte
anders krijg je gewoon een naheffing met de gebruikelijke boetes
maar de belasting stelt meer eisen zoals b.v. redelijke stahoogte
anders krijg je gewoon een naheffing met de gebruikelijke boetes
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Voor de douane is een koffiezet apparaat voldoende........ Niet dus!!!
Je dient de douane richtlijnen te volgen aangaande camperbusjes.
Ik heb dus een gat in m'n dak gedekoepeerd zo heb ik stahoogte van minimaal 170cm. Lees de rdw site en/of belastingdienst site want daar stat alles.
Je dient de douane richtlijnen te volgen aangaande camperbusjes.
Ik heb dus een gat in m'n dak gedekoepeerd zo heb ik stahoogte van minimaal 170cm. Lees de rdw site en/of belastingdienst site want daar stat alles.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Een cabrio-camper dus ?huskie schreef:
Ik heb dus een gat in m'n dak gedekoepeerd zo heb ik stahoogte van minimaal 170cm.
Heb jij die 1.70 m. nodig dan
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!