Gisteravond de schrik van mijn leven, mijn adv. 640 begon plotseling in te houden bij constante snelheid. Ik dacht eerst nog benzine op, maar kraan op reserve en probleem hield aan. Even later kwamen er ook nog eens schrikbarende geluiden uit het blok, onregelmatige "tikken".
Stoppen en kijken....niets te zien natuurlijk. Motor loopt stationair 1000 toeren ipv 1500 en bij gas geven slaat ie af. (Alsof ie verzuipt).
Starten. Na een paar keer slaat ie weer aan. Snel omkeren naar huis. Onregelmatig lopen wordt erger. Bij gas loslaten komen de knallen uit de uitlaat en even later slaat ie weer af. Tijd bezig geweest om hem weer aan de praat te krijgen, na een minuut of 10 lukt dat weer. Na een poosje doorgereden te hebben houden de problemen ineens op. Blok loopt weer 1500 stationair, geen tikken meer uit het blok en hij houdt ook niet meer in.
Wie o wie komt dit bekend voor en weet wat dit kan zijn.
Zat zelf aan ontsteking of carburatie te denken, maar kan dat niet rijmen met de tikken uit het blok. Koeltemperatuur was normaal, de buiten temperatuur koel, dus geen extreme omstandigheden.
Het gebeurde vlak nadat ik vanuit de berm de weg weer opschoot en gelijk over een drempel vloog.
Ga zo maar eens kijken of ik wat kan vinden.
Help, motor houdt in en tikken uit blok!
Moderator: ghulst
kzou bougie eens vervangen en zien of alle ontstekingsonderdelen goed vastzitten, doordat er erges een bobijntje hangt te bengelen kan je slechte massa hebben.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
effe vlotterbak van de acrb aftappen (of helemaal eraf halen) en reinigen/doorspoelen.
Goeie kans dat er water/zooi onderin ligt: Bij een flinke sprong komt de zooi omhoog en raken de sproeiers (tijdelijk) verstopt.
grts
Goeie kans dat er water/zooi onderin ligt: Bij een flinke sprong komt de zooi omhoog en raken de sproeiers (tijdelijk) verstopt.
grts
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: vr jun 17, 2005 17:24
- Locatie: woerden
Daar ga ik eerst maar eens naar kijken.
Maar wat kunnen die tikken dan geweest zijn vanuit het blok??
Maar wat kunnen die tikken dan geweest zijn vanuit het blok??
KTM LC4 640 adventure
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Een combinatie van te hoog olie peil en hard remmen, kan er de oorzaak van zijn dat je carb een slok olie binnenkrijgt.
Oliepeil bij de 640 mag nooit hoger zijn dan halverwege min. en max. (met ingedraaide peilstok en warme motor)
Mijn 640 had deze symptomen laatst na een val en ging na wat haperingen vanzelf weer over.
Oliepeil bij de 640 mag nooit hoger zijn dan halverwege min. en max. (met ingedraaide peilstok en warme motor)
Mijn 640 had deze symptomen laatst na een val en ging na wat haperingen vanzelf weer over.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: vr jun 17, 2005 17:24
- Locatie: woerden
Zo, alles zit weer terug inelkaar. Carb. schoongemaakt, zag een paar hele kleine puntjes van vervuiling. Nieuwe bougie erin, oude zag er goed uit, maar ja je weet maar nooit.
Starten, even doorstarten en lopen!
Ik hoop maar dat het de vervuiling was van de carb. anders weet ik het ook niet meer. Ga zo nog maar even een proefrit maken.
Enneh, het was niet een te hoog oliepeil, heb ik nagekeken. Maar is wel een goede tip om niet teveel olie in het blok te gieten.
Bedankt voor de tips en ik hoop dat het probleem wegblijft!
Ps. ik kwam op een ander forum nog het een en ander tegen over carb. modificatie. Kwam erop neer dat de 2 gaatjes in de schuif van de carb opgeboord moeten worden naar 3 a 3,3 mm. of van de veer 5 omwentelingen afknippen. Op deze manier zou de motor sneller op het gas reageren. Iemand hier ervaring mee???
Starten, even doorstarten en lopen!
Ik hoop maar dat het de vervuiling was van de carb. anders weet ik het ook niet meer. Ga zo nog maar even een proefrit maken.
Enneh, het was niet een te hoog oliepeil, heb ik nagekeken. Maar is wel een goede tip om niet teveel olie in het blok te gieten.
Bedankt voor de tips en ik hoop dat het probleem wegblijft!
Ps. ik kwam op een ander forum nog het een en ander tegen over carb. modificatie. Kwam erop neer dat de 2 gaatjes in de schuif van de carb opgeboord moeten worden naar 3 a 3,3 mm. of van de veer 5 omwentelingen afknippen. Op deze manier zou de motor sneller op het gas reageren. Iemand hier ervaring mee???
KTM LC4 640 adventure
dit klinkt net alsof je bijna zonder benzine valt
volgens mij ligt dit aan de retour klep in de benzine dop
haal die klep eruit en probeer eens opnieuw
ik had hetzelfde bij m'n EXC aan de hand bij dit warme weer
Gery
volgens mij ligt dit aan de retour klep in de benzine dop
haal die klep eruit en probeer eens opnieuw
ik had hetzelfde bij m'n EXC aan de hand bij dit warme weer
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!