digitale detailkaarten

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Een tijdje geleden was in het nieuws dat de meest gedetaileerde( en aktuele) kaart van NL nu digitaal beschikbaar was. Deze zou vooral gebruikt worden door gemeenten enz.

Weet iemand waar je die (voor niks of weinig :wink: ) kunt krijgen/kopen :?:
Ook een www adres zou handig zijn.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Airhead
Berichten: 153
Lid geworden op: di jun 11, 2002 15:21

Hi Freek,
Je zal wel op zoek zijn naar digitale kaarten voor gebruik met GPS, maar waar ik zelf nogal vaak op kijk is op www.viamichelin.com
Dit is de website van de Michelin kaarten.
Errug mooi!
Je kan van zo'n beetje heel Europa (Wereld?) inzoomen tot straatniveau.
Nu nog een internetaansluiting op de motor via de sateliet, GPS er 'aan hangen' en gaan!
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Nee, het was een puur Nederlandse aangelegenheid.

Zo gedetaileerd, dat in het buitengebied zelfs de huizen er op staan.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
No Limit YFZ
Berichten: 258
Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
Contacteer:

Voor België bestaat er sinds kort zo'n software. Kijk eens op www.ngi.be Daar kan je de CD-ROM zien staan. Heb er één liggen en is perfect, tot de wandelpaadjes staan erop !
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
GTERS
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 19, 2002 21:38
Locatie: Kortenaken (Bij Tienen)

Ja ik heb ook op de site van NGI gezien dat ze nu volledig Belgie op
CD-rom hebben staan op schaal 1/50000 (dus perfect)
Ik heb er al aan gedacht om zo een cd te kopen maar ik ben nog een beetje terughoudend omdat ik niet weet of het de moeite waard is.
Hij is trouwens niet voor niks.
GRIZZLY-man is deze cd te vergelijken met de oude vertrouwde stafkaarten maar dan in digitale vorm??????
Zijn er verder nog andere voordelen of opties met deze cd-rom????

groeten,
Geert[/list][/quote]
No Limit YFZ
Berichten: 258
Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
Contacteer:

De CD is perfect. Gewoon de gescande digitale kaarten. Volledig in juiste WGS coördinaten voor de GPS. Je kan afdrukken wat je wil. Ideaal om routes uit te stippelen. Er is een GPS link ingebouwd maar eigenlijk te summier om goed te zijn. Je kan lijntjes tekenen die dan naar je gps gezonden kunnen worden als routes. Maar de lijnen kan je niet verbinden tot één route, dus allemaal verschillende routes. Nogal omslachtig dus. Ik bewerk de routes dan verder in Mapsource (Van NGI naar gps en dan van gps naar Mapsource waar ik ze verder bewerk)

Ik raad wel aan om het boek bij te kopen, want anders zit je constant te zoomen en schuiven. Om zot van te worden...
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

http://www.terradesk.nl/
is een site waar je programma kn downloaden waarmee je met een sataliet nederland kan bekijken (rest van de wereld trouwens ook). Wel kabel internet nodig anders ben je dagen aan het downloaden enz

Afbeelding
TT-circuit van assen :D
reetje
Berichten: 14
Lid geworden op: di aug 20, 2002 10:49
Contacteer:

Ik heb de papiervorm van de kaarten die jij bedoeld. De topografiesche kaarten van nederland met schaal 1:50.000 Ik heb Zuidnederland en er zijn nog 3 andere delen. In die atlas staat dat er een CD-rom zou uitkomen met de digitale versie. Ik ben in eindhoven bij Landschap (kaartenwinkel op de Kleine Berg) gaan vragen hiervoor, maar die man vertelde me dat hij ook al lang aan het wachten was maar dat er vanuit RD niet veel haast was om het uit te brengen. Ook zou het vrij prijzig worden.
Kaarten kopen en inscannen is dus waar wij nederlanders het mee moeten doen :evil:
GTERS
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 19, 2002 21:38
Locatie: Kortenaken (Bij Tienen)

reetje schreef:Kaarten kopen en inscannen is dus waar wij nederlanders het mee moeten doen :evil:
:lol: :lol: :lol: :lol: Kom dan in Belgie wonen :lol: :lol: :lol: :lol:
Sinds kort heel Belgie (1/50.000) op CD-rom :D :D

groeten,
Geert
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Nee jongens wordt belgie ook druk, We komen alleen maar rijden en gaan savonds weer naar huis. Is voor iedereen het beste :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gebruikersavatar
RafVerh
Berichten: 14
Lid geworden op: di aug 26, 2003 13:02
Locatie: Kortenberg

Ik heb zelf de CD's van de NGI, en zou zeggen een aanrader voor iedereen.
Trouwens als je een polygoon maakt kan je 1 lange rit uittekenen, inderdaad dit vraagt wat geduld, alleen kan het voorbereiden van een rit soms niet even leuk zijn als de rit.
De schaal kan trouwens volledig vrij ingesteld worden.
Leuk is ook dat ze bij het NGI ook Printing on demand hebben van de uitgestippelde routes.

Heeft iemand weet of er ietst bestaat dat gps routes omzet naar bolleke pijl, of digitale kaarten naar bolleke pijl, dat zou mij wel interesseren.

raf
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

RafVerh schreef: Heeft iemand weet of er ietst bestaat dat gps routes omzet naar bolleke pijl, of digitale kaarten naar bolleke pijl, dat zou mij wel interesseren.

raf
Heb er zelf geen ervaring mee, maar Touratech maakt reclame voor volgende software(zit gratis demo bij):
http://www.ttqv.de
Het zou mij ook interesseren, vooral als het compatibel is met de CD van het NGI. Laat zeker iets weten als het werkt :roll:
Bart
Keep on smiling!
Gast

Rudy schreef:http://www.terradesk.nl/
is een site waar je programma kn downloaden waarmee je met een sataliet nederland kan bekijken (rest van de wereld trouwens ook). Wel kabel internet nodig anders ben je dagen aan het downloaden enz
Kun je der wat meer over zeggen? Ik kan alleen maar Parijs of Sydney of weet ik wat voor shit krijgen, maar hoe ik ons mooie Twente moet selecteren blijft me een raadsel.
Gebruikersavatar
RafVerh
Berichten: 14
Lid geworden op: di aug 26, 2003 13:02
Locatie: Kortenberg

Heb er zelf geen ervaring mee, maar Touratech maakt reclame voor volgende software(zit gratis demo bij):
http://www.ttqv.de
Heb het nogal wat zitten proberen en de conclusies zijn devolgende :
1. Het automatisch aanmaken van roadbooks is geen eenvoudig klusje
2. In principe kan je elke kaart gebruiken als basis voor TTQV, maar NGI bv kan hij niet rechtstreeks lezen, dan moet je een hele reeks stappen doorlopen om de geexporteerde ngi kaart (bmp, of iets anders) opnieuw te calibreren (coordinaten van een aantal punten) op de kaart te zetten.
Dit is geen eenvoudige zaak, bij mijn eerste poging bleek ik dus in Mali te zitten, ook al was het gewoon Kampenhout.
3. Het aanmaken van de route verloopt dan nog redelijk vlot, en is toch wel duidelijk

De software op zich is wel leuk, maar gewoon veel te veel stappen om er iets snel mee aan te vangen.
Ik blijf verder vechten, en keep you posted
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Ha die Raf,
merci voor 't uitproberen van die software. Was dus te mooi om waar te zijn, spijtig :cry:
Keep up doin' the good work, zou ik zeggen!
Keep on smiling!
N!co
Berichten: 184
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:02
Locatie: Zuid-Holland aan zee
Contacteer:

Mister X schreef: Kun je der wat meer over zeggen? Ik kan alleen maar Parijs of Sydney of weet ik wat voor shit krijgen, maar hoe ik ons mooie Twente moet selecteren blijft me een raadsel.
Gewoon naar www.terradesk.nl gaan, en nederland aanklikken, terra-explorer start dan vanzelf op met nederland.
Triumph Tiger 800 - BMW F650 Funduro
N!co
Berichten: 184
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:02
Locatie: Zuid-Holland aan zee
Contacteer:

Heeft iemand weleens die digitale landkaart van NL bij 112weekend gezien? Zeeeer gedetaileerd, huizen erop enzo. Of is dat zo'n eerder genoemde NGI-CD?
Triumph Tiger 800 - BMW F650 Funduro
jan(niet ingelogd)

hier staat een methode om stagkaarten te maken,,,,
Plaats reactie