Ik begrijp helemaal niets van al jullie startproblemen , mijn eerste TTR 2001 starte zowel koud als warm als een fluitje , ook de TTR die ik nu heb , 2003 model ( tenaamgesteld 5 jan 2004 ) inderdaad de laatste Nederlandse TTR zonder electro start , start ook zowel warm als koud als een fluitje.
Koud , choke open , 2 x trappen en hij loopt , Warm , geen gas geven , 2 x trappen en hij loopt.
De machine is alleen van een andere uitlaat voorzien , verder zijn alle afstellingen standaard , ook geen kabeltjes losgetrokken.
Tandwieloverbrenging 14 / 51 en banden vervangen voor Michelin Competition cross.
YAMAHA TT600R 2000
Moderator: ghulst
Woestijn is fijn !!!
Dat door de compressie heentrappen met mijn volle gewicht was dus niet nodig.Compressie zoeken,kickstarter omhoog laten komen en stampen maar.In 2 keer start ie \0/
Ik heb hem door nu...
PS;die tandwieloverbrenging is wel bruut of niet(14-51)Ik zit er zelf aan te denken om 15-48 te monteren als ik aan vervanging toe ben.Wat is je topsnelheid met deze overbrenging???Wel een wheeliemonster neem ik aan..
Ik heb hem door nu...
PS;die tandwieloverbrenging is wel bruut of niet(14-51)Ik zit er zelf aan te denken om 15-48 te monteren als ik aan vervanging toe ben.Wat is je topsnelheid met deze overbrenging???Wel een wheeliemonster neem ik aan..
White Knuckle Tight!!!
Jac rijdt er ook niet mee op de weg maar doet er enkel enduro/off-road ritjes mee vandaar dat ie die tandwielverhouding er op heeft gelegd want anders kon hij ons niet volgen.Bluto schreef: PS;die tandwieloverbrenging is wel bruut of niet(14-51)Ik zit er zelf aan te denken om 15-48 te monteren als ik aan vervanging toe ben.Wat is je topsnelheid met deze overbrenging???Wel een wheeliemonster neem ik aan..
Van dat wheeliemonster kan je wel op je buik schrijven Ik heb er ook eens op gereden maar je moet met alle macht aan je stuur trekken wil die enigzins een klein beetje het voorwiel omhoog krijgen maar dan klapt die direct weer naar beneden door het hoge gewicht van deze tank
Nee geef mij maar mijn HONDA'tje HM CRE450F dat is pas echt een wheelie king ( alleen moet ik zelf nog wat oefenen om niet achterover te slaan )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
adje schreef:Jac rijdt er ook niet mee op de weg maar doet er enkel enduro/off-road ritjes mee vandaar dat ie die tandwielverhouding er op heeft gelegd want anders kon hij ons niet volgen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Nou nou Jac W. je dikt het nogal aan
Maar zo heeft Jac T. het volgens mij toch eens vertelt
Maar zo heeft Jac T. het volgens mij toch eens vertelt
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Jac Thiel is waarschijnlijk erg goede en slimme endurorijder.adje schreef:Jac rijdt er ook niet mee op de weg maar doet er enkel enduro/off-road ritjes mee vandaar dat ie die tandwielverhouding er op heeft gelegd want anders kon hij ons niet volgen.Bluto schreef: PS;die tandwieloverbrenging is wel bruut of niet(14-51)Ik zit er zelf aan te denken om 15-48 te monteren als ik aan vervanging toe ben.Wat is je topsnelheid met deze overbrenging???Wel een wheeliemonster neem ik aan..
Van dat wheeliemonster kan je wel op je buik schrijven Ik heb er ook eens op gereden maar je moet met alle macht aan je stuur trekken wil die enigzins een klein beetje het voorwiel omhoog krijgen maar dan klapt die direct weer naar beneden door het hoge gewicht van deze tank
Nee geef mij maar mijn HONDA'tje HM CRE450F dat is pas echt een wheelie king ( alleen moet ik zelf nog wat oefenen om niet achterover te slaan )
Goed, want met slechts een andere uitlaat en gewijzigde tandwielverhouding is hij in staat zo'n omgebouwde crosser te volgen, en slim, want zo'n omgebouwde crosser kost de helft (aan euro's en uren) meer in aanschaf en onderhoud, terwijl zo'n tank met een elke 3000 km verse olie al heel blijft.
De TTR krijg ik met de standaard verhouding op 1 wiel, zonder aan t stuur te rukken, en achteroverslaan lukt me ook wel, dus daar hoef je geen CRE450F voor te hebben. Ik ben wel nieuwsgierig naar de overige ervaringen van een CRE, dus kijk al uit naar een nieuw draadje
Met mijn originele wielen staat hij standaard (15-47) en er mag vooraan misschien wel een tandje af (of achter een drietal tandjes bij)
Om nu nog eens terug te komen op die carburator wijziging; kan iemand mij aan de hand van deze tekeningen eens wijsmaken hoe ik die GASNAALDEN een standje hoger krijg?? Pleazze...
Laat jullie eventueel maar eens goed gaan met PAINT ofzo
PS: eindelijk een werkplaatshandboek in het ENGELS beschikbaar voor onze raspaardjes!!!!!!! http://www.tt600r.de/
PPS: de aanpassing aan het zadel (snelsluiting) heb ik al een jaar of twee en is zeker en vast een aanrader!!!!
Om nu nog eens terug te komen op die carburator wijziging; kan iemand mij aan de hand van deze tekeningen eens wijsmaken hoe ik die GASNAALDEN een standje hoger krijg?? Pleazze...
Laat jullie eventueel maar eens goed gaan met PAINT ofzo
PS: eindelijk een werkplaatshandboek in het ENGELS beschikbaar voor onze raspaardjes!!!!!!! http://www.tt600r.de/
PPS: de aanpassing aan het zadel (snelsluiting) heb ik al een jaar of twee en is zeker en vast een aanrader!!!!
En hetzelfde met deel 47 dan....??erwindob schreef:Volgens mij zitten in de naald (deel van 46) groefjes en een circlipje. Dit circlipje moet dan 1 groefje lager zodat de naald 1 hoger staat.
Rwin
Juist,je moet de as verwijderen om de hefboom(pos.24)met gasnaald uit de gasschuif te kunnen halen.Dan je borgveer 1 groef lager zetten,zodat je naald hoger komt te staan.
Zorg wel dat je veer (pos 13)van deze as weer goed komt te zitten anders komt je gashendel niet goed terug.heb ik ook mee zitten klooien.
PS.Die handleiding op tt600r.de komt van STTeve.Erg bedankt nog!!!
Zorg wel dat je veer (pos 13)van deze as weer goed komt te zitten anders komt je gashendel niet goed terug.heb ik ook mee zitten klooien.
PS.Die handleiding op tt600r.de komt van STTeve.Erg bedankt nog!!!
White Knuckle Tight!!!
sTTeve, waar heb je die ergens gevonden? Geven ze die nu mee bij elke TT600RE?? Reeds enkele malen naar D'IETEREN (invoerder yam) gebeld en daar zeggen ze mij steeds hetzelfde: enkel info op fiches...Bluto schreef: PS.Die handleiding op tt600r.de komt van STTeve.Erg bedankt nog!!!
Of er ook zo'n handboek bestaat voor andere types weet ik niet. Vermoedelijk wel. deze kreeg ik ook via een vriend van me, en die had een zeer welwillende dealer. Welke dealer weet ik niet, en ik hoef t ook niet te weten. Ik ben blij dat ik m heb, en met anderen kan delen. De duitsers hadden voldoende schijfruimte, en ik niet. 10Mb is niet nikshornet911 schreef:sTTeve, waar heb je die ergens gevonden? Geven ze die nu mee bij elke TT600RE?? Reeds enkele malen naar D'IETEREN (invoerder yam) gebeld en daar zeggen ze mij steeds hetzelfde: enkel info op fiches...Bluto schreef: PS.Die handleiding op tt600r.de komt van STTeve.Erg bedankt nog!!!
Of ze ze nu meegeven met elke TTRE???? Ik denk t niet, een kattebelletje met kijk op www.tt600r.de is genoeg en veel goedkoper
Laatst gewijzigd door STTEVE op wo jan 12, 2005 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
idd. Voor de TTR bestaat hij DENK IK niet. M'n dealer heeft me al voorgesteld om de microfiches eens te lenen en te laten printen (in gespecialiseerde winkels kan dit). Dit was volgens hem alles wat hij had!
Dit heb ik natuurlijk niet laten doen, gezien ze ook op de duitse TTR site staat
De handleiding van +380 blz. is bij mij ondertussen geprint en ligt netjes naast mijn moto
Dit heb ik natuurlijk niet laten doen, gezien ze ook op de duitse TTR site staat
De handleiding van +380 blz. is bij mij ondertussen geprint en ligt netjes naast mijn moto
De naalden staan allebei een standje hoger en testrit is uitgevoerd!
Moet eerlijk zeggen dat ik wat meer had verwacht! Eigenlijk voel ik geen verschil! Ik heb eerder de indruk dat bij volledig opentrekken de boel niet echt vlot in toeren klimt.....Das misschien wel de fout van de TT en dat is dat hij in het hoger toerenregime (als dat op een traktorTT al bestaat) eigenlijk niet leuk draait.....En daarbij zeg ik niet dat hij niet genoeg toeren draait, maar hij draait precies in overdrive en reageert niet zo soepel op het gas (zou hij op hogere toeren wat armer mogen staan???)
Nu, ik had de meeste wijzigingen (kabel los, luchtvijs open, open demper) reeds lange tijd doorgevoerd en volgens mij waren deze al voldoende! Het grootste verschil voor mij was de demper.
Moet eerlijk zeggen dat ik wat meer had verwacht! Eigenlijk voel ik geen verschil! Ik heb eerder de indruk dat bij volledig opentrekken de boel niet echt vlot in toeren klimt.....Das misschien wel de fout van de TT en dat is dat hij in het hoger toerenregime (als dat op een traktorTT al bestaat) eigenlijk niet leuk draait.....En daarbij zeg ik niet dat hij niet genoeg toeren draait, maar hij draait precies in overdrive en reageert niet zo soepel op het gas (zou hij op hogere toeren wat armer mogen staan???)
Nu, ik had de meeste wijzigingen (kabel los, luchtvijs open, open demper) reeds lange tijd doorgevoerd en volgens mij waren deze al voldoende! Het grootste verschil voor mij was de demper.
Mijne reageert duidelijk beter op de gashendel,pakt veel beter op.
Misschien heb je je luchtmengselschroef te ver open gedraaid.Mijne staat zoals stteve;6 hele slagen open.Bij de jouwe stond ie geloof ik 8 slagen open.Draai hem anders eens iets terug.
Misschien heb je je luchtmengselschroef te ver open gedraaid.Mijne staat zoals stteve;6 hele slagen open.Bij de jouwe stond ie geloof ik 8 slagen open.Draai hem anders eens iets terug.
White Knuckle Tight!!!
update: wanneer ik met ingetrokken koppeling of in Neutraal plotseling wat gas geef, dan dreigt de TTR eventjes stil te vallen om er dan toch NET door te komen! Dit had ik niet voor de aanpassing....
heeft er iemand al ervaringen met het regelen van de vering van de TTR? Ik zie in de manual van een TTR op een tekening dat de veervoorspanning geregeld kan worden. Echter, volgens mij betreft het daar de uitgaande demping!
Ik heb reeds enkele verschillende posities uitgeprobeerd met de ingaande demping achteraal (zwarte knop op de ohlins gasdrukkamer) en ondervind een duidelijk verschil (persoonlijk heb ik hem graag HARD) wanneer ik deze enkele klikjes verstel.
Tevens kan ik in de TTR nooit precies de juiste hoeveelheid olie in het reservoir doen. Heeft dit te maken met het dry-sump systeem? Kanhet kwaad dat er wat meer-minder (een beetje hé, geen liter ofzo!!) olie in het reservoir zit? (zolang het reservoir genoeg olie heeft blijft de motor toch gesmeerd....)
Ik heb reeds enkele verschillende posities uitgeprobeerd met de ingaande demping achteraal (zwarte knop op de ohlins gasdrukkamer) en ondervind een duidelijk verschil (persoonlijk heb ik hem graag HARD) wanneer ik deze enkele klikjes verstel.
Tevens kan ik in de TTR nooit precies de juiste hoeveelheid olie in het reservoir doen. Heeft dit te maken met het dry-sump systeem? Kanhet kwaad dat er wat meer-minder (een beetje hé, geen liter ofzo!!) olie in het reservoir zit? (zolang het reservoir genoeg olie heeft blijft de motor toch gesmeerd....)
De achterdemper kan op 3 manieren worden versteld
- de veervoorspanning kan worden aangepast door de ring die boven de veer zit losser (minder voorspanning) of vaster (meer veervoorspanning) te draaien. Je kan er het best bij als je het hele achterframe en de luchtfilterbak demponteerd
-Aan de onderzijde van de schokdemper zit een zwarte ring.
-En dan heb je ook nog die versteller aan het Ohlins potje
Welke van die laatste 2 nou precies wat regelt weet ik niet precies, maar ik dacht dat de versteller op de veer voor de ingaande demping was, en die op het potje de uitgaande demping.
De voorvork is aan de bovenzijde en aan de onderzijde te verstellen, en de veervoorspanning dmv een ander bus bovenop de voor
Het oliereservoir kan idd niet de voorgeschreven hoeveelheid 2.7 liter bevatten (de eerste keer dat ik olie wisselde kieperde ik dus dapper 2.7 liter in het tankje, met een mooi olieveld in mijn schuurtje als gevolg). Nu weet ik inmiddels dat een deel van de olie in het carter zit. Nu gooi ik het deel dat ik niet in het tankje kwijt kan boven ik bij de kleppen, want meestal controleer ik de klepspeling met een oliewissel. Wel goed laten ontluchten!!
- de veervoorspanning kan worden aangepast door de ring die boven de veer zit losser (minder voorspanning) of vaster (meer veervoorspanning) te draaien. Je kan er het best bij als je het hele achterframe en de luchtfilterbak demponteerd
-Aan de onderzijde van de schokdemper zit een zwarte ring.
-En dan heb je ook nog die versteller aan het Ohlins potje
Welke van die laatste 2 nou precies wat regelt weet ik niet precies, maar ik dacht dat de versteller op de veer voor de ingaande demping was, en die op het potje de uitgaande demping.
De voorvork is aan de bovenzijde en aan de onderzijde te verstellen, en de veervoorspanning dmv een ander bus bovenop de voor
Het oliereservoir kan idd niet de voorgeschreven hoeveelheid 2.7 liter bevatten (de eerste keer dat ik olie wisselde kieperde ik dus dapper 2.7 liter in het tankje, met een mooi olieveld in mijn schuurtje als gevolg). Nu weet ik inmiddels dat een deel van de olie in het carter zit. Nu gooi ik het deel dat ik niet in het tankje kwijt kan boven ik bij de kleppen, want meestal controleer ik de klepspeling met een oliewissel. Wel goed laten ontluchten!!
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma jan 20, 2003 00:20
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Kun je die TTR600RE (met duim-start dus) nog nieuw kopen in NL?
En wat kost zoiets?
groeten van een BMW freak
En wat kost zoiets?
groeten van een BMW freak
Hoe is het trouwens met de "wheeliepower"gesteld bij een TT?
Ik heb dus mijn gasnaalden verzet en mijn luchtmengselschroef 6 slagen uitgedraait zoals je hebt kunnen lezen,maar ik vind nog dat ie te weinig reageert.Bij gaskraan opendraaien duurt het even voor hij echt op toeren is.Ik zal wel met mijn sproeiers moeten gaan rommelen om het beter te krijgen,alles is verder origineel aan de carburateurs.
Verder heb ik mijn aanzuigsnorkel verwijdert,origineel luchtfilter,rode draad onder zadel is los en een open Leo Vince pijp.Tandwielen:14-44.
Tis natuurlijk geen dikke KTM of Husaberg maar sommige TT's gaan nog omhoog bij de 2e en 3e versnelling.(Zegt men...)
Verder heb ik er 17 inch wielen in wat beter voor het trekken is.
Iemand tips mbt. sproeiers of meer wheeliepower,laat maar komen
Ik heb dus mijn gasnaalden verzet en mijn luchtmengselschroef 6 slagen uitgedraait zoals je hebt kunnen lezen,maar ik vind nog dat ie te weinig reageert.Bij gaskraan opendraaien duurt het even voor hij echt op toeren is.Ik zal wel met mijn sproeiers moeten gaan rommelen om het beter te krijgen,alles is verder origineel aan de carburateurs.
Verder heb ik mijn aanzuigsnorkel verwijdert,origineel luchtfilter,rode draad onder zadel is los en een open Leo Vince pijp.Tandwielen:14-44.
Tis natuurlijk geen dikke KTM of Husaberg maar sommige TT's gaan nog omhoog bij de 2e en 3e versnelling.(Zegt men...)
Verder heb ik er 17 inch wielen in wat beter voor het trekken is.
Iemand tips mbt. sproeiers of meer wheeliepower,laat maar komen
White Knuckle Tight!!!
Ik denk dat je beter een ander overbrenging kan kiezen. Ik heb nog een 45 tands achtertandwiel liggen. Alleen met carb aanpassingen zal t niet zo 1-2-3 lukken