huskie schreef:Erik, voordat je naar spanje gaat zul je het opgelost moeten hebben. Het is niet iets waar je overheen kunt stappen, want een XR met een vage tik, zeker bij zware belasting klinkt(zowiezo) niet goed. Je zult in de buurt van de cilinderkop moeten gaan zoeken, en moeten vaststellen wat het zijn kan. Dus open gooien nu er nog niets is vast gelopen.
Het blijft balen, maar soms kun je beter voorzichtig zijn dan door te gassen.
Heb je ook het gevoel dat hij minder compressie heeft? Het is geen detonatie? Verder heb je de laatste tijd niet iets verandert? Verse bezine gebruikt etc?
Vreemde is dat als ie op de brug staat kun je gassen wat je wil , geen tikje verkeerd , alleen op de weg bij belasting.Misschien een wat te "slappe ketting"die slaat???(':oops:')
Beschaamd/Embarassed
Heb de laatste keer getankt (95 ) in Frankrijk , daarna 3 maand niet gereden .
Wil eerst nu tank leegmaken en verse (98 ) brandstof geven , heb intussen kleppen nagezien , uitlaatklep rechts(kleplichter) had minder speling dan links , echter kan zijn dat net de autom.kleplichter zijn werk deed , ga nog eens speling meten , wiel slag voor/achteruit weer T-punt en nog eens meten.Na stellen van de klep juist meer compressie en bij 1 kick lopen , was anders gewend.
Bedankt voor het meedenken en ik hou jullie op de hoogte. (':roll:')
Bombardier , gaan met die banaan.