Ik ben opzoek naar een helmcamera die aangesloten kan worden op een Sony camcorder Wie kan me informatie verstrekken of dat goed werkt
en waar moet ik opletten bij de aankoop
Alvast bedankt Jan
Helmcamera voor offroadrijden
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Hier staat aardig wat info in. Moet je wel even registreren bij KTMtalk.
http://ktmtalk.com/index.php?s=92eb78a2 ... pic=102553
Nog een paar links van fabrikanten.
http://www.viosport.com/
http://www.helmetcamera.com/
Lijst met camaras van sony. Als ze AV input hebben kan je hem gebruiken. LANC is om er een kabel op aan te sluiten zodat je hem met een los knopje kan laten beginnen met opnemen en laten stoppen. Is handig maar niet persé nodig.
http://www.viosport.com/support/index.p ... turer=Sony
http://ktmtalk.com/index.php?s=92eb78a2 ... pic=102553
Nog een paar links van fabrikanten.
http://www.viosport.com/
http://www.helmetcamera.com/
Lijst met camaras van sony. Als ze AV input hebben kan je hem gebruiken. LANC is om er een kabel op aan te sluiten zodat je hem met een los knopje kan laten beginnen met opnemen en laten stoppen. Is handig maar niet persé nodig.
http://www.viosport.com/support/index.p ... turer=Sony
Ik heb er ervaring mee. Ik ben net een paar dagen terug van een reis door Marokko op mijn KTM Adventure. Ik heb een aantal uren rijdend gefilmd met de helmcamera. Het werkt prima. Op het asfalt. In het terrein, en dan met name hobbelig terrein (en das bijna continue) gaat niet echt lekker. De beelden worden gewoonweg te schokkerig om nog lekker naar de kijken. Ik zal als ik straks thuis ben wat proefbeelden hier dumpen.
Zelfs met de camera in schuim bovenop mijn helm worden de beelden schokkerig. Over bevestiging aan de motor zullen we het helemaal maar niet hebben. De beelden op het asfalt zijn erg goed. Dit is wat je in de meeste topics ook terugvindt (bijv. motor-forum).
Nog vragen? stel ze gerust.
Zelfs met de camera in schuim bovenop mijn helm worden de beelden schokkerig. Over bevestiging aan de motor zullen we het helemaal maar niet hebben. De beelden op het asfalt zijn erg goed. Dit is wat je in de meeste topics ook terugvindt (bijv. motor-forum).
Nog vragen? stel ze gerust.
Dat kan ik beamen. Aangezien ik de investering al hoog genoeg vond (nwe MiniDV camera én helmcam) dacht ik: ik zet de camera aan en ga vervolgens rijden. Na een uur het bandje vol en dan spoel ik desnoods een half uur terug om daarna het bandje weer vol te laten lopen. Dan heb je twee rij-sessies van een half uur. Onderweg had ik er heel veel voor over om toch een LANC te hebben. Deze kosten iets van 60 a 80 euro, en is het echt waard. Dan zet je de camera nl. wat vaker aan op momenten dat dat nodig is.LANC is om er een kabel op aan te sluiten zodat je hem met een los knopje kan laten beginnen met opnemen en laten stoppen. Is handig maar niet persé nodig.
Hallo Rogier
Gaarne wil ik met jouw in contact komen, want ik heb nog heel wat vragen,die hier op dit forum misschien niet interessant zijn.
misschien kun je mij je tel no geven op mijn i-mail
janteela@home.nl
Gaarne wil ik met jouw in contact komen, want ik heb nog heel wat vragen,die hier op dit forum misschien niet interessant zijn.
misschien kun je mij je tel no geven op mijn i-mail
janteela@home.nl
Oke Janneman, dan heel snel dat filmpje hier even op het forum plakken. Want ik heb in die buurt ook gereden en wil het wel eens op film zien. Mooi daar he. trouwens was het nog koud?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Zelfs met staan wordt het beeld (te) onrustig om lekker op TV naar de kijken. Het gaat dan met name om lange snelle stukken met veel keien, wasborden enz. Ook de wind speelt dan al snel parten.TTT schreef:Sta of zit je dan te rijden?In het terrein, en dan met name hobbelig terrein (en das bijna continue) gaat niet echt lekker. De beelden worden gewoonweg te schokkerig om nog lekker naar de kijken
Technische stukken zijn beter te doen omdat de snelheid lager ligt en je minder korte schud bewegingen maakt. Aan de andere kant beweeg je je hoofd (bewust) meer, omdat je met bochtig werk bezig bent. Je wordt er dan in ieder geval minder snel misselijk van als je dat soort beelden op TV terugziet.
Het heeft even geduurd, maar ik heb (snel) wat geconverteerd. Let even niet op de verticale strepen in beeld. De aansluitingen van de camera waren net met behulp van een benzinebrander, een spitse tentharing en tin vastgezet. Die hadden nogal wat te lijden in de Sahara.
Het is een korte impressie van wat er van de beelden overblijft op vlak terrein. Kun je voorstellen hoe de beelden eruit zagen toen we tientallen km's wasborden reden. Overigens is dit allemaal staand gefilmd.
Zie: ftp://noppenforum:dotcom@84.30.201.211
de naam van de film spreekt voor zich
Is niet de snelste verbinding, maar had effe nergens anders webspace.
Het is een korte impressie van wat er van de beelden overblijft op vlak terrein. Kun je voorstellen hoe de beelden eruit zagen toen we tientallen km's wasborden reden. Overigens is dit allemaal staand gefilmd.
Zie: ftp://noppenforum:dotcom@84.30.201.211
de naam van de film spreekt voor zich
Is niet de snelste verbinding, maar had effe nergens anders webspace.