Ducati kan de zon niet in het water zien schijnen.

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Nu Ducati achter het net vist wat betreft de overname van Aprilia, de piaggio groep heeft Aprilia nl overgenomen gaat Ducati zelf een twin viertakt ontwikkelen.Ducati gaat 2 modellen presenteren een 450 en 650.

Ducati komt in 2006 met een offroad model en een supermotard.

Bron: Kicxstart van deze maand.
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Nu maar hopen dat dat dan geen desmodromisch gestuurd projectiel wordt... Want een endurist wil toch zelf sleutelen !!!!!

Jo VdB
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Nee gewone kleppen en 72 graden.
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 19:28
Locatie: Zelhem

Jo VdB schreef:Nu maar hopen dat dat dan geen desmodromisch gestuurd projectiel wordt... Want een endurist wil toch zelf sleutelen !!!!!
Jo VdB
Nou Jo, ik wil niet meer sleutelen, alleen nog maar rijden :D
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Jo VdB schreef:Nu maar hopen dat dat dan geen desmodromisch gestuurd projectiel wordt... Want een endurist wil toch zelf sleutelen !!!!!

Jo VdB
Desmodromische klepbedienings systeem heeft pas nut bij motoren met een cilinderinhoud groter dan een 350cc per cilinder :lol: . Daarom zullen ze dit (dure) systeem wel niet gaan toepassen :wink: .
mmrizio
Berichten: 369
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 20:45
Locatie: Woerden (Ut)

Rudy schreef:Desmodromische klepbedienings systeem heeft pas nut bij motoren met een cilinderinhoud groter dan een 350cc per cilinder :lol: . Daarom zullen ze dit (dure) systeem wel niet gaan toepassen :wink: .
Waarom gebruiken ze het dan in hun DesmoSedici MotoGP racer? Hoe kleiner de cylinder, hoe hoger de toerentallen, hoe meer voordeel toch?

Maurice

Ps. Ik vind de negatieve toon van de titel niet nodig. Wees blij dat een gerenommeerd merk als Ducati brood ziet in dit segment.
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

mmrizio schreef:
Rudy schreef:Desmodromische klepbedienings systeem heeft pas nut bij motoren met een cilinderinhoud groter dan een 350cc per cilinder :lol: . Daarom zullen ze dit (dure) systeem wel niet gaan toepassen :wink: .
Waarom gebruiken ze het dan in hun DesmoSedici MotoGP racer? Hoe kleiner de cylinder, hoe hoger de toerentallen, hoe meer voordeel toch?

Maurice

Ps. Ik vind de negatieve toon van de titel niet nodig. Wees blij dat een gerenommeerd merk als Ducati brood ziet in dit segment.
Bij motoren met een kleinere inhoud per cilinder zijn de kleppen zo licht qua gewicht dat zweven helemaal geen probleem is..... Voordeel bljft natuurlijk wel dat het aandrijven van de kleppen minder energie kost als een systeem met klepveren :wink:
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 10:07
Locatie: Waalre NB

Voordeel bljft natuurlijk wel dat het aandrijven van de kleppen minder energie kost als een systeem met klepveren
nee hoor, de energie nodig om de klepveer in te drukken krijg je bij het uitveren weer terug.
smurf.
speedphreax
Berichten: 1681
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 09:34

TTT schreef:nee hoor, de energie nodig om de klepveer in te drukken krijg je bij het uitveren weer terug.
Wel ja... aanschouw het perpetuum mobile. Nog even en je motor loopt op klepveren :D :D
| 1972 Honda CB350K3 | 2017 KTM 1290 Super Adventure S
Plaats reactie