Ik rijd met een Husqvarna TC 570 2002 en heb pas de cross-uitlaat vervangen door een enduro-exemplaar. Probleem is nu dat ie af en toe bruusk stilvalt als ik terug wil optrekken na een korte en trage bocht. Ik los dus mijn gas om de bocht in te sturen, wil dan terug gas geven en dan ploft ie stil...
Staat mijn carb te arm voor die andere uitlaat?
een tweede vraagje: mijn stationair toerental staat altijd ok als ik wil vertrekken voor een rit, maar gedurende de rit zakt dit toerental soms zo ver dat ik 'em moeilijk kan starten als ik 'em heb moeten stilleggen of als ie is stilgevallen na bovenvermeld probleem.
Iemand tips of raad?
alvast bedankt
Staat ie te arm??
Moderator: ghulst
Volgens mij staat ie te rijk.
Meestal moet je je mengsel rijker maken als je een open uitlaat monteert, dus lijkt het me logisch dat je een armer mengsel nodig hebt als je een enduro-uitlaat monteert
Een te arm mengsel bij mijn TTR gaf als resultaat een motor die alleen nog met de dodemansknop uit wilde, anders bleef-ie met 3000 toeren voor een stoplichtje staan loeien. (Dat bejaarde echtpaar in de Suzuki Wagon R+ kreeg bijna een hartverzakking van me.) Door de naald een standje hoger te zetten en de luchtmengselschroef verder open te draaine loopt (en start) ie nu prima.
ik denk dat jij net de andere kant op moet
Luchtmengselschroef (voor het stationaire gedeelte) terug naar de standaard setting, en heel misschien de naald een standje lager
Meestal moet je je mengsel rijker maken als je een open uitlaat monteert, dus lijkt het me logisch dat je een armer mengsel nodig hebt als je een enduro-uitlaat monteert
Een te arm mengsel bij mijn TTR gaf als resultaat een motor die alleen nog met de dodemansknop uit wilde, anders bleef-ie met 3000 toeren voor een stoplichtje staan loeien. (Dat bejaarde echtpaar in de Suzuki Wagon R+ kreeg bijna een hartverzakking van me.) Door de naald een standje hoger te zetten en de luchtmengselschroef verder open te draaine loopt (en start) ie nu prima.
ik denk dat jij net de andere kant op moet
Luchtmengselschroef (voor het stationaire gedeelte) terug naar de standaard setting, en heel misschien de naald een standje lager
Hey jongens,
zoals gezegd heb ik naald een standje lager gezet (armer dus) en de mengschroef terug wat ingedraaid (want die stond meer dan 4 toeren uitgedraaid).
Daarna alles terug in elkaar gestoken en ook nog wat geprutst aan ralenti.
Resultaat; m'n husq TC570 doet nu niets meer.... Ik kan overal wel blijven aan draaien, maar weet dus totaal niet waar ik juist moet beginnen. Vanuit welke stand van mengschroef en ralenti kan ik het beste beginnen?
M'n dealer heet me nu ook gezegd dat ik nooit de naald en de mengschroef tegelijk mag aanpassen?
Met al dat stampen verzuip ik em volgens mij elke 5 minuten wat als gevolg heeft dat ik niet meer weet waar ik blijf..
Iemand tips hoe ik dien af te stellen / instellingen van de mengschroef en ralenti?
bedankt
zoals gezegd heb ik naald een standje lager gezet (armer dus) en de mengschroef terug wat ingedraaid (want die stond meer dan 4 toeren uitgedraaid).
Daarna alles terug in elkaar gestoken en ook nog wat geprutst aan ralenti.
Resultaat; m'n husq TC570 doet nu niets meer.... Ik kan overal wel blijven aan draaien, maar weet dus totaal niet waar ik juist moet beginnen. Vanuit welke stand van mengschroef en ralenti kan ik het beste beginnen?
M'n dealer heet me nu ook gezegd dat ik nooit de naald en de mengschroef tegelijk mag aanpassen?
Met al dat stampen verzuip ik em volgens mij elke 5 minuten wat als gevolg heeft dat ik niet meer weet waar ik blijf..
Iemand tips hoe ik dien af te stellen / instellingen van de mengschroef en ralenti?
bedankt