Goeie vraag!
Als we dan ook de prijzen erbij kunnen zetten en waar ze te koop zijn hebben we een compleet overzicht!
Mijn ervaringen: geen...... tenminste niet met enduro banden, maar ik moet ze wel hebben.
(Enduro)Banden Keuze
Moderator: ghulst
Als je een FIM- goedgekeurde band bedoelt:
Michelin Enduro Comp 3 achteraan (rond de 70 euro)
Michelin Enduro Comp 4 vooraan
beiden goed, beperkt "houdbaar"
Pirelli MT 83 voor en achter
goed, beperkt houdbaar
Gritty : enkel bruikbaar op harde ondergrond
Mitas EF 5 : goed, maar even duur als de Michelin...
Als je een noppenband bedoelt :
Michelin S12 achteraan (rond de 55 euro)
zeer goed,ook in het zand in de modder, goede slijtage (ook op openbare weg)
Michelin MS2 vooraan
beter dan de S12 vooraan, goede slijtage
Pirelli MT32 achteraan
allroundband, goede slijtage
Jo VdB
Michelin Enduro Comp 3 achteraan (rond de 70 euro)
Michelin Enduro Comp 4 vooraan
beiden goed, beperkt "houdbaar"
Pirelli MT 83 voor en achter
goed, beperkt houdbaar
Gritty : enkel bruikbaar op harde ondergrond
Mitas EF 5 : goed, maar even duur als de Michelin...
Als je een noppenband bedoelt :
Michelin S12 achteraan (rond de 55 euro)
zeer goed,ook in het zand in de modder, goede slijtage (ook op openbare weg)
Michelin MS2 vooraan
beter dan de S12 vooraan, goede slijtage
Pirelli MT32 achteraan
allroundband, goede slijtage
Jo VdB
Laatst gewijzigd door Jo VdB op do dec 19, 2002 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Jo, die 70 euro voor die michelins, is dat dat adresje in arnhem??
Enne wat is het verschil tussen de II, III, IV???
Ik wil weer een michelin voor en achter ivm het zachte karkas waardoor ik zelf kan bepalen hoe zacht ik rondrij ipv dat de band het uitmaakt.
Enne wat is het verschil tussen de II, III, IV???
Ik wil weer een michelin voor en achter ivm het zachte karkas waardoor ik zelf kan bepalen hoe zacht ik rondrij ipv dat de band het uitmaakt.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
neen, dat is Banden De Condé (oa. Hasselt, Maasmechelen, Hechtel, etc.) Is ook sponsor van Johan Boonen (Belgische motorcrosser uit de middenmoot)Jo, die 70 euro voor die michelins, is dat dat adresje in arnhem??
Ik bestel mijn banden altijd daar. Motorzaken kunnen hier niet aan tippen, willen vaak niet bestellen wat ik wil, kunnen me vaak geen garanties geven op tijdige levering, enz.
De II wordt m.i. niet meer gemaakt voor de Enduro CompEnne wat is het verschil tussen de II, III, IV???
De III kan je krijgen als voor- en achterband
De IV enkel als voorband (hetzelfde profiel als de S12 voorband)
Ik had vroeger ook vaak een S12 voorband, maar prefereer nu de MS2
Klopt.Ik wil weer een michelin voor en achter ivm het zachte karkas waardoor ik zelf kan bepalen hoe zacht ik rondrij ipv dat de band het uitmaakt
De Mitas is trouwens ook in 2 compounds te koop
Jo VdB
-
- Contacteer:
Snap de 'vegen' naar Bridgestone niet zo goed. Zijn over het algemeen érg goed bij de les. Hier, inderdaad wel harde ondergrond, rijden we hoofdzakelijk met Gritty; ED661 vóór, achter normaal ED12 en bij (enduro)wedstrijden tijdelijk een 660 of 660A. Bridgestone geeft op dat de 661 voorband ook FIM goedgekeurd is, dus daar hoeven we ook komend seizoen geen zorgen over te hebben. Moet er niet aan dénken ook nog de voorband telkens te moeten verwisselen....
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
Hoe zijn de wat minder bekende banden zoals Kenda? Waarschijnlijk beter in de prijs maar rijeigenschappen ed?
Is er iemand die ervaring heeft met een voordelige enduroband in een 19 inch-maat. Mijn Ktm 250EXC is een gekeurde en omgebouwde SX. Alles netjes aangepast alleen dat 19 inch achterwiel. Lijkt mij de keuze in a.banden zeer beperkt. Wie heeft tips??
VOLVO RULES
-
- Contacteer:
Dunlop en Bridgestone leveren in de V.S. verschillende 19" banden voor 'dual sport'. Ook de vermelde Gritty...
Kun je vinden op hun .com site en deze banden kun je ook in Europa verkrijgen.
Kun je vinden op hun .com site en deze banden kun je ook in Europa verkrijgen.
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
-
Robje schreef:Hoe zijn de wat minder bekende banden zoals Kenda? Waarschijnlijk beter in de prijs maar rijeigenschappen ed?
Ik heb op mijn XR250 Kenda banden zitten. Off-road goede grip. Maar op de verharde weg niet zo best en ze slijten enoooorm snel wanneer je veel verhard rijd.
ik heb nu eens shinko geprobeert (koreaans)
Achteraan Shinko R520 100-110/18
Voorraan Shinko F524 80-100/21
een zeer goeie prijs voor betaald
Achteraan Shinko R520 100-110/18
Voorraan Shinko F524 80-100/21
Het verschil in slijtage tussen tussen Pirelli, Michelin en Metzeler is mij nooit opgevallen. Over adresjes gesproken: http://www.mx-banden.nl/ Zij postorderen ook en hebben nette prijzen.
idd, Kawa Boy, ik rij nu ook zo'n jaartje met dit merk: zeer goede kwaliteit voor 'n lage prijsKawa Boy schreef:ik heb nu eens shinko geprobeert (koreaans)
IT520 voor- en achteraan gaat lang mee en geeft goede grip, ook met half afgesleten noppen.
MS540 vooraan geeft betere grip op zachte ondergrond, maar gaat natuurlijk veel minder lang mee.
Keep on smiling!
- sjikkentip
Zeg Kawaboy,
Wat betaal jii deze Shinko banden?
En waar haal jij deze?
Ik heb vroeger nog met Shinko vooraan gereden (weet niet meer welk model) maar de zijnoppen braken steeds na enige tijd af.
Heb jij dat probleem niet met Shinko?
Wat betaal jii deze Shinko banden?
En waar haal jij deze?
Ik heb vroeger nog met Shinko vooraan gereden (weet niet meer welk model) maar de zijnoppen braken steeds na enige tijd af.
Heb jij dat probleem niet met Shinko?
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Amai,henkzelf schreef:http://www.mx-banden.nl/ Zij postorderen ook en hebben nette prijzen.
als je die prijzen ziet, dan val je achterover .
Dit is erg DUUR hoor !!!!!!
Jo VdB
Hey BartM, waar haal jij je banden dan? Hier bij ons in de buurt is het echt zoeken naar een bandenboer die iets voor je wil doen (d.i. noppen leveren), en voor Shinko en Kenda is het altijd: Jahaaa, als je een hele partij bestelt. En de prijzen dan: Dunlop D801 voor komt op 90 euro; achter betaal je 120 euro!
Enneuh, Jo, ik vind die prijzen nog wel OK hoor. Je moet dringend eens gaan kijken naar banden voor wegmotoren , daar ga je niet goed van terugkomen....
Beste KiddieX,
ik ben een echte gierigaard, Jo misschien ook. Meestal rijd ik daarom met afgedankte motorcross-banden (gratis of bijna). Af en toe koop ik wel 'ns een nieuwe band. Tegenwoordig dus Shinko, via een kennis-endurist die ze idd met een hoop tegelijk besteld bij de Belgische verdeler. Laatst zo'n kleine 50€ betaald voor een zachte voorband. Mail maar als je wat nodig hebt (heeft wel niet alles op voorraad, maar kan wel alles bestellen). Site?
www.shinkotire.co.kr
Prijzen van wegbanden zijn niet vergelijkbaar: die moeten dikwijls duizenden kilometers meegaan, crossbanden misschien 500
ik ben een echte gierigaard, Jo misschien ook. Meestal rijd ik daarom met afgedankte motorcross-banden (gratis of bijna). Af en toe koop ik wel 'ns een nieuwe band. Tegenwoordig dus Shinko, via een kennis-endurist die ze idd met een hoop tegelijk besteld bij de Belgische verdeler. Laatst zo'n kleine 50€ betaald voor een zachte voorband. Mail maar als je wat nodig hebt (heeft wel niet alles op voorraad, maar kan wel alles bestellen). Site?
www.shinkotire.co.kr
Prijzen van wegbanden zijn niet vergelijkbaar: die moeten dikwijls duizenden kilometers meegaan, crossbanden misschien 500
Keep on smiling!
Crossbanden, en daarmee dan de 'openbare weg' op? Kan dat dan met die gekende mes en schuurpapiertruuk, zoals ze zeggen .?
Ik heb nog 2 oude crossbanden liggen, wisselen tegen 2 betere? Wie is hier gierig ... Ik mail je wel zo gauw m'n spaakjes d'r in zitten.
Ik heb nog 2 oude crossbanden liggen, wisselen tegen 2 betere? Wie is hier gierig ... Ik mail je wel zo gauw m'n spaakjes d'r in zitten.
Ik en jij en iedereen mag daarmee de weg op, dacht ik toch wel, ja. Zolang je er geen nationale enduro's mee doet kan in België toch veel hé.KidDieX schreef:Crossbanden, en daarmee dan de 'openbare weg' op? Kan dat dan met die gekende mes en schuurpapiertruuk,
Die truuk ken ik niet, leg eens uit?
Keep on smiling!
Wel, op mijn crossbanden staat 'NOT FOR HIGHWAY USE'. Ik kan me voorstellen dat je daar niet effe mee de 'weg' op gaat. Er zijn er ook die 'NOT DOT APPROVED' zijn. Dan zijn er dus mensen die dat er af doen met een scheermesje en wat schuurpapier. Truuk geleerd van mijne pa .
Dan betaal je toch veel te veel voor je bandjesKidDieX schreef:Enneuh, Jo, ik vind die prijzen nog wel OK hoor.
En zeker voor die flutbanden van Shinko, Golden Boy, Vee Rubber en consoorten.
Ik heb zonet gekocht :
Pirelli MT 32 120/100-18 51 Euro
Pirelli MT 83 140/80- 18 61 Euro (FIM band)
Pirelli MT 83 90/90-21 54 Euro (FIM band)
Alles tesamen, op factuur en zonder enige "korting" voor 166 Euro
En dan kan ik als ik wil nog goedkoper inkopen...
Jo VdB
En die komen van de Condé? Als dat zo is sta ik dit weekend in Hasselt.
Neen,
want
a) De Condé is onbetrouwbaar gebleken qua leveringstermijnen
b) De Condé is enkel interessant voor de Michelin S12 en MS2. Voor andere types vraagt hij ook teveel ...
(Zo zie je maar dat mijn bovenstaande info, die dateert van december 2002, intussen achterhaald is...)
Ik heb me deze banden meegebracht van bij www.ktm-sommer.de
die trouwens ook postorderen.
Goedkoop kan je ook kopen bv. op enduro's (hier staat een garagist uit de buurt van Namen, waar je trouwens ook altijd terecht kunt / maximaal 60-65 Euro voor een band, doch meestal zo rond de 50 euro voor een fatsoenlijke merk-band)
Ik wil voor de liefhebbers ook wel banden meebrengen. Die kunnen jullie dan bij me thuis komen oppikken (ik woon in hasselt - belgisch limburg)
Jo VdB
want
a) De Condé is onbetrouwbaar gebleken qua leveringstermijnen
b) De Condé is enkel interessant voor de Michelin S12 en MS2. Voor andere types vraagt hij ook teveel ...
(Zo zie je maar dat mijn bovenstaande info, die dateert van december 2002, intussen achterhaald is...)
Ik heb me deze banden meegebracht van bij www.ktm-sommer.de
die trouwens ook postorderen.
Goedkoop kan je ook kopen bv. op enduro's (hier staat een garagist uit de buurt van Namen, waar je trouwens ook altijd terecht kunt / maximaal 60-65 Euro voor een band, doch meestal zo rond de 50 euro voor een fatsoenlijke merk-band)
Ik wil voor de liefhebbers ook wel banden meebrengen. Die kunnen jullie dan bij me thuis komen oppikken (ik woon in hasselt - belgisch limburg)
Jo VdB
Jo, ik begrijp die uitleg hierboven niet goed: is de vetgedrukte tekst nu een citaat van 2002, en hoe zit dat met die garagist uit Namen ?
Ik kocht vroeger m'n Pirelli's bij bandencentrale Sooi in Kasterlee: die was toen de goedkoopste in de streek, had ook alles mooi op tijd binnen, maar die prijzen van jou haalde hij niet hoor!
Tenslotte vind ik de Shinko Holeshot-reeks absoluut geen "flutbanden" meer: wordt in België heel veel mee gecrosst, ben er zelf zeker even content van als van Pirelli en ik hoor dat de wegbanden ook zeer gegeerd zijn.
Ik kocht vroeger m'n Pirelli's bij bandencentrale Sooi in Kasterlee: die was toen de goedkoopste in de streek, had ook alles mooi op tijd binnen, maar die prijzen van jou haalde hij niet hoor!
Tenslotte vind ik de Shinko Holeshot-reeks absoluut geen "flutbanden" meer: wordt in België heel veel mee gecrosst, ben er zelf zeker even content van als van Pirelli en ik hoor dat de wegbanden ook zeer gegeerd zijn.
Keep on smiling!