de rechter radiateur, na een botsing vanochtend met een paaltje dat in mijn weg stond Maar ik heb gelukkig niks.
Het wonder is dat hij niet lekt en dus ''mooi'' gescheurd is. Ik heb daarna nog een half uur gereden zonder problemen.
Mijn vraag is eigelijk, wat zouden jullie doen? Hij doet het nog goed maar dat zal niet lang duren denk ik. Er moet hoe dan ook een nieuwe komen, maar zijn er nog tips voor dit voorval, behalve niet tegen paaltjes rijden.. ??
En wat kost een radiateur nieuw en 2e hands?
zie foto's.
Flinke deuk in radiateur
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Ik heb wel eens van die speciale radiator beschermbeugels gezien.
Weet niet of die zelf gemaakt zijn of zo in de handel verkrijgbaar zijn en of deze voor dit soort ongewenste acties bedoeld zijn.
Weet niet of die zelf gemaakt zijn of zo in de handel verkrijgbaar zijn en of deze voor dit soort ongewenste acties bedoeld zijn.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Er zijn inderdaad speciale beugels in de handel maar ik heb ze er zelf ook niet opzitten .
Geen idee wat ze kosten trouwens, misschien ga ik binnenkort zelf eens wat inelkaar bakken .
Ps: het begint erop te lijken dat we beide onze favoriete val plaatsen hebben, jij je radiateurs. Ik in de eerste bocht na de start en dan het liefst voor de neus van een bekend iemand (hein/bas ).
Geen idee wat ze kosten trouwens, misschien ga ik binnenkort zelf eens wat inelkaar bakken .
Ps: het begint erop te lijken dat we beide onze favoriete val plaatsen hebben, jij je radiateurs. Ik in de eerste bocht na de start en dan het liefst voor de neus van een bekend iemand (hein/bas ).
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
klopt ja er zijn idd speciale radiateur beugels. Ik heb ze ook een keer bijna gekocht, maar toen had ik nog niet genoeg geld.
ja Rudy dat klopt, mijn radiateuren hebben het zwaar te verduren
ja Rudy dat klopt, mijn radiateuren hebben het zwaar te verduren
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Jouw radiatorbeugel(s) ook beschadigd bij die ligplaats in de eerste bocht Rudy ?
Had de camera gisteren niet bij me ......... lucky you!
Maar jij hebt volgens mij wel wat foto's gemaakt van deze of gene
Had de camera gisteren niet bij me ......... lucky you!
Maar jij hebt volgens mij wel wat foto's gemaakt van deze of gene
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Nee is niets mis mee, ik ben meer gespecializeerd in sturen kapot rijden . Al was hij er gister alleen maar beter op geworden volgens mij .Hein van Buuren schreef:Jouw radiatorbeugel(s) ook beschadigd bij die ligplaats in de eerste bocht Rudy ?
Had de camera gisteren niet bij me ......... lucky you!
Maar jij hebt volgens mij wel wat foto's gemaakt van deze of gene
Zal je het fototje ff sturen
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Jan Bas ,
Voorkomen is beter dan genezen
Als ik jou was dan zou ik na de reparatie gelijk een radiatorbeschermer erop zetten.
Een radiator kost zo'n 300-350euro en de beschermers kosten zo'n 85 euro.
Jij hebt de rechter kapot zag ik , dat is helaas net de duurste omdat daar de vuldop zit
Voorkomen is beter dan genezen
Als ik jou was dan zou ik na de reparatie gelijk een radiatorbeschermer erop zetten.
Een radiator kost zo'n 300-350euro en de beschermers kosten zo'n 85 euro.
Jij hebt de rechter kapot zag ik , dat is helaas net de duurste omdat daar de vuldop zit
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ad,
wat zou je mij adviseren. Hiermee doorrijden zolang hij het goed doet en zodra hij echt stuk is, dus niet goed koelt en/of lekt, vervangen door een nieuwe. (ik neem aan dat een dealer ookwel een 2e hands heeft liggen?)
Het geld is namelijk meer dan op en het komt maar heeeeeeel langzaam binnen, dus dat wordt anders een dikke maand (als het niet meer is) wachten....
wat zou je mij adviseren. Hiermee doorrijden zolang hij het goed doet en zodra hij echt stuk is, dus niet goed koelt en/of lekt, vervangen door een nieuwe. (ik neem aan dat een dealer ookwel een 2e hands heeft liggen?)
Het geld is namelijk meer dan op en het komt maar heeeeeeel langzaam binnen, dus dat wordt anders een dikke maand (als het niet meer is) wachten....
Ik zou er zeker niet mee doorrijden omdat je radiatorkap dan ook helemaal getordeerd erop zit en je die dan ook nog eens kapot maakt.
Ik zou hem er afhalen en eens gaan informeren of die nog valt op te knappen.
Als ik zoiets vroeger had dan ging ik er altijd mee naar VHS motors in Geldrop die er meestal wel een oplossing voor wist.
Sinds ik met radiatorbeugels rij heb ik er nooit meer last van gehad.
Ik zou hem er afhalen en eens gaan informeren of die nog valt op te knappen.
Als ik zoiets vroeger had dan ging ik er altijd mee naar VHS motors in Geldrop die er meestal wel een oplossing voor wist.
Sinds ik met radiatorbeugels rij heb ik er nooit meer last van gehad.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
JH mx service verkoopt bescherm beugels.
http://www.jhmxservice.nl/
Mischien dat een radiatoren bedrijf nog het 1 en ander kan repareren...
http://www.jhmxservice.nl/
Mischien dat een radiatoren bedrijf nog het 1 en ander kan repareren...
ja ik kan mezelf wel voor mijn kopslaan wat betreft die beugels, maarja te laat
Die kap maakt opzich niks uit want ik heb reserve, maar hij is nog steeds heel ook na het rijden met de kapotte radiateur.
Ik zal eens informeren. Dit is ook een goed adres
www.hartgers-radiateuren.nl
Die kap maakt opzich niks uit want ik heb reserve, maar hij is nog steeds heel ook na het rijden met de kapotte radiateur.
Ik zal eens informeren. Dit is ook een goed adres
www.hartgers-radiateuren.nl
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Misschien heeft die jongen waar je de motor van gekocht nog wel wat onderdelen liggen en ben je daar wellicht mee gematst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Is de motor veel te nieuw voor denk ik....Zal ook wel net een onderdeel zijn wat vaak stuk gaat hahaJBassie schreef:Ad,
(ik neem aan dat een dealer ookwel een 2e hands heeft liggen?)
Maar kunt het altijd proberen
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Mijn vader viel bijna achterover toen hij hoorde wat een radiateur kost.
(hij ziet me al weer aankomen, mag ik wat lenen ) Dus hij vraagt zich af wat zo'n radiateur nouw zo duur maakt, want hij heeft een keer zijn radiateur moeten vervangen van de Volvo en die is 5 keer zo groot en voor 80 € klaar dus vandaar.......
(hij ziet me al weer aankomen, mag ik wat lenen ) Dus hij vraagt zich af wat zo'n radiateur nouw zo duur maakt, want hij heeft een keer zijn radiateur moeten vervangen van de Volvo en die is 5 keer zo groot en voor 80 € klaar dus vandaar.......
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook erg veel geld vind voor een halve radiateur.
Dat ie duurder is omdat het de vulkant is is wel logisch maar 300 - 350 euro is idd duur (dacht dat Honda één van de goedkopere Jappanners was met onderdelen, niet echt dus).
Maar Ad is een echte Honda man dus die zal het echt wel weten.
Het zijn bijna Husqvarna prijzen zeg
Je ego zou er bijna een deuk van oplopen.
Is trial niks voor jou Jan Bas ?
Dat ie duurder is omdat het de vulkant is is wel logisch maar 300 - 350 euro is idd duur (dacht dat Honda één van de goedkopere Jappanners was met onderdelen, niet echt dus).
Maar Ad is een echte Honda man dus die zal het echt wel weten.
Het zijn bijna Husqvarna prijzen zeg
Je ego zou er bijna een deuk van oplopen.
Is trial niks voor jou Jan Bas ?
je kunt natuurlijk ook de boel zelf maken...
rad zelf maken is ook niet zo'm probleem. je moet alleen wel een tig-apparaat beschikbaar hebben en dun aluminium kunnen lassen...
je kunt zelf ook rad bescherming maken. heb ik ook gedaan. dan ga je rad never nooit niet meer kapot...
met een beetje las en slijp werk dus makkelijk zelf te maken
misschien dat je er wat aan hebt
volgens mij verkopen ze bij: www.fmxshop.nl ook beschermbeugels. moet je dar ff kijken
rad zelf maken is ook niet zo'm probleem. je moet alleen wel een tig-apparaat beschikbaar hebben en dun aluminium kunnen lassen...
je kunt zelf ook rad bescherming maken. heb ik ook gedaan. dan ga je rad never nooit niet meer kapot...
met een beetje las en slijp werk dus makkelijk zelf te maken
misschien dat je er wat aan hebt
volgens mij verkopen ze bij: www.fmxshop.nl ook beschermbeugels. moet je dar ff kijken
verstand op nul en nadenken
Barry dat zijn mooie plaatjes. Alleen je gebruikt staal, ik heb ze liever in alu, dat weegt weer minder En ja Hein, het zijn bijna huskie prijzen Gasgas verbaast me trouwens met hun prijzen, positief gezien dan
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
ik gebruik inderdaad staal. dit weegt bij elkaar 1kg of zo. en dat merk je?
ik weet natuurlijk niet hoe goed en ervaren je bent . maar ik trek me daar niet zoveel van aan. maar ik ben dan ook niet echt actief bezig.
je kunt het natuurlijk ook van aluminium maken. maar dan moet je wel een tig lasapparaat hebben, of een mig/mag die omgebouwd is voor aluminium lassen...
edit: ik heb trouwens ook liever dat mijn motor 1kg zwaarder weegt en dat ik zo hard kan vallen als ik wil zonder dat mij die radiateurs naar de knoppen gaan. dan dat het er niet op zit...
oh ja en nog iets, de foto;s die je hier ziet zijn van een 80cc crossertje. op mijn cr125 waar je een klein stukje van ziet op de achtergrond zitten ze ook op. toen ik mijn cr125 kocht had de vorige eigenaar deze er op gemaakt. zo kwam ik ook op het idee om het dus op de 80cc toe te passen. waarvan je nu dus de foto's ziet.
ik weet natuurlijk niet hoe goed en ervaren je bent . maar ik trek me daar niet zoveel van aan. maar ik ben dan ook niet echt actief bezig.
je kunt het natuurlijk ook van aluminium maken. maar dan moet je wel een tig lasapparaat hebben, of een mig/mag die omgebouwd is voor aluminium lassen...
edit: ik heb trouwens ook liever dat mijn motor 1kg zwaarder weegt en dat ik zo hard kan vallen als ik wil zonder dat mij die radiateurs naar de knoppen gaan. dan dat het er niet op zit...
oh ja en nog iets, de foto;s die je hier ziet zijn van een 80cc crossertje. op mijn cr125 waar je een klein stukje van ziet op de achtergrond zitten ze ook op. toen ik mijn cr125 kocht had de vorige eigenaar deze er op gemaakt. zo kwam ik ook op het idee om het dus op de 80cc toe te passen. waarvan je nu dus de foto's ziet.
verstand op nul en nadenken
Dat is leuk Barry dat je dat zo inmekaar flanst. Ik ben wel van plan om gewoon originele aan te schaffen. Als ik nouw een oudere motor had dan was het wat anders geweest...
Maar goed, ik ga 1 dezer dagen wat informeren over een eventuele reparatie of nieuwe en hopen dat het allemaal mee gaat vallen kwa kosten
Maar goed, ik ga 1 dezer dagen wat informeren over een eventuele reparatie of nieuwe en hopen dat het allemaal mee gaat vallen kwa kosten
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Alu is lichter, maar ook 2 keer zo slap als ijzer, daarom is het niet altijd lichter.huskie schreef:Barry dat zijn mooie plaatjes. Alleen je gebruikt staal, ik heb ze liever in alu, dat weegt weer minder
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik kan nog steeds zonder problemen rijden
Hier en daar wat recht gebogen en er lekt niks.
wel hou ik het goed in de gaten met rijden, maar zolang het geen problemen geeft blijf ik zo rijden.
Maar er moet zowiezo een nieuwe komen dus die ga ik binnekort wel halen. En idd ong 350 euro zonder korting.
Hier en daar wat recht gebogen en er lekt niks.
wel hou ik het goed in de gaten met rijden, maar zolang het geen problemen geeft blijf ik zo rijden.
Maar er moet zowiezo een nieuwe komen dus die ga ik binnekort wel halen. En idd ong 350 euro zonder korting.
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Het is binnenkort vaderdag Jan Bas maar volgens mij heb je nog geen kinderen (tuurlijk niet anders kon je helemaal niet crossen).
Je kunt de rollen eens omdraaien met je vader, in plaats dat jij hem een vaderdag kado geeft hij jou een radiateur voor vaderdag
Toegeven het is een futuristische gedachte, toch ?
Je kunt de rollen eens omdraaien met je vader, in plaats dat jij hem een vaderdag kado geeft hij jou een radiateur voor vaderdag
Toegeven het is een futuristische gedachte, toch ?
Er is echter een probleem. Ik ben zelf niet alleen duur voor mijn pa maar ik heb ook nog 2 dure zussen met allemaal wensen.
Dus dat vaderdag kadootje kan ik vergeten denk ik.
Althans ik word 19 mei a.s 20 jaar dus wie weet 1/5 eeuw, jeetje wat klinkt dat oud
Dus dat vaderdag kadootje kan ik vergeten denk ik.
Althans ik word 19 mei a.s 20 jaar dus wie weet 1/5 eeuw, jeetje wat klinkt dat oud