heey noppers
Ik heb een gasgas200 trail van 98 gekocht voor erbij (naast de suzuki dr350 supermotard, de rmx250 enduro en de tm125cross)
welke verhouding meng ik olie, en welke olie ?
Mag ik bv gewoon denicol syn2 of castrol tts gebruiken, of net niet ?
Ik dacht aan een verhouding van 1/80 ?
laat maar iets weten
ps; andere opmerkingen kwa onderhoud of over de fiets zelf mogen ook uiteraard
mengverhouding trial
Moderator: ghulst
Technische gegevens
Model TXT PRO 200
Motor
Greasing engine 3% Fuel mixture.
Greasing clutch and gear 550cc. S.A.E 10W40 type oil.
(van de website van GasGas, betreft 2005 model)
Wat tips betreft, kijk eens hier: http://www.gasgasatlantic.com/tech.htm
Model TXT PRO 200
Motor
Greasing engine 3% Fuel mixture.
Greasing clutch and gear 550cc. S.A.E 10W40 type oil.
(van de website van GasGas, betreft 2005 model)
Wat tips betreft, kijk eens hier: http://www.gasgasatlantic.com/tech.htm
Ik ben al een tijdje uit de Trial, maar wij smeerden met TTS,
1:50 tot 1:80.
1:30 is echt veel te vet naar mijn menig.
Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf: Als je een wedstrijd rijdt met verbindingstukken over de weg, dan brand de motor een stuk schoner, dus mag ie wat meer olie krijgen.
Rij je altijd op besloten terrein en ben je ook nog eens beginner (die jengelen het ding niet steeds volgas), dan kan je zeker met armer af.
=> Start eens met 1:50, Je merkt vanzelf als ie te vet wordt.
Verder: Vraag het bij een trialclub (bijv ZAMC) eens aan wat anderen. Trialrijden doe je toch samen!
grts
1:50 tot 1:80.
1:30 is echt veel te vet naar mijn menig.
Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf: Als je een wedstrijd rijdt met verbindingstukken over de weg, dan brand de motor een stuk schoner, dus mag ie wat meer olie krijgen.
Rij je altijd op besloten terrein en ben je ook nog eens beginner (die jengelen het ding niet steeds volgas), dan kan je zeker met armer af.
=> Start eens met 1:50, Je merkt vanzelf als ie te vet wordt.
Verder: Vraag het bij een trialclub (bijv ZAMC) eens aan wat anderen. Trialrijden doe je toch samen!
grts
ik ben een belg, heb hier in de buurt wel een terreintje waar er nog enkele trial rijden ja, maar een club ? Het is ook maar voor eens te kijken of het me ligt of niet.
ik zal meestal gewoon in het terrein zitten, hoge toeren zal het ding niet moeten maken.
ik zal meestal gewoon in het terrein zitten, hoge toeren zal het ding niet moeten maken.
smeer maar 1%, dat is voor een beginner wel genoeg. Ik rij 1% met TTS, maar elke goed 2takt olie voldoet. Bij een trial motor zit je tussen de 500 en 1500 toeren te klooien, en dan blijft er genoeg olie achter in het carter met 1% smering.
lees dit eens Koen http://www.trialscentral.com/technical/ ... ticleID=91
lees dit eens Koen http://www.trialscentral.com/technical/ ... ticleID=91
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
jeps,stimpie schreef:koen ben jij de koen van duffel van op supermotard.be enzo ?
en ook van brommerforum.nl (mod daar)
en van motor-forum.nl
en motor-europe.com
Ik ben dus geen beginnende rijder, maar wel een beginnend trialist, op mijn andere moto's weet ik de gaskraan wel staan, maar deze is nog beetje wennen
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Moderne trialmotoren worden gesmeerd tussen de 1:80 en 1:100 (volgens trial experts).
Ik smeer mijn motor 1:80 en dat gaat al lange tijd gewoon erg goed.
Catrol Super TTS voldoet prima.
Ook Shell Advanced (voor 2 takt smering !) is geschikt.
Vetter smeren (1:33 tot 1:50) geeft versmerings problemen omdat alles dan dichtroet!
Je motor gaat enorm roken en geeft zijn vermogen dan niet goed meer af.
Tegenwoordig worden er geen verbindingsstukken gereden (tenzij je de zesdaagse in Schotland rijdt) omdat alles op afgesloten terreinen gereden wordt.
Als je veel over de straat scheurt met je trialmotor (wat niet echt aangeraden wordt) moet je wel vetter smeren.
Maar daar is een trialmotor (en een 200 zeker) niet voor geschikt, gaat ie echt stuk van !
Ik smeer mijn motor 1:80 en dat gaat al lange tijd gewoon erg goed.
Catrol Super TTS voldoet prima.
Ook Shell Advanced (voor 2 takt smering !) is geschikt.
Vetter smeren (1:33 tot 1:50) geeft versmerings problemen omdat alles dan dichtroet!
Je motor gaat enorm roken en geeft zijn vermogen dan niet goed meer af.
Tegenwoordig worden er geen verbindingsstukken gereden (tenzij je de zesdaagse in Schotland rijdt) omdat alles op afgesloten terreinen gereden wordt.
Als je veel over de straat scheurt met je trialmotor (wat niet echt aangeraden wordt) moet je wel vetter smeren.
Maar daar is een trialmotor (en een 200 zeker) niet voor geschikt, gaat ie echt stuk van !