yamaha wr250
Moderator: ghulst
Gisteren breng ik mijn 1 maand oude wr250 bij de yamaha dealer ( waar ik hem ook nieuw kocht ) binnen, hij had dan ook zijn eerste benzine tank leeg gereden, krijg ik een rekening van 120 euro voor het stellen van de kleppen vervangen van oliefilter en het vervangen van de remblokjes, is dit normaal bij een nieuwe wr ik betwijfel dit, ik voorheen met nen dr400, klx300, en nog verschillende cross motoren gehad en heb nooit dit meeggemaakt, heeft er iemand een soortgelijke ervaring meegemaakt.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: di mar 23, 2004 17:52
- Locatie: Lichtenvoorde GLD (achterhoek)
ik denk dat je bent beet genomen als je de motor nieuw hebt gekocht dan mag je er toch van uit gaan dat de eerste keer kleppen stellen service is (kostenloos) tevens ook de olie + filter wat kost dit nou??? kleppen stellen 30 min hooguit voor een vakman olie ververversen en filter vervangen 10 min. ik denk dat je maar eens bij ander yamaha dealers moet informeren of dit normaal is. oja zeg niet meteen waar dit is gebeurt maar vraag ze eerst om hun mening en of ze zelf er iets voor rekenen.
Ik vind van niet !vleugelmoer schreef:ik denk dat je bent beet genomen
Waarom zou een dealer geen olie, oliefilter en werkuren mogen aanrekenen ? Het is toch niet de gewoonte bij de aankoop van offroads dat dit gebeurt ? Trouwens m.i. werkt zo'n 250 WRF met shims, en dat is toch wel even werk. Remblokjes kosten toch ook al snel 25 € per setje.
Werkuren zitten toch ook vlug aan 40 € per uur...
Ik vind trouwens dat je een offroad zelf moet onderhouden. Laat de echt moeilijke dingen waar je specialistisch gereedschap voor nodig hebt, eventueel doen door de dealer (of koop het gereedschap)
Want uiteindelijk sleutel je bijna even veel aan je moto dan dat je er mee rijdt (behalve Noppy, maar die heeft dan ook een DRZ )
Jo VdB
Het is een normale tank en ik heb max 200 km gereden het is niet mijn eerste enduro ik had het wel gevoeld als de rem had blijven hangen, De wr heeft nu niet zoveel koppel dat hij op lage toeren zo krachtig is dat je het verschil niet zou voelen, en die lage toeren heb ik mij aangehouden hij was dan ook nog aant inrijden
120 euro vind ik niet te veel. Waarom bracht je hem terug trouwens?
Wat denk je van het eerste nazicht bij aankoop nieuwe motor. nadruk op nieuw als je gaat beweren dat om de 150 km nieuwe remblokken moeten gestoken worden, Als je dan een rit wil doen moet je reseve blokken meenemen
Wat denk je van het eerste nazicht bij aankoop nieuwe motor. nadruk op nieuw als je gaat beweren dat om de 150 km nieuwe remblokken moeten gestoken worden, Als je dan een rit wil doen moet je reseve blokken meenemen
Hoor ik daar mijn nickname in positieve zin gebruikt worden?
Noppy wordt af en toe door zijn eigen motor beetgenomen.
Ik controleer de achterremmen en voorremmen na een modderrit en constateer dat de achterblokjes nu écht op zijn; de slijtageindicatoren zijn weggesleten.
Blokjes besteld, binnengekomen, ga enthousiast aan de slag; blijken de indicatoren vol modder te zitten in de kleur van het remblokje, hmm buitenlandse modder. Met een stanleymes de groeven weer opengemaakt, spul uitgeblazen met perslucht remmenreiniger, tandenborstel, poetsen, gorgelen en weer klaar.
Ik heb nu ruim 5.000 km met één setje orginele (gesinterde) blokken gedaan en ze zijn nu halverwege. 'k moet bekennen dat daar meer dan 50% snelwegkilometers tussen zitten
Ik ga binnen een paar weken een hete nokkenas op de inlaatpoorten zetten en de compressie verhogen middels een dunnere voetpakking. Misschien moet ik dan ook wel de uren gaan tellen?
Noppy
Noppy wordt af en toe door zijn eigen motor beetgenomen.
Ik controleer de achterremmen en voorremmen na een modderrit en constateer dat de achterblokjes nu écht op zijn; de slijtageindicatoren zijn weggesleten.
Blokjes besteld, binnengekomen, ga enthousiast aan de slag; blijken de indicatoren vol modder te zitten in de kleur van het remblokje, hmm buitenlandse modder. Met een stanleymes de groeven weer opengemaakt, spul uitgeblazen met perslucht remmenreiniger, tandenborstel, poetsen, gorgelen en weer klaar.
Ik heb nu ruim 5.000 km met één setje orginele (gesinterde) blokken gedaan en ze zijn nu halverwege. 'k moet bekennen dat daar meer dan 50% snelwegkilometers tussen zitten
Ik ga binnen een paar weken een hete nokkenas op de inlaatpoorten zetten en de compressie verhogen middels een dunnere voetpakking. Misschien moet ik dan ook wel de uren gaan tellen?
Noppy
150 km is soms effectief de limiet... Ik ben eens gaan rijden in Neeroeteren met nieuwe blokjes, en na een uurtje crossen op die natte ondergrond waren ze dus echt op Ik zat al op het ijzer van de voorste remblokjes !!! Kon mijn eigen ogen niet geloven !!gil schreef: als je gaat beweren dat om de 150 km nieuwe remblokken moeten gestoken worden, Als je dan een rit wil doen moet je reseve blokken meenemen
Zaten er sintermetaal blokjes op, of waren het organische ?
Organische zijn nl. enkel geschikt in droge omstandigheden
Jo VdB
Kun je nagaan hoe langzaam dat je dan rijdt want dan hoef je ook niet zoveel te remmenNoppy schreef:
Ik heb nu ruim 5.000 km met één setje orginele (gesinterde) blokken gedaan en ze zijn nu halverwege. 'k moet bekennen dat daar meer dan 50% snelwegkilometers tussen zitten
Noppy
De remblokken van een KTM zijn al versleten als ze een beetje modder ruiken
Toen Eric V en zijn maten laatst een keertje bij ons kwamen rijden was het nogal modderig en moesten ze met de middag pause al weer nieuwe steken om nog verder te kunnen rijden.
1 man had zelfs na de middag pause de blokken al weer zover opgereden dat hij al niet meer verder kon dus moeten we voortijdig stoppen , maar volgens mij hadden ze toen ook eigenlijk wel genoeg gereden
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
ik ben benieuwd hoelang die van mij meegaan. Ik heb net nieuwe erin.
Die van een Honda gaan best wel lang mee dus daar hoef je niet over in te zitten.JBassie schreef:ik ben benieuwd hoelang die van mij meegaan. Ik heb net nieuwe erin.
Succes Jan Bas met je eerste wedstrijd
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Gil, dat nazien vind ik een heel logisch feit. Ik heb een hele oude motor en ik kijk hem nog steeds na iedere rit na. In feite ben ik na iedere rit wel aan een revisie toe. Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat ik Husqvarna rijd. Die hebben veel liefde nodig.
Maar mijn vraag ging meer om het feit waarom je hem naar de dealer bracht. Was dat een afspraak vooraf of ben je zelf niet zo'n sleutelaar. Want dan wordt het nog een duur verhaal met je Yamaha. Maar je wordt dan wel zeer goede vrienden met je dealer , want die blijft er vanaf nu natuurlijk elke keer weer nieuwe blokjes in zetten, want anders wordt die ongeloofwaardig
Maar mijn vraag ging meer om het feit waarom je hem naar de dealer bracht. Was dat een afspraak vooraf of ben je zelf niet zo'n sleutelaar. Want dan wordt het nog een duur verhaal met je Yamaha. Maar je wordt dan wel zeer goede vrienden met je dealer , want die blijft er vanaf nu natuurlijk elke keer weer nieuwe blokjes in zetten, want anders wordt die ongeloofwaardig
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Huskie wij zijn met 5 vrienden 1x 450 3x 250 1x400 allemaal wr rijders 3 zijn nieuw wr's alleen mijn remblokken zouden zijn versleten dus de geloofwaardigheid is zo al naar 0 /10 , als je dan van meerdere mensen hoort en leest dat deze dealer dit regelmatig doet, dat zegt genoeg. Wat het sleutelen betreft, ik doe dit inderdaad niet graag anders had ik zeker een europese enduro gekocht die zijn zoveel mooier dan de japkes , het aller ergste vind ik dat er in heel de provincie antwerpen maar één officieele yamaha off road dealer zit , die heeft met andere woorden vrijspel en word dan ook in leven gehouden door dieteren de importeur van yamaha in Belgie Hij heeft in ieder geval zijn laatste wr aan mij verkocht, ik zal volgend jaar van merk veranderen of ne wr importeren uit duitsland daar zijn ze een stuk goedkoper
Gil, ik zat eraan te denken om een wr250f te nemen als ik mijn huidige helemaal heb op gereden. Dus hou me op de hoogte van je bevindingen. 3 man met een wr250f zorgt voor een aardig testteam, lijkt mij zo
In frankrijk met die technische paadjes rijden er heel wat rond. Maar in duitsland zijn ze dus goedkoper? Goed om te weten, alleen vergeet je dan niet het invoeren erbij te rekenen?
Gil, zou jij je motor eens willen wegen en dit doorgeven op dit topicje. Ps jij hebt wel een electr starter?
In frankrijk met die technische paadjes rijden er heel wat rond. Maar in duitsland zijn ze dus goedkoper? Goed om te weten, alleen vergeet je dan niet het invoeren erbij te rekenen?
Gil, zou jij je motor eens willen wegen en dit doorgeven op dit topicje. Ps jij hebt wel een electr starter?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
de motor weegt 115 kg(leeg) en is uiteraard voorzien van een elect startetje .huskie schreef:Gil, ik zat eraan te denken om een wr250f te nemen als ik mijn huidige helemaal heb op gereden. Dus hou me op de hoogte van je bevindingen. 3 man met een wr250f zorgt voor een aardig testteam, lijkt mij zo
In frankrijk met die technische paadjes rijden er heel wat rond. Maar in duitsland zijn ze dus goedkoper? Goed om te weten, alleen vergeet je dan niet het invoeren erbij te rekenen?
Gil, zou jij je motor eens willen wegen en dit doorgeven op dit topicje. Ps jij hebt wel een electr starter?
ik heb een wr250f sinds juni 2004. heb er nu ong 3800 km mee gereden
puur en enkel off-road.modder.slijk .stof.
met mijn 1 ste stel remblokken heb ik toch ongeveer 2200 km gedaan.
klepspelling gecontroleerd op 1500 km en op 3500 km geen afstelling nodig .
verbruik met 1 tank 10 liter ong een 140 km.
olieverversen +- 800 km . 10w40.
oliefilter +- 1500 km.
tandwielen org set 2000 km nadien (rental +- 800km)sic
momenteel is de verkoops cataloog prijs voor. belgie 7800 euro
incl 21% btw de meeste dealer geven tss de 4 tot 7% korting
naargelang overname enz.
indien mer info gewenst schoot.
huskie schreef:Gil, ik zat eraan te denken om een wr250f te nemen als ik mijn huidige helemaal heb op gereden. Dus hou me op de hoogte van je bevindingen. 3 man met een wr250f zorgt voor een aardig testteam, lijkt mij zo
In frankrijk met die technische paadjes rijden er heel wat rond. Maar in duitsland zijn ze dus goedkoper? Goed om te weten, alleen vergeet je dan niet het invoeren erbij te rekenen?
Gil, zou jij je motor eens willen wegen en dit doorgeven op dit topicje. Ps jij hebt wel een electr starter?
Mijn Wr is nog heel nieuw dus ik kan je over de mijne weinig vertellen, hij heeft el starter, rijd prima. als ik mij niet vergis is één van de andere wr al twee jaar in gebruik en er is nog nooit iets mis gegaan deze heeft geen el starter. Het probleem dat ik heb heeft niets met de WR te maken wel met de verdeler voor verdeler in duitsland zie www.japan-speed.com
Battery is deze week naar de maan gegaan, uit mijn eigen zak vervangen daar er hier in de buurt van Antwerpen geen tweede off road dealer zit goe hier in provincie Antwerpen nieuwe yamaha kopen t'is mijne laatste de volgende is suzuki of KTM maaaaaaar zeker gene yamaha
Gil, die batterij had niet te lang leeg gestaan? want daar kunnen ze slecht tegen. Je hebt nu meteen een goede gekocht? Wat zou de levensduur van die batterijen dienen te zijn? Weet iemand dat? Jaar of 5?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Mijn WR rijd zeker één zondag op twee, en soms meer dus lang stilstaan geloof ik niet, ik heb de WR wel overjaars nieuw gekocht dus zal daar het probleem wel te zoeken zijn nu ik heb de nieuwe batterij 30 euro betaald dus niet zo een probleem maar als ik nu nen goede dealer zou hebben kon ik hem even onder garantie hebben maar das het probleem hier er is voor de provincie Antwerpen maar één yamaha offroad dealer en die is zeer onbetrouwbaar dus ben je opjezelf aangewezen
Bedoel je hier J. D. uit W. mee ?gil schreef:er is voor de provincie Antwerpen maar één yamaha offroad dealer en die is zeer onbetrouwbaar
Een collega heeft hier ook een WR gekocht en die zei ook al dat hij geen afspraken nakomt.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:07
- Locatie: Grobbendonk
Heb vorig jaar mijn wr ook gekocht in WW maar er zijn nog andere Yamdealers in de prov. Antwerpen zoals WMX-shop(Wim Peters) in Olen.
Ben overlaatst nog bij Eric Leen in Leopoldsburg geweest en diejen heeft ook alles voor Yamaha.
Remblokken op 150km verslijten da kan volgens mij ni of ze moesten van plastic zijn.
Ben overlaatst nog bij Eric Leen in Leopoldsburg geweest en diejen heeft ook alles voor Yamaha.
Remblokken op 150km verslijten da kan volgens mij ni of ze moesten van plastic zijn.
gaas ambriage
Of ga anders eens naar Dominiq Verheijen in Meer die kan volgens mij ook van alles leveren voor Yamaha's.
Je moet alleen wel even geduld hebben voordat je aan de beurt bent als er meer klanten zijn want Dominiq houdt nogal van buurten met de klanten
Je moet alleen wel even geduld hebben voordat je aan de beurt bent als er meer klanten zijn want Dominiq houdt nogal van buurten met de klanten
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/