kdx 200 problemen met schakel ding

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
magin-one
Berichten: 30
Lid geworden op: di nov 23, 2004 13:18

ik heb het volgende probleem , er zit spelling op mijn schakel ding , niet op dat pedalletje dat op die as zit , het is inwendig , heeft iemand een werkboek van een kdx 200 van 90 of 91 , als ik schakel naar 2de en ik wil terug naar 1st , gaat redelij , van neutraal naar 1st , maar mijn pedalletje blijft soms beneden , komt niet terug omhoog , en van 4de ofzo terug schaakel naar 1de , naar 3de en dan moet ik altijd , pedalletje een beetje terug omhoog heffen , en dan pas terug naar beneden schakelen , naar 2de want het pedalletje blijft omlaag , komt niet vanzelf terug omhoog , kan iemand zeggen wat er kapot is en wat da zal kosten ?
klx 300 rulezzzz , ja pinkers , en stoplicht en koso klm/u teller en toeren en temp meter gemonteer , nu mijn doma chap en 46 t tandwiel nog ze en vliegen
en nieuwe achtervelg en spaken pfff 600€
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

De veer op de gaffelvan het schakelmechanisme is gebroken.
NIET MEER MEE RIJDEN, DAT STUKKIE LIGT ERGENS IN HET BLOK.

Dit is een veer welke ,ontspannen, lijkt op o< (een halve X met een oog).
Als deze op de gaffel is gemonteerd dan wordt een poot "teruggespannen" zodat de pootjes elk aan 1 kant staan.
Als het geheel dan gemonteerd wordt dan valt deze veer ook nog over een pen in het blok waartegen deze zicht afzet tijdens het terugveren.
Deze zorgt ervoor dat het pedaal en dus ook de gaffel die de wals bedient, altijd in de middenstand terugkomt.
Deze zit meestal net achter de gaffel (aan de binnenkant van het blok).

btje duidelijk???

suc6
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
KKX
Berichten: 41
Lid geworden op: za sep 11, 2004 21:36
Locatie: Rijswijk (ZH)

Het bovenstaand stuk klopt helemaal.
Bij de kawasaki kx en kdx modellen zit die veer gelukkig achter de rechter motor deksel, dus waar de kickstartas doorheen komt.
Door de motorfiets op z'n linker zijkant te leggen kan je de deksel, na het laten weglopen van de koelvloeistof en het demonteren van de kickstarter de deksel losschroeven. Je ziet meteen onder de kickstartas de bewuste veer zitten.
Succes met de reparatie.
KKX
KX250
magin-one
Berichten: 30
Lid geworden op: di nov 23, 2004 13:18

dank u , ik heb er naar gekeken bij een maat , zijn kdx 200 blok ligt open en heb gezien waar het zit enz en heb een nieuw besteld ...
dank u voor u reactie .
een geluk dat eht blok niet moest gepslits worden want dan had ik hem verkocht ....
klx 300 rulezzzz , ja pinkers , en stoplicht en koso klm/u teller en toeren en temp meter gemonteer , nu mijn doma chap en 46 t tandwiel nog ze en vliegen
en nieuwe achtervelg en spaken pfff 600€
Plaats reactie