carbarateur

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
baartie
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 22:46
Locatie: eindhoven

ik ga mijn carburateur binnenkort maar eens uit elkaar halen (heeft al zo'n 80000 km achter de kiezen) en kijken hoe dat het er voor staat de motor start slecht en valt als hij warm is soms zomaar uit bovendien is het verbruik zo hoog dat ik van pomp naar pomp moet rijden.de rest van het blok is in goede staat met een "nieuwe"zuiger ,nokkenasketting nokkenas tuimelaars ed
heeft iemand hier ervaring mee en zijn er min of meer complete revisiesets in de handel voor zo'n revisie. en wat ook belangrijk is ik heb wel wat technische kennis maar ben geen prof, is het te doen voor een amateur? (ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in). ik kan in ieder geval een ultrasoon apparaat lenen voor het schoonmaken. heeft er iemand tips het al ooit eerder heeft gedaan of eventueel zin om me een keer te helpen (ik probeer het maar gewoon :wink: ) er wonen zat biggies in de buurt van e'hoven heb ik begrepen alvast bedankt voor de tips ed
aart
Peter N.
Berichten: 59
Lid geworden op: do apr 15, 2004 22:02
Locatie: Zwolle

Onze Duitse vrienden weten er alles van:

http://home.arcor.de/avehrenb/DR800Schrauberei.html

Carburateurs demonteren is iets voor de echte liefhebbers geloof ik.
Je zou ook eerst een flesje Forte of iets dergelijks in de tank kunnen kiepen.

Hans kan er vast wel wat verstandigs over zeggen denk ik.

Succes er mee.
baartie
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 22:46
Locatie: eindhoven

ik ben bang dat zo'n flesje niet heel maakt wat versleten is ik zit vooral in over het weer afstellen als alles weer in elkaar zit maar in ieder geval bedankt voor de link veel info.
aart
pukenwaus
Berichten: 14
Lid geworden op: di nov 02, 2004 21:08
Locatie: Uden

Hoi baartie,

er zijn inderdaad complete revisiesetjes voor de carburateur.
http://www.motorparts.nl/.

Succes

Iwan
SUZUKI SP 370 1980
SUZUKI DR 800 1992
Peter N.
Berichten: 59
Lid geworden op: do apr 15, 2004 22:02
Locatie: Zwolle

Het lijkt me dat je bij een carburateurrevisie ook menbraam en gasschuif moet vervangen, en die zie ik er niet bij op de foto.



Peter Nijhuis.
baartie
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 22:46
Locatie: eindhoven

nee volgens mij zijn de dingen op de foto enkel voor de vlotter(kamer)
en heb ik waarschijnlijk ook het membraam en ook de sproeiernaald en dat waar die in valt nodig maar i kan ook wel alles los kopen maar toch een interessante link ook voor sproeiers enzo kan ik daar ook eens mee gaan xperimenteren
aart
Plaats reactie