TIP 1 - Kijk voor je....

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Stel je voor....je spreekt af met een groepje, zondagochtend, je bent op wel tijd, maar net niet op de juiste plek, dus je gaat zoeken. Al rijdend kijk je rond, af en toe sta je stil, en zet je je motor af om te luisteren. Opeens hoor je links van je het geluid van de YZF250 van David. Snel start je weer en rijdt in de richting van het geluid, ondertussen kijken of je de motor ziet rijden....niet doen dus

Afbeelding

Op die Vinexlocaties is veel zand te vinden om lekker te rijden, maar elke week veranderd er wel wat. de ene keer een geul erbij, de andere keer een hekje extra, en deze keer een put van anderehalve meter. Ik keek dus links ipv recht voor me, en daar lag opeens die put. Ik dook er recht in, en terwijl ik een fijne hap zand nam voelde ik dat de motor rechtop zijn neus stond. Voor ik weg kon krabbelen landde hij op mijn linkerbeen.

Daar lag ik dus met mijn goede gedrag, David was lekker aan t crossen, dus daar had ik niks aan en ik lag klem onder mijn motor. Nou ja, gelukkig regende het niet en na een kwartiertje graven kon ik er onderuit krabbelen, en een beetje stijf maakte ik toch maar een paar plaatjes....De rest van de dag liep ik wat moeilijk, omdat de afstandbediening van de ICO op een mooi alu plaatje is bevestigd en ik mijn linkerdijbeen vond dat-ie precies op die plek mijn stuur wilde toucheren.....
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Ik heb gehoord dat gaten of sloten over het hoofd zien het helemaal wordt in 2005. :D

Mooi dat je er goed vanaf bent gekomen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Bedankt voor de tip, steve. We vergeten het wel eens maar offroad rijden is constant op je hoede zijn, zeker als je die dag voor het eerst ergens rond rijdt.
Havengebied is ook zo'n soort terrein.
Hopelijk valt de gehele schade aan jou en machine mee.
ps:ik kan er over meepraten nadat ik een keer een paar meter naar beneden dook. Ik dacht dat die heuvel nog het zelfde was, maar helaas hadden ze er achter de boel weggegraven.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

huskie schreef:Bedankt voor de tip, steve. We vergeten het wel eens maar offroad rijden is constant op je hoede zijn, zeker als je die dag voor het eerst ergens rond rijdt.
Havengebied is ook zo'n soort terrein.
Hopelijk valt de gehele schade aan jou en machine mee.
ps:ik kan er over meepraten nadat ik een keer een paar meter naar beneden dook. Ik dacht dat die heuvel nog het zelfde was, maar helaas hadden ze er achter de boel weggegraven.
De schade valt gelukkig mee, niks krom of gebroken, geen open wonden oid. Ik heb ook niks :lol:
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
YZ 80 DAVID
Berichten: 111
Lid geworden op: di sep 21, 2004 15:11
Locatie: ferwert (noord friesland)
Contacteer:

STTEVE schreef:Daar lag ik dus met mijn goede gedrag, David was lekker aan t crossen, dus daar had ik niks aan en ik lag klem onder mijn motor.
Ik dacht al, waar blijf je nou?? :D
Yamaha YZF 250!!

www.tt600plus.nl
Dr_Bean
Berichten: 433
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 22:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Misschien ook een goede tip voor anderen:

- monteer nauw eens niet van alles met scherpe kanten, uitstekende bouten, afbrekende schrepe aluplaten en andere dingen VOOR je, in de 'vlucht'lijn. Als je er voorover afgaat wil je niet aan stukjes gesneden worden!

Ik kan er zelf over meepraten want ik heb ooit een pees in mijn knie doorgesneden omdat ik met de motor ergens tegenaan reed en voorover eraf vloog. Mijn knie kwam tegen een kroonplaatboutje, wat wat lang was en uitstak en vooral verkeerd-om gemonteerd was (dus met het draadeind richting berijder) :cry:
gelukkig wel alles goedgekomen (met die knie dan :lol: )
KeTenMaar
Berichten: 11
Lid geworden op: wo dec 15, 2004 16:56
Locatie: Almere

Wil ik aan toevoegen stop niets in je zak, of heupgordel. Ik heb geen scherpe uitstekende items in mijn vluchtweg alleen de ouderwetse toeter.

Twee weken gekeken ging ik tijdens een onvoorzien stoppie voorover en viel op mijn heupgordel met gereedschap. Ik had geen lucht meer en heb nu nog een bloeduitstorting op mijn onderrug. Net onder mijn bodyprotector. Mijn toeter raakte ik ook, en hierdoor kwamen er mensen kijken. Aandacht krijgen als je gevallen bent is toch prettig. Overigens heb ik nu een tasje achterop.
Hein van Buuren
Berichten: 460
Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
Locatie: Tussen de olde wieven !

KeTenMaar schreef:Wil ik aan toevoegen stop niets in je zak, of heupgordel. Ik heb geen scherpe uitstekende items in mijn vluchtweg alleen de ouderwetse toeter.

Twee weken gekeken ging ik tijdens een onvoorzien stoppie voorover en viel op mijn heupgordel met gereedschap. Ik had geen lucht meer en heb nu nog een bloeduitstorting op mijn onderrug. Net onder mijn bodyprotector. Mijn toeter raakte ik ook, en hierdoor kwamen er mensen kijken. Aandacht krijgen als je gevallen bent is toch prettig. Overigens heb ik nu een tasje achterop.
En dat tasje achterop kost je een achterspatbord of erger een afgebroken achterframe want het wordt gewoon kapot gerammeld.
Kortom gewoon geen zwaar spul bij je ook al denk je het nog zo hard nodig te hebben.
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

En dat tasje achterop kost je een achterspatbord of erger een afgebroken achterframe want het wordt gewoon kapot gerammeld.
Kortom gewoon geen zwaar spul bij je ook al denk je het nog zo hard nodig te hebben.
Ben ik het dus niet echt mee eens.
Ligt eraan hoe en waar het vastgemaakt wordt. Een achterspatbord vol modder hoeft er ook niet af te vallen :!:
Als je er maar voor zorgt dat er niets kan rammelen, dus alles vasttrekken tegen je spatbord. Ik heb inmiddels al 15 jaar dezelfde set gereedschap bij me incl. kettingponsje welke ik slechts 1x nodig heb gehad, gelukkig; niet dat ik deze gelukkig gebruikt heb, maar bij me had om gelukkig verder te kunnen :!:
(je mocht eens gaan denken.............)

En idd zo weinig mogelijk op je lijf dragen
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
TTGup
Berichten: 12
Lid geworden op: do jan 06, 2005 23:37
Locatie: Woerden
Contacteer:

STTeve : je hebt nog wel je stuur vol gebouwd met de duurste navigatie apparaten / en nog kon je ons niet vinden :?: :lol:
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

TTGup schreef:STTeve : je hebt nog wel je stuur vol gebouwd met de duurste navigatie apparaten / en nog kon je ons niet vinden :?: :lol:
Kwam door jouw belabberde kaartje :lol:
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
TTGup
Berichten: 12
Lid geworden op: do jan 06, 2005 23:37
Locatie: Woerden
Contacteer:

kan je ook al geen kaart lezen ??? :(
Plaats reactie