Nieuwe BMW
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Pff een bmw freak, je staat lekker open voor andere meningen en feiten
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Als ik mijn mening ga geven over zo'n zware tank dan springt die volgens mij helemaal uit zijn velRudy schreef:Pff een bmw freak, je staat lekker open voor andere meningen en feiten
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Nee , ik ga er verder maar niet op in.
Iedereen heeft zijn eigen favorite merk en eisen die hij/zij stelt aan een motor en waar en hoe die gebruikt wordt.
Iedereen heeft zijn eigen favorite merk en eisen die hij/zij stelt aan een motor en waar en hoe die gebruikt wordt.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
- Locatie: België
Ik bn geen BMW freak maar de HP2 heft niet als doel om mee te doen in Enduro-style races... De HP2 is voornamelijk ontwikkeld om mee te dingen naar podiumplaatsen op de lange crosscountry rallye's. Dan bedoel ik niet Dakar maar zaken zoals Rally Por Las Pampas, Baja, UAE Desert Challenge enz enz...
De reden trouwens dat die BMW de verdienstelijke 4e plaats in de wacht heeft gesleept is ook voor een groot deel te wijten aan de piloot...
Zoals ze in België zeggen 'het is nog steeds het manneke dat het moet doen'
De HP2 vergelijken met de LC8 is ook niet geheel correct... Beter zou zijn om de HP2 te vergelijken met een LC8 met enduro look (beetje zoals een LC4 Enduro).
Ik denk dat het een interessante nieuweling is in een al even interessant marktsegment... Helaas zal ook hier weer net zoals met de LC8 een groep mensen aangesproken worden die vooral de centen hebben. Van de 100 mensen die een HP2 kopen schrjif ik u op een briefje dat er amper 20 (als het al zoveel is) het ding echt zullen gebruiken voor wat het dient...
De reden trouwens dat die BMW de verdienstelijke 4e plaats in de wacht heeft gesleept is ook voor een groot deel te wijten aan de piloot...
Zoals ze in België zeggen 'het is nog steeds het manneke dat het moet doen'
De HP2 vergelijken met de LC8 is ook niet geheel correct... Beter zou zijn om de HP2 te vergelijken met een LC8 met enduro look (beetje zoals een LC4 Enduro).
Ik denk dat het een interessante nieuweling is in een al even interessant marktsegment... Helaas zal ook hier weer net zoals met de LC8 een groep mensen aangesproken worden die vooral de centen hebben. Van de 100 mensen die een HP2 kopen schrjif ik u op een briefje dat er amper 20 (als het al zoveel is) het ding echt zullen gebruiken voor wat het dient...
Al deze reactie lezend wil ik er de mijne aan toe voegen.
Ik heb een aantal types KTM gereden en had daar verschrikkelijk veel plezier mee.
De laatste jaren ben ik de BMW GS modellen meer en meer gaan waarderen om hun brede inzet gebied.
Ik ben niet de enige die deze weg heeft bewandeld, voor die gene die bijvoorbeeld Henk Seppenwolde nog kennen, ook hij is helemaal bekeerd naar het offroad rijden met BMW GS .
Ik rijd momenteel op een R1200GS en heb tevens een verbouwde R100GS waar ik komend jaar de Alto Turia Rally mee ga rijden.
Je hoeft helemaal geen Hulk te zijn om dit te kunnen. De meeste leden van de GS club hebben weinig tot geen ervaring met cross motoren en beleven toch veel plezier tijdens de offroad ritten.
Ik had niet verwacht dat er hier zoveel onbekendheid zou zijn over andere typen motoren dan alleen maar crossers.
Ik lees hier de meest onzinnige opmerkingen die werkelijk kant nog wal raken, kennelijk alleen maar uit het principe "Onbekend is Onbemind".
Het is toch beroerd te lezen dat als iemand op een HP2 goed presteerd tegen echte crossers, dat het dan afgedaan wordt met "het ligt aan de rijder "Alsof iedereen die daar verder mee reed een kleuter was.
Ter correctie.
Een gewone BMW R1200GS weegt standaard leeg 199 kg.
Ik heb mijn R1200GS bij de RDW laten wegen dus kom mij niet aan met onzin verhalen over 270kg.
De R1200GS heeft een lager zwaartepunt en veel meer koppel dan de KTM LC8 waar velen hier zo van onder de indruk zijn.
Ik heb het hier bewust over een normale standaard R1200GS en niet over de HP2.
Deze HP2 weegt droog 175 kg, heeft 105 pk en 115 nm.
Dit zijn zeer reele cijfers. Nadat ik het een en ander aan mijn eigen R1200GS had gedaan was deze al 10 kg lichter. Dus 175kg is eenvoudig te halen.
Tot slot,
Omdat je iets niet mooi vind, of omdat het niet in je straatje te pas komt, hoef je er nog geen onzin over te vertellen ?
my 2 cents
Ik heb een aantal types KTM gereden en had daar verschrikkelijk veel plezier mee.
De laatste jaren ben ik de BMW GS modellen meer en meer gaan waarderen om hun brede inzet gebied.
Ik ben niet de enige die deze weg heeft bewandeld, voor die gene die bijvoorbeeld Henk Seppenwolde nog kennen, ook hij is helemaal bekeerd naar het offroad rijden met BMW GS .
Ik rijd momenteel op een R1200GS en heb tevens een verbouwde R100GS waar ik komend jaar de Alto Turia Rally mee ga rijden.
Je hoeft helemaal geen Hulk te zijn om dit te kunnen. De meeste leden van de GS club hebben weinig tot geen ervaring met cross motoren en beleven toch veel plezier tijdens de offroad ritten.
Ik had niet verwacht dat er hier zoveel onbekendheid zou zijn over andere typen motoren dan alleen maar crossers.
Ik lees hier de meest onzinnige opmerkingen die werkelijk kant nog wal raken, kennelijk alleen maar uit het principe "Onbekend is Onbemind".
Het is toch beroerd te lezen dat als iemand op een HP2 goed presteerd tegen echte crossers, dat het dan afgedaan wordt met "het ligt aan de rijder "Alsof iedereen die daar verder mee reed een kleuter was.
Ter correctie.
Een gewone BMW R1200GS weegt standaard leeg 199 kg.
Ik heb mijn R1200GS bij de RDW laten wegen dus kom mij niet aan met onzin verhalen over 270kg.
De R1200GS heeft een lager zwaartepunt en veel meer koppel dan de KTM LC8 waar velen hier zo van onder de indruk zijn.
Ik heb het hier bewust over een normale standaard R1200GS en niet over de HP2.
Deze HP2 weegt droog 175 kg, heeft 105 pk en 115 nm.
Dit zijn zeer reele cijfers. Nadat ik het een en ander aan mijn eigen R1200GS had gedaan was deze al 10 kg lichter. Dus 175kg is eenvoudig te halen.
Tot slot,
Omdat je iets niet mooi vind, of omdat het niet in je straatje te pas komt, hoef je er nog geen onzin over te vertellen ?
my 2 cents
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Wordt dit het nieuwe model van bmw
Maar serieus je gaat toch niet crossen met een motor van 175 of 200 kilo, heb je er echt al eens mee gereden op een crossbaan?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Hoi,
Ik ben niet voor LC8 en tegen BMS, maar ook ik kijk naar de cijfers.
Mijn LC8 weegt 211 kg, op de weegschaal (102 voor 109 achter), met iets van 8 liter benzine in de tank... die verschillen zijn dus nihil.
Een laag zwaartepunt is voor een enduro geen goed argument, de manier waarop de motor aanspreekt wel.
Ervaring: Ik heb inmiddels bij div evenementen meer lc8-en offroad gezien dan GS1200's (sterker nog, daarvan heb ik er precies 1 gezien offroad). Dat terwijl er veeeeel minder lc8en verkocht zijn/worden.
Zijn al die mensen gek en kopen lc8 omdat er ktm op staat en het dus(?) goed moet zijn in het terrein??
Ik denk dat je pas een goed oordeel kan vellen als je zowel bwmGS als LC8 gereden hebt.
Maar wat ik me nu afvraag: Als die 1200gs zo goeie cijfers heeft en zo allround is, waarom neem je dan je oude R100 mee voor de Altoturia?
Ik ben niet voor LC8 en tegen BMS, maar ook ik kijk naar de cijfers.
Mijn LC8 weegt 211 kg, op de weegschaal (102 voor 109 achter), met iets van 8 liter benzine in de tank... die verschillen zijn dus nihil.
Een laag zwaartepunt is voor een enduro geen goed argument, de manier waarop de motor aanspreekt wel.
Ervaring: Ik heb inmiddels bij div evenementen meer lc8-en offroad gezien dan GS1200's (sterker nog, daarvan heb ik er precies 1 gezien offroad). Dat terwijl er veeeeel minder lc8en verkocht zijn/worden.
Zijn al die mensen gek en kopen lc8 omdat er ktm op staat en het dus(?) goed moet zijn in het terrein??
Ik denk dat je pas een goed oordeel kan vellen als je zowel bwmGS als LC8 gereden hebt.
Ik snap alleen niet helemaal waar je over lult, want blijkbaar rij je helemaal geen offroad met die 1200GS, wat inderdaad een prima wegmachine is!Ik rijd momenteel op een R1200GS en heb tevens een verbouwde R100GS waar ik komend jaar de Alto Turia Rally mee ga rijden.
Je hoeft helemaal geen Hulk te zijn om dit te kunnen.
Maar wat ik me nu afvraag: Als die 1200gs zo goeie cijfers heeft en zo allround is, waarom neem je dan je oude R100 mee voor de Altoturia?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Vind Grizzly een beetje teveel BMW freak om zelf een oordeel te kunnen geven over de 2 verschillende motoren.
Je hebt mensen die willen altijd horen wat ze zelf willen.
Je hebt mensen die willen altijd horen wat ze zelf willen.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Whow, Dr Bean. sla jij even giga gruwelijk de plank mis
Mijn advies aan jouw, houd je gedijst tot je zeker weet waarover je mee praat.
Ja ik ben er mee offroad geweest.
Nee, dat doe ik niet veel vaker.
Waarom niet, Omdat het mijn woonwerkfiets is.
Ook ik heb een tijdje op de LC8 gereden.
Gave fiets, op een enkel gebied (offroad) iets beter dan de R1200GS, op alle andere gebieden gelijk of slechter.
Waar rijd ik het meest met mijn woon werkfiets? Op asfalt/vakanties, circuit, in de bergen.
Wat koop je dan het best, een R1200GS.
Waarom dan een R100GS gekocht om de Alto Turia te rijden en geen LC8?
omdat het op dit soort fietsen waanzinnig leuk is om te doen....en de aanschaf was maar 3000€ en geen LC8 prijs.
Ik weet waar ik het over heb makker, jij ook?
Hi Rudy,
Weet jij ook al niet waarover je een oordeel hebt?
Ik reed de eerste 25 jaar geen BMW, Waarom vindt jij ineens dat ik een BMW freak ben zonder goed te weten wie ik ben?
Dat bedoel ik nu op dit forum.
Heel veel vooroordelen met maar weinig achtergrond kennis.
heren doe wat meer research aub.
BTW,
je hebt mij nergens een KTM horen afkraken of horen zeggen dat een BMW R1200GS de beste is in het terein.
Ik reageerde alleen op al die onzin die hier over de GS verteld wordt.
Waarom zouden er hele volks stammen Rallys rijden met BMW als die zo slecht zijn?
Jullie gaan wel heel makkelijk voorbij aan allerlij feiten. Je antwoord gemakshalve nooit op verhalen van PD winnaars op BMW. Ogen dicht, kop in het zand en doorgaan met die onzin
BMW maakt prima Rally machines. Tot nog toe geen lichte cross machientjes, maar dat heeft ook niemand beweerd.
Appelen met peren vergelijken is niet zinnig.
LC8 is zogezegd een prima machine. R1200GS ook, n=beiden hebben hun voordelen.
De HP2 is een ander beest. Veel meer in het gebied van de LC8.
Mijn advies aan jouw, houd je gedijst tot je zeker weet waarover je mee praat.
Ja ik ben er mee offroad geweest.
Nee, dat doe ik niet veel vaker.
Waarom niet, Omdat het mijn woonwerkfiets is.
Ook ik heb een tijdje op de LC8 gereden.
Gave fiets, op een enkel gebied (offroad) iets beter dan de R1200GS, op alle andere gebieden gelijk of slechter.
Waar rijd ik het meest met mijn woon werkfiets? Op asfalt/vakanties, circuit, in de bergen.
Wat koop je dan het best, een R1200GS.
Waarom dan een R100GS gekocht om de Alto Turia te rijden en geen LC8?
omdat het op dit soort fietsen waanzinnig leuk is om te doen....en de aanschaf was maar 3000€ en geen LC8 prijs.
Ik weet waar ik het over heb makker, jij ook?
Hi Rudy,
Weet jij ook al niet waarover je een oordeel hebt?
Ik reed de eerste 25 jaar geen BMW, Waarom vindt jij ineens dat ik een BMW freak ben zonder goed te weten wie ik ben?
Dat bedoel ik nu op dit forum.
Heel veel vooroordelen met maar weinig achtergrond kennis.
heren doe wat meer research aub.
BTW,
je hebt mij nergens een KTM horen afkraken of horen zeggen dat een BMW R1200GS de beste is in het terein.
Ik reageerde alleen op al die onzin die hier over de GS verteld wordt.
Waarom zouden er hele volks stammen Rallys rijden met BMW als die zo slecht zijn?
Jullie gaan wel heel makkelijk voorbij aan allerlij feiten. Je antwoord gemakshalve nooit op verhalen van PD winnaars op BMW. Ogen dicht, kop in het zand en doorgaan met die onzin
BMW maakt prima Rally machines. Tot nog toe geen lichte cross machientjes, maar dat heeft ook niemand beweerd.
Appelen met peren vergelijken is niet zinnig.
LC8 is zogezegd een prima machine. R1200GS ook, n=beiden hebben hun voordelen.
De HP2 is een ander beest. Veel meer in het gebied van de LC8.
Laatst gewijzigd door Grizzly op di mei 31, 2005 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Je lult als een bmw rijder en daar heb ik een hekel aan.Grizzly schreef:Whow, Dr Bean. sla jij even giga gruwelijk de plank mis
Mijn advies aan jouw, houd je gedijst tot je zeker weet waarover je mee praat.
Ja ik ben er mee offroad geweest.
Nee, dat doe ik niet veel vaker.
Waarom niet, Omdat het mijn woonwerkfiets is.
Ook ik heb een tijdje op de LC8 gereden.
Gave fiets, op een enkel gebied (offroad) iets beter dan de R1200GS, op alle andere gebieden gelijk of slechter.
Waar rijd ik het meest met mijn woon werkfiets? Op asfalt/vakanties, circuit, in de bergen.
Wat koop je dan het best, een R1200GS.
Waarom dan een R100GS gekocht om de Alto Turia te rijden en geen LC8?
omdat het op dit soort fietsen waanzinnig leuk is om te doen....en de aanschaf was maar 3000€ en geen LC8 prijs.
Ik weet waar ik het over heb makker, jij ook?
Hi Rudy,
Weet jij ook al niet waarover je een oordeel hebt?
Ik reed de eerste 25 jaar geen BMW, Waarom vindt jij ineens dat ik een BMW freak ben zonder goed te weten wie ik ben?
Dat bedoel ik nu op dit forum.
Heel veel vooroordelen met maar weinig achtergrond kennis.
heren doe wat meer research aub.
Mijn research daarvoor? 8 jaar als motorfietsmonteur bij een bmw dealer. Lijkt me genoeg.
Jeetje, wat een negatief geheel is het hier.
Als dit gedrag normaal is voor die genen die bijv. in het Westelijk Haven gebied rijden, kan ik bijna begrijpen dat de boel daar dicht gaat.
Weet wel dat dit soort gedrag gevolgen heeft voor alle cross en enduro liefhebbers. Je bent niet de enige op noppen, en ook niet de genen die de wijsheid in pacht heeft.
Jammer dat de reacties zo onverdraagzaam zijn tegen alles wat niet aan je beeld voldoet.
Als dit gedrag normaal is voor die genen die bijv. in het Westelijk Haven gebied rijden, kan ik bijna begrijpen dat de boel daar dicht gaat.
Weet wel dat dit soort gedrag gevolgen heeft voor alle cross en enduro liefhebbers. Je bent niet de enige op noppen, en ook niet de genen die de wijsheid in pacht heeft.
Jammer dat de reacties zo onverdraagzaam zijn tegen alles wat niet aan je beeld voldoet.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Gewoon een gevoel, je bent leraar oid. Je drukte je oordeel wel zo door. En ook op punten die nogal betwistbaar zijn, je leek de bmw even de hemel in te prijzen als een soort super crossmotor.Grizzly schreef:
Hi Rudy,
Weet jij ook al niet waarover je een oordeel hebt?
Ik reed de eerste 25 jaar geen BMW, Waarom vindt jij ineens dat ik een BMW freak ben zonder goed te weten wie ik ben?
Dat bedoel ik nu op dit forum.
Heel veel vooroordelen met maar weinig achtergrond kennis.
heren doe wat meer research aub.
.
Komt ook wel omdat ik een oom heb die helemaal bmw gek is. en ook nogal graga overdrijft
Niet dat ik er een hekel aan bmw heb
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Jongens,
tijd om even iemand laten te spreken die de moto ook al heeft zien rijden bij de Erzberg proloog !!
a) uitslag proloog 2 cylinders = KTM - BMW - KTM - BMW - KTM - BMW
b) hoogste topsnelheid = BMW
c) die BMW ziet er echt goed uit in het echt !!
d) de luchtvering van BMW is echt innovatief op een motorfiets !!
Als echte "sportenduro" zijn zowel de HP2 als de SuperEnduro niet bruikbaar
Als vrijetijds-enduro zijn het alletwee 2 fijne machines. En als IK moest kiezen, kocht ik me naast mijn huidige EXC , een HP2 ! Zeker weten.
Jo VdB
tijd om even iemand laten te spreken die de moto ook al heeft zien rijden bij de Erzberg proloog !!
a) uitslag proloog 2 cylinders = KTM - BMW - KTM - BMW - KTM - BMW
b) hoogste topsnelheid = BMW
c) die BMW ziet er echt goed uit in het echt !!
d) de luchtvering van BMW is echt innovatief op een motorfiets !!
Als echte "sportenduro" zijn zowel de HP2 als de SuperEnduro niet bruikbaar
Als vrijetijds-enduro zijn het alletwee 2 fijne machines. En als IK moest kiezen, kocht ik me naast mijn huidige EXC , een HP2 ! Zeker weten.
Jo VdB
Laatst gewijzigd door Jo VdB op di mei 31, 2005 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Beetje onzin, vrind. Een HP2 is niet te vergelijken met een Adventure LC8. Ik ga het niet eens uitleggen.Grizzly schreef: De HP2 is een ander beest. Veel meer in het gebied van de LC8.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
De R1150GS heb ik verkocht (was wel een heerlijke wegmotor)
Voor de rest zie mijn onderschrift.
(imageshack ontdekt )
Ik zal beter maar mijn mond houden
of bmw's nu beter zijn of niet: GS rijders ouwehoeren wel ongelofelijk veel, zie het GS forum. Verder is het het enige forum dat ik ken waar alles wat geen eigen merk is per definitie afgekraakt wordt. Jammer alleen dat op dit forum een zelfde soort discussie gevoerd wordt
Voor de rest zie mijn onderschrift.
(imageshack ontdekt )
Ik zal beter maar mijn mond houden
of bmw's nu beter zijn of niet: GS rijders ouwehoeren wel ongelofelijk veel, zie het GS forum. Verder is het het enige forum dat ik ken waar alles wat geen eigen merk is per definitie afgekraakt wordt. Jammer alleen dat op dit forum een zelfde soort discussie gevoerd wordt
smurf.
Jo,
Reden die 2 cilinders ook die steile helling af?
Want afgezien dat zo'n zware motor in de modder geen feestje is, is mijn ervaring dat ook het afremmen op een stenen/gravel ondergrond niet echt vertrouwenswekkend veel vertraging opleverd.
Reden die 2 cilinders ook die steile helling af?
Want afgezien dat zo'n zware motor in de modder geen feestje is, is mijn ervaring dat ook het afremmen op een stenen/gravel ondergrond niet echt vertrouwenswekkend veel vertraging opleverd.
smurf.
Neen,
de 2-cylinders reden enkel mee in de proloog.
De Hare Scramble reden de coureurs met een 1-cylinder sport-enduro.
Zo'n 2-cylinder is voor dit extreme werk niet geschikt.
Jo VdB
de 2-cylinders reden enkel mee in de proloog.
De Hare Scramble reden de coureurs met een 1-cylinder sport-enduro.
Zo'n 2-cylinder is voor dit extreme werk niet geschikt.
Jo VdB
Ongelofelijk. Iemand strijkt je tegen de haren in en je gaat met modder gooien.Grizzly schreef:Jeetje, wat een negatief geheel is het hier.
Als dit gedrag normaal is voor die genen die bijv. in het Westelijk Haven gebied rijden, kan ik bijna begrijpen dat de boel daar dicht gaat.
Weet wel dat dit soort gedrag gevolgen heeft voor alle cross en enduro liefhebbers. Je bent niet de enige op noppen, en ook niet de genen die de wijsheid in pacht heeft.
Jammer dat de reacties zo onverdraagzaam zijn tegen alles wat niet aan je beeld voldoet.
Natuurlijk heeft een BMW rijder de wijsheid in pacht. Stom van ons dat we dat niet meteen inzagen zeg
Wat heeft het westelijk haven gebied met dit topic te maken eigenlijk? Ik heb er nog geen HP2 zien rijden.
Hoi Grizzly,
Het is duidelijk dat je een Trol probeert te zijn hier. En ik moet zeggen, ik vind het ook grappig om te zien hoe een ieder reageert, maar ik vind het ook forumvervuiling. Dus meer antwoord krijg je van mij niet. Als je echt je mening wil onderstrepen, dan moet je dat maar eens in het echt doen. (al dan niet met HP2)
grts
Het is duidelijk dat je een Trol probeert te zijn hier. En ik moet zeggen, ik vind het ook grappig om te zien hoe een ieder reageert, maar ik vind het ook forumvervuiling. Dus meer antwoord krijg je van mij niet. Als je echt je mening wil onderstrepen, dan moet je dat maar eens in het echt doen. (al dan niet met HP2)
grts
Heren laten we het een beetje netjes houden en elkaars keuze en interesse in de verschillende motoren te respecteren.
Het begint hier een beetje op het motocrossplanet forum te lijken waar ook iedereen elkaar af loopt te zeiken.
Het begint hier een beetje op het motocrossplanet forum te lijken waar ook iedereen elkaar af loopt te zeiken.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Adje, goed gesprokenadje schreef:Heren laten we het een beetje netjes houden en elkaars keuze en interesse in de verschillende motoren te respecteren.
Het begint hier een beetje op het motocrossplanet forum te lijken waar ook iedereen elkaar af loopt te zeiken.