kokende 450

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
peewee

Heeft er iemand met Husky 450 last van een kokende motor gehad?

Ga de bergen in en vraag me af of ik een electrische fannetje moet plaatsen. JAJA misschien wel de laatste trip in europa voor mij en me trouwe husky.

Zit nog af te wegen of ik hem meeneem naar Dubai. Anders zien je hem hier wel te koop staan.

groeten peewee
Noppy

Ja,

Zonder dollen, mijn Suzuki dealer stond laatst met een enduro-ritje in Lichtenvoorde met een kokende Husky 450.

Het blijkt dat de sproeierbezetting van je Husky 450 af fabriek veels te mager staat. Even andere sproeiers d'r in een presto!

Veel plezier met je nieuwe fiets,

Noppy
:toost:
Bart M

Ja, dat koken heb ik ook al wel eens meegemaakt.
Ik veronderstel dat je model 2004 hebt (met Mikuni carburateur). Dan kan je inderdaad eens je stationair sproeier vergroten, die staat origineel veel te mager (model 2005, met Keihin carburateur, is dan weer het tegenovergestelde).
Ik heb voor m'n woestijnavonturen een expansievaatje voor de koelvloeistof gemonteerd (staat origineel op model 2005), zodat de overgekookte vloeistof niet verloren gaat en nadien automatisch terugvloeit naar de radiateurs. En ik gebruik speciale koelvloeistof (Denicol Sub Zero) die de temperatuur vd vloeistof tot 10°C lager zou moeten houden. En dat helpt :D
Ondanks dat heb ik 1 dag problemen gehad met overkoken :( . Dat was weliswaar toen ik bij lage snelheid door een zandwoestijn reed met wind in de rug. De meeste deelnemers hadden toen last van oververhitting (zowel mens als machine) :!:
Een elektrisch ventilatortje kan dan idd soelaas brengen, als je persé de extreme toestanden wil opvangen.
Keep on smiling!
peewee

Nee het betreft een 2005 model.

Kleinere of grotere sproeiers???

Dacht zelf ff een Kawasaki radiateur dop erop , standard husky dop = 1,2 bar Kawasaki = 1,6 bar. Dit scheelt ook al iets.

groeten Paul
Bart M

peewee schreef:Kleinere of grotere sproeiers???

Dacht zelf ff een Kawasaki radiateur dop erop , standard husky dop = 1,2 bar Kawasaki = 1,6 bar.
Grotere sproeier geeft rijker mengsel, en daardoor minder hitte. Ik denk echter dat je stationair sproeier OK is. Laatst vertelde m'n huskie-dealer me dat al de nieuwe modellen last hebben van overkoken als je ze lang op stationair laat draaien.
Een Kawa-radiatordop, vertrouw jij dat? Het zal idd het kokende koelwater langer inhouden maar wat als het koelsysteem niet ontworpen is om zoveel druk te weerstaan?
Keep on smiling!
huskie

ach het scheelt maar 0.4bar, als die huskie slangetjes dat niet kunnen weerstaan dan.... :D Vindt het wel slim van PW.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie