als ik het gas goed opendraai gaat ie sputteren, graag raad hoe ik dit oplos
volgens mij afstelling carbu maar wat moet ik afstellen.
bougie is het niet.
motor sputtert bij volgas
Moderator: ghulst
Het is ineens gekomen een week of twee geleden daarvoor draaide die goed.
heb het over een honda 125 cc van 89 . Wel heb ik al een paar keer aan een grote schroef gedraaid om het stationair toerental naar beneden te krijgen maar dat hielp niet, alsook de gaskabel heb ik vervangen ???
heb het over een honda 125 cc van 89 . Wel heb ik al een paar keer aan een grote schroef gedraaid om het stationair toerental naar beneden te krijgen maar dat hielp niet, alsook de gaskabel heb ik vervangen ???
Honda, als de motor bij gas dicht goed loopt en dus niet sputtert en gaat sputteren als je langzaam het gas opendraait kun je de naald wat laten zakken, waardoor die in dat gebied wat armer wordt. Als bij langzaam opendraaien van het gas hij pas bij half gas gaat sputteren dan staat hij op de hoofdsproeier te rijk. Kleiner hoofdsproeier zal dit verhelpen. Van de winter deed hij het dus goed, maar had je deze motor afgelopen zomer al?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
ik kocht hem vorige nazomer maar toen was ie niet in orde werd nieuwe piston ingezet powervalve laten afstellen alles hersteld aan de waterpomp etc
en dan deze winter weinig mee gereden maar ging goed nu een paar weken goed kunnen rijden en plots van de ene week op de andere pruttelt die als ik naar volgas ga voornamelijk in eerste en tweede versnelling .
De motor draait mooi bij gas dicht, trekt gewoon niet in eerste (pruttelen) in tweede wat minder en hoe hoger ik in vesnelling ga hoe meer zin ie precies heeft om erdoor te komen.
en dan deze winter weinig mee gereden maar ging goed nu een paar weken goed kunnen rijden en plots van de ene week op de andere pruttelt die als ik naar volgas ga voornamelijk in eerste en tweede versnelling .
De motor draait mooi bij gas dicht, trekt gewoon niet in eerste (pruttelen) in tweede wat minder en hoe hoger ik in vesnelling ga hoe meer zin ie precies heeft om erdoor te komen.
oke, begrijp het.
Hij rookt er ook bij? Bougie zwart?
Begin maar om de carburatie te verbeteren.
Begin met de hoofdsproeier kleiner te kiezen en zie wat er gebeurt.
koop een aantal hoofdsproeiers zodat je wat kunt proberen.
Hij rookt er ook bij? Bougie zwart?
Begin maar om de carburatie te verbeteren.
Begin met de hoofdsproeier kleiner te kiezen en zie wat er gebeurt.
koop een aantal hoofdsproeiers zodat je wat kunt proberen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
de luchtfilter is splinternieuw en lekker ingeolied, en wordt zeer regelmatig proper gemaakt met ontvetter dan gewassen en geolied.
Druppeltje water had ik ook aangedacht en heb hem volledig uitgekuisd(carbu) moer
onder de vlotter eruit en leeg laten lopen etc.
Vandaag mijn naald een standje hoger gezet en heb winst , maar doet het nog niet zoals het moet....
Er staan twee regelschroeven op de carbu kan het zijn dat ik die moet afregelen hij draait mooi stationair
alvast dank huski en de andere voor de tips dat van die naald heeft al iets geholpen..
Druppeltje water had ik ook aangedacht en heb hem volledig uitgekuisd(carbu) moer
onder de vlotter eruit en leeg laten lopen etc.
Vandaag mijn naald een standje hoger gezet en heb winst , maar doet het nog niet zoals het moet....
Er staan twee regelschroeven op de carbu kan het zijn dat ik die moet afregelen hij draait mooi stationair
alvast dank huski en de andere voor de tips dat van die naald heeft al iets geholpen..
Hier een hele interessante link in zake afstelling carburateurs.
Het is geschreven door 1 van de meest toonaangevende tuners in Amerika.
http://www.eric-gorr.com/techarticles/techarticles.html
Het lijkt moeilijk maar als je het eerst rustig doorneemt zie je dat de theorie erg logisch is, het afstellen aan de fiets neemt meer tijd in beslag.
Succes, KKX
Het is geschreven door 1 van de meest toonaangevende tuners in Amerika.
http://www.eric-gorr.com/techarticles/techarticles.html
Het lijkt moeilijk maar als je het eerst rustig doorneemt zie je dat de theorie erg logisch is, het afstellen aan de fiets neemt meer tijd in beslag.
Succes, KKX
KX250