Waarom in godsnaam zijn tripmeters zo duur?
Als je een fietscomputer kan kopen voor 50 euro, waarom zou je dan in godsnaam een tripmeter van +250 euro kopen? Op een fietscomputer van 50 euro kan je ook twee tot drie aparte tripmeters hebben die met zeer grote knoppen te bedienen zijn!
Krijgen tripmeters ook hun signaal via een magneet op het wiel?
Greetzzz, de onwetende!
tripmeter
Moderator: ghulst
Tripmeters krijgen ook een signaal via een magneetje, wat dat betreft zijn het idd net fietstellers
Waarom ze zo duur zijn?? Ze zijn wat robuster, grotere display (soms ook verlicht), dikkere sensorkabel en met stuurbediening (als optie of standaard), zijn ontwikkeld voor op een motor. Sommige tripmeters hebben allerlei extra opties als toerentellers en water/olietemperatuur.
Dus waarom een tripmeter kopen ipv een fietsteller? Voor de heb, voor de buren, om tijdens ritjes te laten zien dat je je spulletjes goed voor elkaar hebt, omdat
Waarom rijdt niemand op een low-budget Koreaans off-roadfiets van 3000 euro nieuw, die komt toch ook vooruit???
Waarom ze zo duur zijn?? Ze zijn wat robuster, grotere display (soms ook verlicht), dikkere sensorkabel en met stuurbediening (als optie of standaard), zijn ontwikkeld voor op een motor. Sommige tripmeters hebben allerlei extra opties als toerentellers en water/olietemperatuur.
Dus waarom een tripmeter kopen ipv een fietsteller? Voor de heb, voor de buren, om tijdens ritjes te laten zien dat je je spulletjes goed voor elkaar hebt, omdat
Waarom rijdt niemand op een low-budget Koreaans off-roadfiets van 3000 euro nieuw, die komt toch ook vooruit???
Fantastisch! Ik dacht dat de contactjes met goud gesloldeerd werden
Als ik op zoiets een beetje kan besparen, dan zal ik het doen. Heeft trouwens geen invloed op veiligheid, die koreaanse moto daarentegen
Als ik op zoiets een beetje kan besparen, dan zal ik het doen. Heeft trouwens geen invloed op veiligheid, die koreaanse moto daarentegen
Waarschijnlijk omdat een goede tripteller, meer kan hebben dan een nikketakker lowbudget fietsteller die ik al tig versleten heb.
Goede tripteller, sterkere kabel, robustere bouw, tevens urenteller, goed voor onderhoud etc etc. kan nog tegen de trillingen ook.
en eeeh tis maar mijn bescheiden mening.
Goede tripteller, sterkere kabel, robustere bouw, tevens urenteller, goed voor onderhoud etc etc. kan nog tegen de trillingen ook.
en eeeh tis maar mijn bescheiden mening.
Sigma is zo'n beetje de enige die fietscomputers maakt die motorfietsbestendig zijn (en bijv snelheden toto 200km/h aankunnen)hornet911 schreef:Waarom in godsnaam zijn tripmeters zo duur?
Als je een fietscomputer kan kopen voor 50 euro, waarom zou je dan in godsnaam een tripmeter van +250 euro kopen? Op een fietscomputer van 50 euro kan je ook twee tot drie aparte tripmeters hebben die met zeer grote knoppen te bedienen zijn!
Krijgen tripmeters ook hun signaal via een magneet op het wiel?
Greetzzz, de onwetende!
Wil je een Sigma, met grote knoppen, groot tripmeterdisplay, backlight en snel resetbaar, dan moet je een 50 euro Sigma kopen, die acuut openslopen en er van alles aanmaken en bijmaken. Dan heb je echter nog geen groot display.
Al met ... misschien voor veel mensen makkelijker om 1x een duur ding te kopen wat wel alles doet.
Neemt niet weg dat er natuurlijk veel mensen zijn die wel zo'n dingetje knutselen en gebruiken. zeker voor bijv allroad ritjes