Vanmiddag heb ik een groot deel van de middag op een tankbaan rondgereden en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Ik dacht dat dat je daar nooit lang ongestoord zou kunnen rijden maar ik heb toch heerlijk rustig kunnen recreëren zonder ook maar 1 keer gestoord te worden door lastige wandelaars of mensen met gevaarlijke paarden. Dat het zo rustig was zal voor een deel komen doordat het zo af en toe flink plensde.
Maar goed... Voor herhaling vatbaar dus ik vroeg mij af: Hoeveel last kun je hiermee krijgen? Veel? Of valt het in de praktijk nogal mee? Ik heb werkelijk geen idee hoe territoriaal die gasten van het leger zijn.
Tankbaan is oppassen geblazen?
Moderator: ghulst
-
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
Wanneer je maar een tijd neemt dat de kmar en de terreinopzichter thuis aan de warme aardappelen zitten.
-
Laatst was ik op de tankbaan in Arnhem bij Terlet. Daar werd ik aangehouden door een boswachter. Deze vertelde mij dat de marechaussee al diversen cross/enduro-motoren in beslag had genomen. Kan dit zomaar?
Klopt ja, zo'n 8 jaar geleden probeerde de marechaussee personeel te werven door van die spotjes te laten zien met van die Yamaha's XT's waarmee ze dan wel ff crossers zouden pakken. Was er toen bijna ingetrapt.adde schreef:verder word in oirschot ook gecontroleerd door militairen op motoren
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Ja, ga je maar eens flink schamen ja, dat je 't alleen al overweegd.......Fox-kid schreef:Klopt ja, zo'n 8 jaar geleden probeerde de marechaussee personeel te werven door van die spotjes te laten zien met van die Yamaha's XT's waarmee ze dan wel ff crossers zouden pakken. Was er toen bijna ingetrapt.adde schreef:verder word in oirschot ook gecontroleerd door militairen op motoren
Oeps, dan mag ik wel uitkijken....xr250_1988 schreef:Laatst was ik op de tankbaan in Arnhem bij Terlet. Daar werd ik aangehouden door een boswachter. Deze vertelde mij dat de marechaussee al diversen cross/enduro-motoren in beslag had genomen. Kan dit zomaar?
Daar rij ik ook nog wel eens rond
Groeten Jan Willem
(Maar wie weet het nu zeker, zeg maar uit de eerste hand ofzo)
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
-
Haha... Ik ben in een grijs verleden nog wel eens bijna politieagent geworden. Nog erger! Gelukkig was ik emotioneel te instabiel
maar goed... kwa tankbanen is het dus vrijwel willekeurig hoe ernstig ze het opvatten en hoe ernstig de consequenties zijn. Motor in beslag nemen vind ik overigens wel een erg zware bestraffing. Het lijkt me sterk dat je een enduro met kenteken na verloop van tijd niet terugkrijgt. Je bevindt je alleen maar in een gebied waar je niet mag komen.
maar goed... kwa tankbanen is het dus vrijwel willekeurig hoe ernstig ze het opvatten en hoe ernstig de consequenties zijn. Motor in beslag nemen vind ik overigens wel een erg zware bestraffing. Het lijkt me sterk dat je een enduro met kenteken na verloop van tijd niet terugkrijgt. Je bevindt je alleen maar in een gebied waar je niet mag komen.
Motor krijg je idd bij de eerste keer wel weer terug, maar je zult 'm wel een tijdje kwijt zijn...ook niet leuk.speedphreax schreef:Haha... Ik ben in een grijs verleden nog wel eens bijna politieagent geworden. Nog erger! Gelukkig was ik emotioneel te instabiel
Overigens is de Kmar aardig aan het overstappen van Guzzi's naar KTM's ...
Motor krijg je idd bij de eerste keer wel weer terug, maar je zult 'm wel een tijdje kwijt zijn...ook niet leuk.speedphreax schreef:Haha... Ik ben in een grijs verleden nog wel eens bijna politieagent geworden. Nog erger! Gelukkig was ik emotioneel te instabiel
-
Gaat het inbeslagnemen (tijdelijk) op kenteken of op naambaksteen schreef:Motor krijg je idd bij de eerste keer wel weer terug, maar je zult 'm wel een tijdje kwijt zijn...ook niet leuk.speedphreax schreef:Haha... Ik ben in een grijs verleden nog wel eens bijna politieagent geworden. Nog erger! Gelukkig was ik emotioneel te instabiel
Golf is een fijne sport......
-
Ja bij de tankbanen op Terlet in Arnhem (naast het circuit van MC Arnhem) is men doorgaans zeer streng.JeeWee schreef:Oeps, dan mag ik wel uitkijken....xr250_1988 schreef:Laatst was ik op de tankbaan in Arnhem bij Terlet. Daar werd ik aangehouden door een boswachter. Deze vertelde mij dat de marechaussee al diversen cross/enduro-motoren in beslag had genomen. Kan dit zomaar?
Groeten Jan Willem
Dat de boswachter je mild toesprak mag een wonder heten, de Kmar is genadeloos daarzo!
Komt nog bij dat het rijden met off road en crossmotoren MC Arnhem zwaar aangerekend wordt door defensie (MCA huurt het crossterrein van defensie) omdat de club min of meer aangekeken wordt op deze manier van wildrijden (omdat de aanwezigheid van een motorclub motorrijders aantrekt).
De club "smeekt"ook regelmatig aan rijders om daar niet te gaan rijden omdat zij daar de dupe van worden.
Vroegah toen je daar op de tankbanen en omgeving nog frank en vrij mocht rijden was het een walhalla, schitterend om de hele zondag daar over die tankbanen te scheuren.
De club mag er al jaren geen gebruik meer maken van de vele trialkuilen die er in de nabijheid van de tankbanen liggen (waar o.a de befaamde ONK kersttrial werd verreden en de huidige Plonkerstrial voor veteranenmotoren eenmaal per jaar), verpest door ....jawel de wildrijders.
Snap je ??
Laatst gewijzigd door Hein van Buuren op ma jun 13, 2005 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij hebben we het over twee verschillende tankbanen
Ik bedoel de Ginkelse heide, daar waar gevliegerd word en met modelvliegtuigen gevlogen, paard gereden, gewandeld enzovoort.
Bij MC Arnhem ben ik eens gaan kijken maar toen was het gesloten.
Groeten Jan Willem
Ik bedoel de Ginkelse heide, daar waar gevliegerd word en met modelvliegtuigen gevlogen, paard gereden, gewandeld enzovoort.
Bij MC Arnhem ben ik eens gaan kijken maar toen was het gesloten.
Groeten Jan Willem
-
Ik denk dat we het wel over dezelfde tankbaan hadden, je reageerde namelijk op de post van de tankbaan op Terlet bij Arnhem.JeeWee schreef:Oeps, dan mag ik wel uitkijken....xr250_1988 schreef:Laatst was ik op de tankbaan in Arnhem bij Terlet. Daar werd ik aangehouden door een boswachter. Deze vertelde mij dat de marechaussee al diversen cross/enduro-motoren in beslag had genomen. Kan dit zomaar?
Groeten Jan Willem
Maar goed ook in Ede en omgeving maak je geen vrienden als je op de Ginkelse Heide rijdt, de politie daar werd een aantal jaren geleden door cross icoon Gerard Rond getraind in het rijden met off road motoren op de heide en op de tankbanen, en een gewaarschuwd mens ...........telt niet mee
Voor het overige verkeer is het trouwens ook zandhappen daar als je op het gedeelte van de tankbanen rijdt die langs de N224 lopen (oude weg van Arnhem naar Ede), als je daar overheen scheurt in de zomer is de N224 totaal in zandmist gehuld (wel een apart gezicht).
Het off road rijden op zich wordt steeds moeilijker en de gevaarlijke maatregelen (en dito straffen) rijzen ook flink de pan uit.
Het (tijdelijk) in beslag nemen is onderhand meer regel dan uitzondering, helaas
-
als je een goeie crosser hebt kun je zo'n slomme offroad met van die domme koffertjes er wel uit rijden hoor in het bos pak de paadjes voor paarden maar die zijn voor je stuur net breed genoeg en voor die koffers net te smap zo schudde ik ze meestal af
fuck the police
-
Kijk eens aan, zeg!
-
Vroeger reed de poltie wel met slome off road motoren (en tegenwoodig ook nog wel met Transalp).2stroke confusion schreef:als je een goeie crosser hebt kun je zo'n slomme offroad met van die domme koffertjes er wel uit rijden hoor in het bos pak de paadjes voor paarden maar die zijn voor je stuur net breed genoeg en voor die koffers net te smap zo schudde ik ze meestal af
Echter rijden ze momenteel ook erg veel met gewoon professionele viertakt enduromotoren dus je verhaal gaat (helaas) niet altijd meer op.
Maar het feit dat je weet dat ze er met slome off road motoren rijden maakt het idee "laten we eens onbekommerd gaan off roaden" ook niet leuker.
Je bent toch continue op je hoede en dat ontspant niet echt, vind ik.
En ook niet bij rondvliegende poema'sHein van Buuren schreef: Maar goed ook in Ede en omgeving maak je geen vrienden als je op de Ginkelse Heide rijdt
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
Wel een mooi alibi tegen de politie als je daar nu gepakt wordt.
Ja agent ik wil jullie helpen die poema op te sporen (die je zelf daar los gelaten hebt om lekker te kunnen rijden )
Ja agent ik wil jullie helpen die poema op te sporen (die je zelf daar los gelaten hebt om lekker te kunnen rijden )
-
Wat als we nou eens geheel belangeloos aanbieden dat we met een man of 20 die poema gaan opdrijven?Hein van Buuren schreef:Wel een mooi alibi tegen de politie als je daar nu gepakt wordt.
Ik ben in Canada eens tegen een poema aangelopen, nouja Cougar noemen ze het daar..
Maar dan wil je maar een ding en dat is heeeeeel voorzichtig in de achteruit, en die heeft mijn DR'tje niet
Oja acceleren kunnen ze ook sneller als ik
Groeten Jan Willem
Maar dan wil je maar een ding en dat is heeeeeel voorzichtig in de achteruit, en die heeft mijn DR'tje niet
Oja acceleren kunnen ze ook sneller als ik
Groeten Jan Willem