hallo,
op de rechterkant van mijn krukas zitten 2 tandwielen, 1 voor de koppeling en 1 voor de waterpomp.
nu heeft het tandwiel van de koppeling speling op de as, nog eventjes en ik denk dat hij erover heen schiet. moet ik nu een andere krukas kopen, of heeft iemand tips hoe je dit kunt verhelpen (bijvoorbeeld met een of andere locktide vastzette, mijn vader zegt dat dit niet kan omdat er teveel krachten opkomen)?
bvd
erik
krukas rm 250
Moderator: ghulst
je hebt het dus over het krukas tandwiel welke met een spie op de krukas vastzit en met een moer aangedraaid?(tenminste bij mijn huskie)
Als hij over de as beweegt dan is die spie aan vervanging toe. en snel ook.
Maar wat bedoel met er overheen schieten??
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
nee bij mij zit het tandwiel van de koppeling op een soort 'ster' en daar tegen aan het tandwiel van de waterpomp, die zit wel met een spie vast. daartegen aan zit een moer.huskie schreef:je hebt het dus over het krukas tandwiel welke met een spie op de krukas vastzit en met een moer aangedraaid?(tenminste bij mijn huskie)
nu schiet dus bijna dat tandwiel over de 'ster heen' hij is zegmaar rond geworden
-
uit de krukas en hij is idd van '84gassen schreef:Toevallig een foto of jaartal van motor?
Is het tandwiel uitgesleten of de krukas"ster" afgesleten?