achterlicht xr250 brandt door

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
honda cr80

zoals de topictitel al zegt is net het 3e achterlichtje doorgebrand, toen ik hem kocht zat er 12v5w in en deze had ik vervangen met 12v4w, dit had geen invloed volgens de verkoper, dus het ligt niet aan het aantal watt. waar ligt het wel aan? de voorlamp bleef gewoon branden nadat achter stuk was gegaan en ik herinner me nog van mijn mb, daar zat geen gelijkrichter/spannigsregelaar op, en als hier achter doorbrande ging het voorlicht er meestal snel achteraan.
wat kan het hier zijn? zou het toch een spanningsregelaar zijn, of een gelijkrichter of iets anders? en waar zitten al deze onderdelen? want bij de voorkap zitten wat elektrische onderdelen en onder het zadel op de luchtfilterbak zit ook wat elektrisch oid. ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.
geen honda cr80 meer
gassen

Dit heeft te maken met de weerstand in het circuit. Het kan dus zijn dat je met een hoger wattage gee problemen meer krijgt.
Maar brand de lamp door of trilt de draad door?
Anders LED verlichting inbouwen :idea: Trilt niet kapot en brand veel langer.
Gedeelte van een 3de remlicht van een auto bv, dit is in segmenten opgebouwd.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
honda cr80

met dat kapot trillen heb ik geen rekening gehouden. heb zonder het achterlicht kapje gereden en ze lagen dus gewoon op het spatbord, dat was dus het geval bij de laatste 2 keren. dat deed ik omdat ik te lui was iedere keer het kapje etc erop en eraf te doen en ik zo makkelijker kon controleren of het licht het deed. dus nieuw lampje erin, alles goed monteren en misschien is het wel weer goed.

edit: gvd echt stom van me :oops: :shock:
geen honda cr80 meer
Plaats reactie