15 mei dour

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
henk-v
Contacteer:

DOUR – Dimanche 15 MAI 2005 (Pentecôte pour ne pas déroger à la tradition depuis 14 ans)

(20 Kms de Mons, 25 Kms de Valenciennes, suivre fléchage)

L’A .S.B.L. Les Crampons Verts vous invite à son

13 ème ENDURO-BALADE DU HAUTS PAYS

Balade réservée aux motos vertes (enduro, trail, quad) conformes au code
de la route(immatriculation, assurance, bruit)

Inscription à partir de 7h30 – départ : motos à partir de 8h30

2 boucles différentes (+/- 160 Kms)
2 spéciales chrono facultatives – classements

P.AF. : motos : 30 Euros et quads : 40 Euros + 20 Euros de caution
(1 petit déj. + 1 repas BBQ + 1 boisson + nombreux lots)

http://www.cramponsverts.be.tf/
henk-v
Contacteer:

DOUR - Zondag 15 MEI 2005 (Pinksteren om niet van de traditie sinds 14 jaar af te wijken)

(20 Kms van Bergen, 25 Kms van Valenciennes, bewegwijzering volgen)

A S.B.L. nodigen de Groene Krammen u uit op zijn 13 è ENDURO-BALADE VAN DE HOGE LANDEN Balade gereserveerd voor de groene motoren

(enduro, trail, quad) overeenkomstig de code van route(immatriculation, verzekering, geluidshinder)

Inschrijving vanaf 7h30 - het vertrek: motoren vanaf 8h30

2 verschillende ronden (+/- 160 Kms) 2 speciale facultatieve chrono - indelingen P.AF.: de motoren: 30 Euro en quads: 40 Euro + 20 Euro van borg (1 kleine déj. + 1 maaltijd BBQ + 1 drank + talrijke partijen)
http://www.cramponsverts.be.tf/
nupke

Zou erg graag met dit soort ritten willen beginnen, ik ben echter een nieuweling op dit gebied. Zo weet ik bijv. niet of dit soort routes uitgepijld zijn of dat ik een roadbook moet volgen. Heb ik een licentie nodig of is m'n groene kaart / rijbewijs en kentekenbewijs voldoende. etc. etc. etc.
Wanneer een medeforummer mij voor de 1e maal op sleeptouw wil nemen houdt ik me aanbevolen. Wat mij bv. ook een beetje tegenhoud is de taal; ik spreek geen woord Frans, daarnaast ben ik ook nog niet bekend met het rijden op een andere ondergrond als onze eigen zanderige bodem (maw hier zal ik wellicht ff aan moeten wennen en ik heb geen zin om opgejaagd te worden, al ben ik geen zeikerd qua rijstijl) .
Dus wanneer iemand van plan is deze rit te rijden en je zou me wegwijs willen maken dan lees ik 't hier wel.
speedphreax

nupke schreef:Zou erg graag met dit soort ritten willen beginnen, ik ben echter een nieuweling op dit gebied. Zo weet ik bijv. niet of dit soort routes uitgepijld zijn of dat ik een roadbook moet volgen. Heb ik een licentie nodig of is m'n groene kaart / rijbewijs en kentekenbewijs voldoende. etc. etc. etc.
Wanneer een medeforummer mij voor de 1e maal op sleeptouw wil nemen houdt ik me aanbevolen. Wat mij bv. ook een beetje tegenhoud is de taal; ik spreek geen woord Frans, daarnaast ben ik ook nog niet bekend met het rijden op een andere ondergrond als onze eigen zanderige bodem (maw hier zal ik wellicht ff aan moeten wennen en ik heb geen zin om opgejaagd te worden, al ben ik geen zeikerd qua rijstijl) .
Dus wanneer iemand van plan is deze rit te rijden en je zou me wegwijs willen maken dan lees ik 't hier wel.
Ik wil ook wel mee op sleeptouw. Ik spreek ook geen woord Frans en laat me daar al een tijd door tegenhouden.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
nupke

En zo zullen er best meer zijn lijkt me!
Hopelijk reageert er iemand snel zodat we eventuele voorbereidingen kunnen treffen voor aanstaande zondag!
dennis blue magic

nupke schreef:En zo zullen er best meer zijn lijkt me!
Hopelijk reageert er iemand snel zodat we eventuele voorbereidingen kunnen treffen voor aanstaande zondag!
je hoeft daar echt geen frans voor te spreken hoor .

je rijd gewoon tot daar s'morgens. neem thuis al een copy van alle documenten die je altijd verplicht bij hebt en 50 euro.
je gaat gewoon naar de inschrijving (je geeft alle copy af je krijgt een inschrijf formulier in vullen (is meestel ook in het nederlands op gesteld)
anders zal er wel iemand helpen.
je geeft je formulier terug af je krijgt terug wat kleine kaartjes
(contole.eten en drinken,borg)
en dan gewoon de pijlen volgen zelfs een chinees kan deelneemen
wr250f.
henk-v
Contacteer:

nupke en speedphreax jullie geven zelf de oplossing al , ga gezamelijk en het probleem is over er zijn altijd wel mensen die willen helpen en doordat jullie allebei nieuw zijn kun je elkaar op weg helpen
De rit in dour is bepijld en erg leuk om te rijden,jammer genoeg kan ik zelf niet gaan maar over 2 weken ga ik naar manhay
We hebben een vaste groep waarmee we gaan rijden , maar er achteraan rijden daar naar toe en gezamelijk inschrijven is geen probleem.
Het rijden op zich moet je niet in een te grote groep doen maar met een paar gelijke rijders bij elkaar zodat je bij een probleem niet alleen bent in the middle of nowere :lol:
nupke

Oké ik ben overtuigd, maar ik ga niet alleen, Speedphreax heb je zin om samen met mij naar Dour af te reizen? (is een behoorlijk reisje, zeker vanuit Veenendaal) Ik vindt 't niet erg om midden in de nacht op te staan om op tijd in Dour te zijn. Moet nog wel ff een aanhanger regelen of m'n Kangoo verbouwen (voorstoel eruit) om m'n WR mee te nemen. Laat ff wat van je horen.
speedphreax

nupke schreef:Oké ik ben overtuigd, maar ik ga niet alleen, Speedphreax heb je zin om samen met mij naar Dour af te reizen? (is een behoorlijk reisje, zeker vanuit Veenendaal) Ik vindt 't niet erg om midden in de nacht op te staan om op tijd in Dour te zijn. Moet nog wel ff een aanhanger regelen of m'n Kangoo verbouwen (voorstoel eruit) om m'n WR mee te nemen. Laat ff wat van je horen.
Aanhanger heb ik wel maar dit weekend heb ik geen tijd. Ik probeerde in dit topic ook alleen maar aan te geven dat ik het eens wilde proberen en niet zozeer meteen in Dour
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
nupke

Speedphreax, jammer dat je geen tijd hebt aankomend weekend, wellicht een volgende keer!
adde

wij willen de 29e ook naar manhay met 3 man heb proberen te mailen maar dat werkte niet?
hoe hebben jullie je aangemeld?

verder zondag a.s is misschien ook wel iets, zou op zich wel mooi zijn woon nu in mierlo is vlak bij deurne dus voor vervoer wel gunstig
weet alleen niet of er mee gaan is kort dag
kan evt wel overleggen met wederhelft :shock:
nupke

adde schreef:wij willen de 29e ook naar manhay met 3 man heb proberen te mailen maar dat werkte niet?
hoe hebben jullie je aangemeld?

verder zondag a.s is misschien ook wel iets, zou op zich wel mooi zijn woon nu in mierlo is vlak bij deurne dus voor vervoer wel gunstig
weet alleen niet of er mee gaan is kort dag
kan evt wel overleggen met wederhelft :shock:
Wanneer het weer redelijk is wil ik wel met je mee (of jij met mij) bij Sigmans vertelde ze me dat de kleigrond daar nogal vet en super glad is en dat er bij veel regen moeilijk te rijden is. Morgen ga ik eerst op trialcursus bij Freebike, wanneer je zin hebt post 't hier dan of mail me ff je telefoonnummer (sliders@xs4all.nl) dan kunnen we voor as zondag evt iets afspreken! ik mail je alvast m'n 06 nummer (neem de telefoon morgen wel mee)
adde

heb wel zin om zondag te rijden, heb alleen 1 probleem
ben vanavond ook uurtje wezen rijden en ben nu m'n papieren kwijt
morgenvroeg eens bellen naar tankstation waar ik getankt heb of ze daar gevonden zijn
weet niet hoe streng ze daar in belgie controleren op papieren anders durf ik evt die gok wel te wagen
nupke

adde schreef:heb wel zin om zondag te rijden, heb alleen 1 probleem
ben vanavond ook uurtje wezen rijden en ben nu m'n papieren kwijt
morgenvroeg eens bellen naar tankstation waar ik getankt heb of ze daar gevonden zijn
weet niet hoe streng ze daar in belgie controleren op papieren anders durf ik evt die gok wel te wagen
Ik heb gehoord dat ze daar behoorlijk streng zijn op papieren!
Suc6 met zoeken, mocht 't allemaal voor elkaar komen dan spreken we morgen 't een en ander af ok?
adde

heb een mailtje gestuurd
ga morgenvroeg zelfde route terug rijden
laat in ieder geval morgen iets weten per tel of mail

zou wel jammer vinden heb wel zin om zondag te rijden in belgie
nupke

Ikkes ook!!
Plaats reactie