Hey,
Ik had een vraagje over transponders.
Zijn de transponders die ze in het noorden gebruiken hetzelfde als in het zuiden. Ik zit bij de KNMV, zijn die transponders gelijk aan die ze bij de MON gebruiken. Je hebt toch twee verschillende soorten transponders volgens mij AMB MX die moet ik hebben en eentje met tranx nog wat ofso.
Ik hoop dat jullie dit wat voor mij kunnen verduidelijken.
transponder vraagje
Moderator: ghulst
- mxrider#28
Zowel de KNMV als de MON gebruiken de zelfde transponders.
Deze komen bij de leverancier AMB vandaan, het type dat gebruikt word voor motocross en supermoto is de:
AMB MX
De KNMV gebruikt in de wegrace transponders van het type Tranx260. Deze transponder is rood-kleurig.
De prijs van AMB MX transponder is € 175,00 met 3 jaar garantie.
Je kunt er 3 jaar garantie bij kopen voor € 35,00.
Voor € 210,00 heb je dus een transponder + 6 jaar garantie.
Bij de MON zit er wel een "addertje onder het gras" en dat is als je hem niet bij hun koopt dat je dan € 50,00 moet betalen aan registratiekosten.
Dit geld alleen als je aan MON wedstrijden mee wilt doen.

Deze komen bij de leverancier AMB vandaan, het type dat gebruikt word voor motocross en supermoto is de:
AMB MX
De KNMV gebruikt in de wegrace transponders van het type Tranx260. Deze transponder is rood-kleurig.
De prijs van AMB MX transponder is € 175,00 met 3 jaar garantie.
Je kunt er 3 jaar garantie bij kopen voor € 35,00.
Voor € 210,00 heb je dus een transponder + 6 jaar garantie.
Bij de MON zit er wel een "addertje onder het gras" en dat is als je hem niet bij hun koopt dat je dan € 50,00 moet betalen aan registratiekosten.
Dit geld alleen als je aan MON wedstrijden mee wilt doen.

Ik wil graag een kopen maar kan tweedehands een krijgen.
Maar die komt bij de MON weg. Maar een amb mx is dus gewoon 1 type transponder. er zit dus geen verschil tussen de ene amb mx transponder en de andere. Op de codes enso na
Maar die komt bij de MON weg. Maar een amb mx is dus gewoon 1 type transponder. er zit dus geen verschil tussen de ene amb mx transponder en de andere. Op de codes enso na
- mxrider#28
Er zit wel duidelijk verschil in!
De AMB Tranx260 is voor hogere snelheden (tot 300 km/u), de AMB MX gaat tot 120 km/u.
Bij een hogere snelheid word het signaal niet afgegeven, om het simpelweg niet gelezen kan worden.
De AMB Tranx260 kost € 275,00 en kan ook goed voor de cross gebruikt worden, maar dat is compleet overbodig. De AMB MX goed functioneert voor crossgebruik en kost € 175,00 dus de keus is snel gemaakt
Ik verkoop ze trouwens niet, ik geef je alleen informatie
De AMB Tranx260 is voor hogere snelheden (tot 300 km/u), de AMB MX gaat tot 120 km/u.
Bij een hogere snelheid word het signaal niet afgegeven, om het simpelweg niet gelezen kan worden.
De AMB Tranx260 kost € 275,00 en kan ook goed voor de cross gebruikt worden, maar dat is compleet overbodig. De AMB MX goed functioneert voor crossgebruik en kost € 175,00 dus de keus is snel gemaakt

Ik verkoop ze trouwens niet, ik geef je alleen informatie