Eerste keer crossen op een circuit(tje)???

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Leuterman

Ik zou eens een keertje willen crossen op een circuit met m'n huskie TC 570, maar heb dit nog nooit eerder gedaan?

Tot nu toe altijd wat off-road gereden, maar ik wil m'n originele crosser ook wel eens testen op een parcours.

Kan iemand mij een circuit aanraden waar ik als beginner wat toertjes kan draaien zonder dat ik van de stress ergens op spoed beland??

Ik ben zelf van omgeving Turnhout, dus Zuid Nederland is ook een optie!

Welke dagen zijn het meest aan te raden, prijs, lid worden verplicht, ...?

bedankt he voor eventuele tips!
metalant

Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst gecrosst, dat was op de baan van MC Rilland. Het is goed te doen, ik ben geen enkele keer gevallen, zelfs niet na een (onverwachte) sprong. Het is geen zandbaan, maar meer klei. Er zit een klein stukje harde klei in, de rest is redelijk zacht, maar niet zo zacht als zand. De sporen zijn niet echt diep.

De baan is op woensdag en zaterdag 's middags geopend.
Kijk op http://www.mcrilland.nl voor meer informatie.
u4eake

Als je van Turnhout bent dan is hondapark in Balen-Olmen zeker niet ver bij je vandaan. Zanderig parkoers, dus je valt vrij zacht. Er is een grote omloop en een kleintje waar je je eerste stapjes kan zetten.
Ik heb op dat kleine parkoerske ook mijn eerste cross ervaring opgedaan op circuit.

Ook in Lommel is er een crossparkoers, maar dit is zeer zanderig en ik vind het daar niet zo veilig (eens bijna ene in mijne nek gehad toen ik achter een springheuvel gevallen was)
RMX250 '98
cozze

Dag U4ea,

Misschien buiten topic, maar nog eens een toerke rijden ?
Sjokske

Leuterman schreef: Ik ben zelf van omgeving Turnhout, dus Zuid Nederland is ook een optie!
Alphen of Ulicoten dus, ongeveer 5 kilometer boven/ten westen van Baarle-Nassau/Hertog en geen lidmaatschap verplicht (wel een paar Treuroo's betalen voor dagje plezier maken).
Voor gegevens zie www.mxo.nl onder het koppie "circuits".
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
honda13

http://www.mc-lille.be/ kun je daar ook niet terecht als beginner ???
honda13

Ben van het weekend voor het eerst naar helecine (greenpark ) geweest ideaal en gemakkelijk parcour . Harde ondergrond, dus weinig sporen en tal van springbergjes, dus ideaal om als beginner te leren rijden. Een ding als je valt komt het redelijk hard aan , heb het van het weekend ondervonden :wink:
Plaats reactie