Afgelopen maandag met de XT250, mijn oudste zoon (13 jaar) naar een boerenweggetje bij Eemnes gereden.
"Zoon", zei ik, "vandaag is een belangrijke stap in je leven".
Hij pakte mijn pinpas.
"Nee, ik ga je leren motorrijden"
"Okee dan", zei hij braaf (goed opgevoed ventje) en doet mijn pinpas in zijn zak. Voor de zekerheid zegt ie, dat je m niet verliest (wat een attent gebaar!!)
Ik achterop, eerst 200 meter laten zien hoe t werkt, het gas had ik bij 2500 tpm geblokkeerd met een ty-rap, dus alleen de eerste versnelling nodig (je moet t voorzichtig aan doen, nietwaar), dan hou ik alleen t bagagerelje vast en hij rijdt zelf, na 500 meter omgedraaid, toen terug, optrekken, beetje gas voorzichtig rijden, bij de auto zelf remmen en tot stilstand komen....
Hartstikke goed, wat een talent...
Nu even zelf....oeps, de motor slaat af, maar hij trapt m aan!!! En rijdt weg, niet te hard (kilometerje of 20 schat ik) maar wel alsof hij het al jaren doet!!. Omdraaien lukt ook, terug rijden ook.... Een brede lach onder de helm vandaag. Ik krijg een brok in mijn keel....
Mijn Zoon Op de Motor, wow...
Ik begin al te denken van een hagelnieuwe YZF en een mooie crossbus tot hij me aankijkt en zeg: "Gaan we nu naar huis ik vind t wel leuk voor een keertje, maar ik wil skateboarden".
WAT????? Ik pak mijn pinpas terug, de YZF en de crossbus zijn accuut van de baan.. Ondankbaar joch....
Maar goed, skateboarden kan ie al (zelf geleerd), en een BMX is ook leuk, en FMX is dan een logische stap Misschien mijn andere zoontje, die is nu 10 en wil op hockey....
Talent gaat verloren
Moderator: ghulst
ha ha die stteve. Lekker opgeschreven.
Een paar weken geleden had ik mijn vader zoon moment. Sinds 3 maanden heeft mijn zoon(tje) van bijna 9 een puchie. Alles van die puch afgesloopt en nu moet je hem dus aanduwen, maar kan hij wel op voetsteuntjes staan, zoals een echte crossmotor
Paar weken geleden, met mooi weer, zijn we naar het havengebied gegaan en heb ik voor het eerst samen met hem een rondje door het gebied gereden. Natuurlijk voornamelijk makkelijke paden(nee, niet die paden waar jullie laatste door heen moesten, er zijn ook gemakkelijke paden daar, echt waar)maar dus wel allebei op een motor. Ik op de Gasgas hij op z'n puchie.
Gaaaaafffffff
Blijft wel een beetje eng als je merkt dat hij steeds harder begint te rijden.
Een paar weken geleden had ik mijn vader zoon moment. Sinds 3 maanden heeft mijn zoon(tje) van bijna 9 een puchie. Alles van die puch afgesloopt en nu moet je hem dus aanduwen, maar kan hij wel op voetsteuntjes staan, zoals een echte crossmotor
Paar weken geleden, met mooi weer, zijn we naar het havengebied gegaan en heb ik voor het eerst samen met hem een rondje door het gebied gereden. Natuurlijk voornamelijk makkelijke paden(nee, niet die paden waar jullie laatste door heen moesten, er zijn ook gemakkelijke paden daar, echt waar)maar dus wel allebei op een motor. Ik op de Gasgas hij op z'n puchie.
Gaaaaafffffff
Blijft wel een beetje eng als je merkt dat hij steeds harder begint te rijden.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Een pas waarmee je kan pinnenstimpie schreef:wat is een pinpas?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Contacteer:
Tja je hebt hem dus niet helemaal goed afgericht , al zal het je een boel geld schelen (yzf+crossbus is een stuk duurder dan een skateboard)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Héhé.. Belgen "pinnen" niet... Die halen "geld uit de muur"...adje schreef:Een pas waarmee je kan pinnenstimpie schreef:wat is een pinpas?
@ Stimpie: een bankkaart (bankcontact)
Montesa Cota 315R
Het kan nog erger dan skateboarden, BMX of hockey (hoewel, hockey), mijn dochter van 5 wil ........................ paardrijdenSTTEVE schreef: Mijn Zoon Op de Motor, wow...
Ik begin al te denken van een hagelnieuwe YZF en een mooie crossbus tot hij me aankijkt en zeg: "Gaan we nu naar huis ik vind t wel leuk voor een keertje, maar ik wil skateboarden".
WAT????? Ik pak mijn pinpas terug, de YZF en de crossbus zijn accuut van de baan.. Ondankbaar joch....
Maar goed, skateboarden kan ie al (zelf geleerd), en een BMX is ook leuk, en FMX is dan een logische stap Misschien mijn andere zoontje, die is nu 10 en wil op hockey....
Kom ik haar misschien toch nog eens tegen onderweg
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Mijn zoon van 6 heeft vooral grote interesse voor hoe machines werken. Ik zie in hem een groot sleutelaar!
Jammer dat hij nog geen kracht genoeg heeft om de vijzen helemaal alleen los of vast te draaien
En zijn pa is ook niet akkoord dat ik de jongen zou leren de luchtfilter te reinigen, invetten en terugplaatsen. Ik zal het dus nog even zelf moeten doen
Ik heb ook nog effe geïnformeerd bij mijn garagist of hij geen stagiair zoekt, maar hij zag dat niet zitten
Jammer dat hij nog geen kracht genoeg heeft om de vijzen helemaal alleen los of vast te draaien
En zijn pa is ook niet akkoord dat ik de jongen zou leren de luchtfilter te reinigen, invetten en terugplaatsen. Ik zal het dus nog even zelf moeten doen
Ik heb ook nog effe geïnformeerd bij mijn garagist of hij geen stagiair zoekt, maar hij zag dat niet zitten
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Nou zoals jullie weten rijdt mijn jongste (12) jaar op een KX80 in de rondte. Zijn nieuwste hobbie waar hij naar zijn eigen zeggen meer plezier in heeft dan zijn kawatje is samen met een vriendje een puch maxi over de lokale speel-veldje jagen. Hier kan ik met mijn pet niet bij!!! kinderen.
Afgelopen zaterdag, zit ik mijn trouwe ros 2005 450TE af te spuiten en in de verte hoor die die puch brrrrrrrrrrrrrrrr., motor klaar toch ff kijken op de motor. Zegt ie, "pa mag ik even?" Even aarzeling toch afgeven, alles gaat prima , schakelt gewoon door terwijl hij niet eens bij de grond kan.
Moraal van dit verhaal, koop een puch , beter voor je hart en je portemonee.
groeten van peewee die over 3 weken vertrekt
Afgelopen zaterdag, zit ik mijn trouwe ros 2005 450TE af te spuiten en in de verte hoor die die puch brrrrrrrrrrrrrrrr., motor klaar toch ff kijken op de motor. Zegt ie, "pa mag ik even?" Even aarzeling toch afgeven, alles gaat prima , schakelt gewoon door terwijl hij niet eens bij de grond kan.
Moraal van dit verhaal, koop een puch , beter voor je hart en je portemonee.
groeten van peewee die over 3 weken vertrekt
-
- Contacteer:
hahahaha mooi verhaal pw
Waar vertrek je trouwens heen?
Waar vertrek je trouwens heen?
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik ga naar de land van de palmen, nee niet van die dingen op het strand, die dingen in zee bedoel ik waar hotel en huizen op gebouwd worden.
DUBAI, een van de zeven emiraten van de Verenigde Arabische Emiraten.
Grote zandbakken, duinen van ca 300 meter hoogte, twee grote rally's per jaar. 8 enduro wedstrijden per jaar.
Of de husky gaat mee of er wordt een nieuwe KTM 525 factory edition wordt aangeschaft. (Geen Husky dealer in Dubai).
Voorlopig voor een periode van 3 jaar.
DUBAI, een van de zeven emiraten van de Verenigde Arabische Emiraten.
Grote zandbakken, duinen van ca 300 meter hoogte, twee grote rally's per jaar. 8 enduro wedstrijden per jaar.
Of de husky gaat mee of er wordt een nieuwe KTM 525 factory edition wordt aangeschaft. (Geen Husky dealer in Dubai).
Voorlopig voor een periode van 3 jaar.
-
- Contacteer:
oei oei
Ik neem aan dat je er voor je werk heen gaat?, wat voor een werk doe je precies?
Ik neem aan dat je er voor je werk heen gaat?, wat voor een werk doe je precies?
KTM EXC300
KTM EXC300
He Peewee, machtig mooi man.
Ik ben een paar weken geleden nog een avondje in de woestijn bij dubai geweest. (erg toeristisch georganiseerd maar soi).
Reed ik achterin een Landcruiser door de duinen met enorme jeuk tussen mijn benen. Ik had ineens ontzettend de behoefte aan m'n KTM.
Je gaat heel veel plezier hebben.
Ik ben een paar weken geleden nog een avondje in de woestijn bij dubai geweest. (erg toeristisch georganiseerd maar soi).
Reed ik achterin een Landcruiser door de duinen met enorme jeuk tussen mijn benen. Ik had ineens ontzettend de behoefte aan m'n KTM.
Je gaat heel veel plezier hebben.
smurf.
Wat zit er in een naam of functie
Ik moet een bedrijf leiden in het midden oosten, regio is van egypte tot en met India en alles ertussen. Haven infrastructuur. Ja Ja, commerciele opperhoofd. Het gaat hier om motorrijden.
Een ritje organiseren, laat ik maar eerst zorgen dat ik wat routes op de de gps heb. Helaas geen Husky dealer daar. Dus als iemand interesse heeft in een 3 maanden oude 2005 TE450 HVA incl. protaper en mousjes laat het even weten. Prijs plus minus 25% onder nieuw. Niet aarzelen gewoon kopen.
Groetjes PeeWee.
Ik moet een bedrijf leiden in het midden oosten, regio is van egypte tot en met India en alles ertussen. Haven infrastructuur. Ja Ja, commerciele opperhoofd. Het gaat hier om motorrijden.
Een ritje organiseren, laat ik maar eerst zorgen dat ik wat routes op de de gps heb. Helaas geen Husky dealer daar. Dus als iemand interesse heeft in een 3 maanden oude 2005 TE450 HVA incl. protaper en mousjes laat het even weten. Prijs plus minus 25% onder nieuw. Niet aarzelen gewoon kopen.
Groetjes PeeWee.
Die mousjes wil ik wel overnemen. Tenminste als het in een 19inch past?
Dat is nu echt wel balen voor je he. Koop je een nieuwe husk doe je hem alweer weg voordat hij is ingereden.
Dat is nu echt wel balen voor je he. Koop je een nieuwe husk doe je hem alweer weg voordat hij is ingereden.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Contacteer:
Men zegt toch dat kinderen vaak op de ouders lijken
KTM EXC300
KTM EXC300