ik heb dit zelf al ondervonden .. de Flemingweg in Alphen a/d Rijn ... een stukje braak liggend terrein waar al jaren gecrossed wordt .. ik ben er nog geen kwartier om mijn motor in te rijden , die onlangs van een nieuwe zuiger is voorzien (ik wou dat nou eens niet op het circuit doen leek me verstandig) ..in ieder geval , een kwartier gereden toen oom agent al op ons af kwam stormen .. wegrijden was nu geen optie omdat we bij mijn crossbus stonden (een Mercedes 508 is nou eenmaal geen snelle en onopvallende vluchtwagen ) .... de agent vondt ons er *proffesioneel uitzien* waardoor hij dus vondt dat wij moesten weten dat wij daar niet mochten rijden .. (volgende keer dus niet meer in pak gaan rijden )... in iedergeval .. als tegengas voerden wij aan , dat op de internetsite :www.MX.nl dit plekje als crossbaan staat omschreven , het staat dus in de lijst tussen andere (wel officiele) crossbanen ... dit zou oom agent wel eens even gaan onderzoeken ... hij schreef onze namen en telefoon nummers op , ook het merk van mijn motor (husaberg voorzien van een blackbird sticker set) de agent noteerde dan ook , motormerk : blackbird 550

s avonds rond half 8 belde oom agent mijn crossmaatje op , met de mededeling dat het stuk terrein inderdaad als crossbaan wordt omschreven op internet ...(en wij als zeer domme motorcrossboeren gaan er dan natuurlijk van uit dat het een legaal stukje baan is

VANMORGEN ... een brief met daar aanvast een acceptgiro (das altied foute boel) ik wordt als VERDACHTE gehouden (dus nog niet schuldig) maar kan er mee wegkomen als ik 75 euro betaal wegens wildcrossen op natuurgebied .. *zucht*
o jah ... leuke bijkomstigheid .. na dat de agenten ons hadden aangehouden , en we eindelijk van ze af dachten te zijn .. komt er 1 van de twee terug op ons afgelopen ... en merkte op dat mijn crossbus al sinds 2002 niet meer voor APK is geweest ... hij liet het bij een waarschuwing , maar het KAN mij 95 euro kosten (alsof na het betalen van zo n bon, je auto weer APK waardig is).. waarop ik dacht : een apk kost mij 110 ... dat over 3 jaar... 330 euro .. tel uit je winst

en na deze bekeuring van 75 euri zal de APK van dit jaar , nog maar een jaartje moeten wachten ..