Heren, even een vraagje,
Ik had zo'n lelijk cockpitje met twee van die bouwmarkthallogeenspotjes er in. Dit was niet helemaal het je van het dus heb ik een nieuw cockpitje van Acerbis aangeschaft, met een gewone koplamp er in.
?
Er zit een duplo lamp in en een klein stadslichtje. Beiden hebben op de achterkant van de unit twee pooltes.
De kabelboom telt voor de koplamp 4 draden. ik heb nu een twee draden op de stekkertjes van de duplolamp aangesloten. Deze gaat nu aan als ik de lichtschakelaar op groot licht zet.
mijn vraag: Hoe sluit ik dat ding aan zodat ik ook groot en dimlicht kan schakelen?
Acerbis COCKpitje
Moderator: ghulst
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Ik wist dat dit een moeilijke zou zijn...
Oké de crossers onder jullie kan ik het niet kwaleijk nemen, maar de enduro jongens...
Gok anders gewoon. Dat is wat ik ook zal moeten doen als jullie het laten masaal laten afweten .
Oké de crossers onder jullie kan ik het niet kwaleijk nemen, maar de enduro jongens...
Gok anders gewoon. Dat is wat ik ook zal moeten doen als jullie het laten masaal laten afweten .
-
- Contacteer:
Niemand weet toch wat voor een schakelaar je hebt, pak een spanningsmeter en meet zon schakelaar effe door en dan ken je de functies, sluit je aan de hand van dat de lamp aan...
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
Als je er een tweetal lampjes in hebt (een stadslichtje en een "schijnwerper") en dan totaal 4 aansluitingen hebt voor je licht heb je waarschijnlijk geen groot en klein licht, maar alleen de keuze uit stadslicht of groot licht. Zit er in de "schijnwerper" een enkele gloeidraad of zitten er twee draadjes in?
Voor de volledigheid: op de WR zit een schakelaar met twee standen en een uit-positie.
Wat die draadjes in de lamp betreft: Ik zou toch zweren dat er twee draadjes in mijn duplolamp zitten. Maar nu je het zegt denk ik dat je gelijk hebt aangezien een autolamp ook 3 pooltjes heeft. Zal dus dat stadslichtje ook maar aansluiten. De massadraard moet ik dan splitten naar beide lampen lijkt mij en dan twee schakeldraden naar de twee lampen of zoiets of zo...
Wat die draadjes in de lamp betreft: Ik zou toch zweren dat er twee draadjes in mijn duplolamp zitten. Maar nu je het zegt denk ik dat je gelijk hebt aangezien een autolamp ook 3 pooltjes heeft. Zal dus dat stadslichtje ook maar aansluiten. De massadraard moet ik dan splitten naar beide lampen lijkt mij en dan twee schakeldraden naar de twee lampen of zoiets of zo...
Fox,
Je hebt 4! mogelijkheden, da's 4 x 3 x 2 x 1.
Dat is heel snel uitgetest! Heb ik ook zo gedaan.
Ik had de mazzel dat er 2 draden per lamp uitkwamen. Eerst test ik 1 lamp tot dat hij brand met gewoon licht en uitgaat met grootlicht.
Dan sluit ik de andere aan en doe het zelfde. Dan test ik dimlicht én grootlicht.
Die sukkels bij Acerbis doen niet eens een handleiding bij hun spullen; dat vinden ze blijkbaar de moeite niet!
Nou veel suc6 met proberen,
Noppy
Ik had de mazzel dat er 2 draden per lamp uitkwamen. Eerst test ik 1 lamp tot dat hij brand met gewoon licht en uitgaat met grootlicht.
Dan sluit ik de andere aan en doe het zelfde. Dan test ik dimlicht én grootlicht.
Die sukkels bij Acerbis doen niet eens een handleiding bij hun spullen; dat vinden ze blijkbaar de moeite niet!
Noppy
Bedankt Noppy!Noppy schreef:Fox,
Noppy
Komen we wel uit. Gewoon de regel van uitsluiten (of mogelijk kortsluiten )
Inderdaad klojo's: die gasten doen er wel van die oer lelijke stickers bij... (die stickers stammen qua design meer uit de tijd van de crossfilm "Spetters" zeg maar.Heeft iemand laatst trouwens die film gezien??) ,
...maar een aansluitschemaatje of een beetje draad en bijbehorende stekkers voor achterop die lamp ho maar. Standaard schijnt dat ding ook nog eens in de bomen. Valt ook niets aan af te stellen..
Maar goed, hij ziet er wel oke uit. Beter dan dat cockpitje met die waardeloze bouwmarktspotjes er in.
Ik heb die met de waardeloze Gammaspotjes d'r in
Gelukkig heb ik bij de Formido 50W vuurtorenlampen van Philips kunnen krijgen en die Noord-Brabantse sukkels gaven me nog 2 jaar garantie ook op doorbranden/kapotgaan.
Ik heb mijn kap verhoogd naar het formaat rallykap en bij mij schijnt mijn dimlicht keurig voor mijn voorwiel en het grootlicht verblind echt iedereen, incl. bewoners van de 4e etage.
Maar ja, daar heb je off-road alleen maar profijt van.
Ik heb natuurlijk zo'n dualsportsdradenboom, dus ik kan ook nog lekker 'flashen' met mijn seinknop en dan heb ik heel even 100W en dat is echt prima voor de meest onoverzichtelijke situaties!
Nop
Gelukkig heb ik bij de Formido 50W vuurtorenlampen van Philips kunnen krijgen en die Noord-Brabantse sukkels gaven me nog 2 jaar garantie ook op doorbranden/kapotgaan.
Ik heb mijn kap verhoogd naar het formaat rallykap en bij mij schijnt mijn dimlicht keurig voor mijn voorwiel en het grootlicht verblind echt iedereen, incl. bewoners van de 4e etage.
Maar ja, daar heb je off-road alleen maar profijt van.
Ik heb natuurlijk zo'n dualsportsdradenboom, dus ik kan ook nog lekker 'flashen' met mijn seinknop en dan heb ik heel even 100W en dat is echt prima voor de meest onoverzichtelijke situaties!
Nop
Fox-kid, volgens mij moet je de hoogte van de lamp gewoon kunnen afstellen . Dit kan op mijn KTM tenminste heel eenvoudig en daar zit ook Acerbis op, wel speciaal voor KTM natuurlijkFox-kid schreef:. Standaard schijnt dat ding ook nog eens in de bomen. Valt ook niets aan af te stellen..
Hij zit met riempjes om de voorpoot. De riempjes zitten aan plastik beugeltjes die op vaste punten gemonteerd is aan het cockpitje. De lamp zit ook met twee schroeven vast. Valt ook niets aan te stellen.Joop schreef:Fox-kid, volgens mij moet je de hoogte van de lamp gewoon kunnen afstellen . Dit kan op mijn KTM tenminste heel eenvoudig en daar zit ook Acerbis op, wel speciaal voor KTM natuurlijkFox-kid schreef:. Standaard schijnt dat ding ook nog eens in de bomen. Valt ook niets aan af te stellen..
Maar goed. Daar verzinnen we wel wat op: gaten uitlubberen etc.