Het antwoord van KTM laat blijkbaar niet lang op zich wachten.
KTM's antwoord op de BMW HP2
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
ziet er iig wat slanker uit.
Dat is toch een tekening??? Wel lichter
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Als je niet goed kijkt wel jaZot schreef:950sm plastic op een adventure.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ik zou alleen niet weten waarom ktm 2 schijven voor laat zitten:
De LC8 remt met 1 schijf en bijbehorende kleinere rempomp bijna net zo hard als met 2 schijven (alleen de capactiteit is kleiner, maar die heb je offroad niet nodig).
Dat scheelt wel 1,5 kg onafgeveerd gewicht
De LC8 remt met 1 schijf en bijbehorende kleinere rempomp bijna net zo hard als met 2 schijven (alleen de capactiteit is kleiner, maar die heb je offroad niet nodig).
Dat scheelt wel 1,5 kg onafgeveerd gewicht
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Hmmm, lijkt wel op de Highlander van enkele jaren geleden (met dat Folan blok).
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Met die snelheid en dat gewicht kun je die twee schijven best toch wel eens nodig hebben. Ik zag gisteren dat ze zelfs al bij 525's fatsoenlijke radiale klauwen en zwevende schijven gebruiken.Dr_Bean schreef:Ik zou alleen niet weten waarom ktm 2 schijven voor laat zitten:
De LC8 remt met 1 schijf en bijbehorende kleinere rempomp bijna net zo hard als met 2 schijven (alleen de capactiteit is kleiner, maar die heb je offroad niet nodig).
Dat scheelt wel 1,5 kg onafgeveerd gewicht
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Het is inmiddels geen tekening meer. Hij schijnt al tegen de HP2 te zijn uitgekomen en daarbij was hij sneller.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
en met maar 1 schijfrem
Groetjes,
Aernoudt
Aernoudt
Herstel...speedphreax schreef:Hij schijnt al tegen de HP2 te zijn uitgekomen en daarbij was hij sneller.
Helaas was hij enkele minuten langzamer tijdens het GCC in Goldbach.
2 minuten verloren door onbenulligheid, 30 sec. door tanken en bijna 3 minuten tijdens de wedstrijd. Per ronde ongeveer 10 seconden.
Tijdens de Erzberg Rodeo dit jaar was hij sneller overall, maar liet de HP2 de hoogste snelheid optekenen. Foto's hierboven zijn dan ook getrokken tijdens deze rodeo.Grizzly schreef:Herstel...
Helaas was hij enkele minuten langzamer tijdens het GCC in Goldbach.
2 minuten verloren door onbenulligheid, 30 sec. door tanken en bijna 3 minuten tijdens de wedstrijd. Per ronde ongeveer 10 seconden.
Ik ben benieuwd of die BMW ook sneller is dan de echte off-road/enduro motors in de Nederlandse ( zand ) enduro's/off-roadritten
Laatst gewijzigd door adje op ma aug 08, 2005 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Als de HP2 sneller is was het de berijder. Is de KTM sneller.... lag dat toch al in de lijn der verwachting.adje schreef:Ik beb benieuwd of die BMW ook sneller is dan de echte off-road/enduro motors in de Nederlandse ( zand ) enduro's/off-roadritten
Wat is dat toch dat mensen altijd aversie hebben tegen vernieuwing en verandering? Van dit soort ontwikkelingen hebben we vroeg of laat allemaal plezier van in onze eigen motoren. Zonder F1 extremiteiten hadden onze auto's er ook anders uitgezien....
Laten we met z'n allen genieten van het feit dat BMW en KTM dit soort motoren bouwen en veel geld steken in de wedstrijden. Weer een nieuwe impuls in de enduro en rally sport. Wie er wint is bijzaak, als er maar spektakel te zien en te horen is.
Ik heb zowel een BMW als een KTM
Yep, helemaal mee eens. Maakt me ook geen bal uit wie er met de eerste plaats gaat strijken. De off-spin van dit soort ontwikkelingen zijn al prachtig. Hopelijk gaan de Japanse motormerken als Honda, Kawa, Suzuki en Yamaha ook aan de slag met grotere 2cyl. Enduro's. Krijg je vanzelf weer een nieuwe generatie 2 cyl. Super Motards die dan vanzelf wel weer steeds lichter gebouwd worden.
Zo staan de ontwikkelingen nooit stil. Over 5 jaar rijden misschien alle Enduro's achter met luchtvering. Dat ding schijnt ongelovelijk veel tractie te produceren.
Zo staan de ontwikkelingen nooit stil. Over 5 jaar rijden misschien alle Enduro's achter met luchtvering. Dat ding schijnt ongelovelijk veel tractie te produceren.
Kijk,
Op zich vond ik die twee handvaten op het voorspatbord bij een noppenbrommer als de HP wel oké; de enduro-toeschouwers kunnen dan helpen als je je weer eens vastgereden hebt in de modder.
Voor een Super Motard vind ik deze handvaten weer ietsje overdreven, tenzij je 'm als caféracer gebruikt; dan kan je naar je motor toekruipen en je zelf er mooi aan overeind heizen
Take care,
Noppy
Op zich vond ik die twee handvaten op het voorspatbord bij een noppenbrommer als de HP wel oké; de enduro-toeschouwers kunnen dan helpen als je je weer eens vastgereden hebt in de modder.
Voor een Super Motard vind ik deze handvaten weer ietsje overdreven, tenzij je 'm als caféracer gebruikt; dan kan je naar je motor toekruipen en je zelf er mooi aan overeind heizen
Take care,
Noppy