Kickstarter links of rechts?
Moderator: ghulst
Ik vraag me toch iets af:
Het is me opgevallen dat een KTM 620LC4 de kickstarter links heeft zitten en een EXC rechts. Kan iemand me vertellen waarom deze niet standaard aan 1 kant zit?
En wat is makkelijker te bedienen, links of rechts? Voor mijn eigen gevoel zou ik zeggen rechts...
En als laatste: wanneer de kickstarter links zit, met welk been is het dan de bedoeling dat ik 'm bedien???
Mochten jullie je afvragen waarom ik deze vragen stel: ik ben van plan me een KTM aan te schaffen, mijn eerste offroad/enduro. Mijn 1000cc-supersport moet plaats maken. Tegen het aantrappen zie ik eigenlijk behoorlijk op, en een E-startmodel is gelijk zoveel zwaarder...
.
de eerste keren dat je een motor moet aan kikken is het misschien wel vervelend en moeilijk en krijg je hem misschien bijna niet aan de praat maar als je 1 /2 weken verder zit is het pap makelyk
somigen kicken hun motor met de kickstarter aan de linker kant met het linkse been aan maar somige gaan er ook langs staan en kicken dan met het rechtse been ,is gewoon wat jij kan en makelyk vind
ik vond in het begin dat ik mijn 4 takt had het ook moeilijk hem aan de praat te krijgen maar na een weekje was het een fluitje van een sent maar als een maten hem wouden starten kregen ze meestal een terug slag en dat had ik (bijna ) nooit
dus je moet het gewend worden dat kicken
het lukt je wel hoor !
succes met de aankoop van een motor !
somigen kicken hun motor met de kickstarter aan de linker kant met het linkse been aan maar somige gaan er ook langs staan en kicken dan met het rechtse been ,is gewoon wat jij kan en makelyk vind
ik vond in het begin dat ik mijn 4 takt had het ook moeilijk hem aan de praat te krijgen maar na een weekje was het een fluitje van een sent maar als een maten hem wouden starten kregen ze meestal een terug slag en dat had ik (bijna ) nooit
dus je moet het gewend worden dat kicken
het lukt je wel hoor !
succes met de aankoop van een motor !
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Het verschil in gewicht tussen een EXC en een LC 4 is ongeveer 8 e starters incl. accu. In het voordeel van de electrisch startende EXC.
Maar kicken went inderdaad snel genoeg. T'is wel zo dat juist als je nog begint met offroad te rijden dat je vaker de motor uit laat vallen op punten waar je nou net niet kunt trappen. D.w.z. op een steile helling waar je 2 handen en 2 voeten voor nodig hebt om je motor op z'n plek te houden bv.
Rwin
Maar kicken went inderdaad snel genoeg. T'is wel zo dat juist als je nog begint met offroad te rijden dat je vaker de motor uit laat vallen op punten waar je nou net niet kunt trappen. D.w.z. op een steile helling waar je 2 handen en 2 voeten voor nodig hebt om je motor op z'n plek te houden bv.
Rwin
Husaberg motoren hebben de kickstarter ook links zitten meen ik.
En zoveel weegt een elektrische starter niet hoor..
En zoveel weegt een elektrische starter niet hoor..
Comep, ik stapte over van mijn Honda met starter, naar de KTM600lc4 en heb me bij de proefrijd rotgetrapt toen ik hem expres liet afslaan. Ik dacht ik koop hem niet als hij niet warmstart. Nu twee jaar later, ben ik in staat zelfs in een sloot met links de boel aan te trappen. En ik moet ook echt nog de kleppendeksel met een handeltje lichten. Als ik keuze had, electrisch.
ben gisteren in bertix van de berg komen rollen in plaats van rijden,halverwege lig ik stil alle botten zijn nog heel pak de motor op en druk op de knop en hij loopt weer GEWELDIG met de husaberg kost zo'n foutje gewoon drie kwartier