Zag laatst Joebar bij z'n bus staan. Z'n motor stond al in de bus. Ik rij dus even langs, om hem te vertellen van m'n verzwaarde vliegwieltje etc. Hij is ook wel in voor wat gepruts met gereedschap en dingetjes, dus klets wat. Nadat ik uit geklets ben vraag ik: En, hoe gaat het met je husa
.......
Dat had ik beter niet kunnen vragen
Joebar
Moderator: ghulst
Ik was bijna van plan om er een topic over te openen om te vragen wie weet waar Joebar zit want hij heeft al 4 maanden niks meer gepost dus....
maar wat is er nou dan??
maar wat is er nou dan??
Ja,...ben ook benieuwd
Heb net een Husa 400 gekocht
Heb net een Husa 400 gekocht
Big, bold and very capable
Husaberg ?? vanaf blijven. niets dan problemen. bijna geen restwaarde. zeer veel onderhoud nodig.
Dit alles heb ik zelf geen ervaring mee maar ik heb van verschillende husa rijders hetzelfde verhaal gehoord.
Die rijders zijn inmiddels allemaal iets anders gaan rijden.
Met dit schrijven zal ik wel weer wat mensen tegen het zere been schoppen maar dat is dus wat ik gehoord heb.
Dit alles heb ik zelf geen ervaring mee maar ik heb van verschillende husa rijders hetzelfde verhaal gehoord.
Die rijders zijn inmiddels allemaal iets anders gaan rijden.
Met dit schrijven zal ik wel weer wat mensen tegen het zere been schoppen maar dat is dus wat ik gehoord heb.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Nooit zo veel rijplezier gehad op een motor als met m'n Husaberg FE600.
107 kg/67pk !
Brute kracht van hier tot Tokio.
Slechts 1 x serieuze problemen gehad, na een val (in Polen) met m'n blok op een dikke steen: alle tanden van de hoofdas af.
Maar ja, bij zo'n val kun je elke motor kapot krijgen.
Wel elke 200 km olie ververst en de lagers in de kop op tijd vervangen.
107 kg/67pk !
Brute kracht van hier tot Tokio.
Slechts 1 x serieuze problemen gehad, na een val (in Polen) met m'n blok op een dikke steen: alle tanden van de hoofdas af.
Maar ja, bij zo'n val kun je elke motor kapot krijgen.
Wel elke 200 km olie ververst en de lagers in de kop op tijd vervangen.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Werkt hij nu 24/7 om het onderhoud te kunnen betalen?JBassie schreef:Ik was bijna van plan om er een topic over te openen om te vragen wie weet waar Joebar zit want hij heeft al 4 maanden niks meer gepost dus....
maar wat is er nou dan??
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Wat er precies was was op dat moment nog niet bekend, maar hij sprak over compressie verlies, met een paar ritten later, een dikke rookwolk.
Hij denkt zelf zuigerveer gebroken maar wellicht dat hij later zelf vertelt wat er precies is. Z'n computer had ook last van olieverlies of zoiets Dus hopelijk voor onze Joebar dit keer niet zo een giga schade, met overeenkomstige giga bedragen. Alhoewel hij betaalt alleen de onderdelen want hij is best wel handig. Gelukkig maar
Dus iedereen niet lullig doen over husa dit, husa dat, want die Ktm's kunnen er ook wat van
OOO is dat de zelfde firma Dat wist ik niet
Hij denkt zelf zuigerveer gebroken maar wellicht dat hij later zelf vertelt wat er precies is. Z'n computer had ook last van olieverlies of zoiets Dus hopelijk voor onze Joebar dit keer niet zo een giga schade, met overeenkomstige giga bedragen. Alhoewel hij betaalt alleen de onderdelen want hij is best wel handig. Gelukkig maar
Dus iedereen niet lullig doen over husa dit, husa dat, want die Ktm's kunnen er ook wat van
OOO is dat de zelfde firma Dat wist ik niet
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
okee let op freek heeft gelijk de husa is sneller dan de ktm maar inderdaad alleen op brute kracht en niet meer dan dat maar dan wel heel leuk
Als ik de tekeningen bekijk dan is de basis en klepbediening e.d exact hetzelfde maar omdat het nieuwer is ga ik uit van een betere kwalitiet lagers ed
Ik verwacht op de ktm minder moe te raken dan op de husaberg , in elk geval start het beter en rijdt het gemakkelijker , maar op de maisplak is de husaberg iedereen de baas en kan ik mijn gebrek aan rijkunsten met lomp vermogen goed verbergen
Het onderhoud zal weinig uitmaken het zijn beide competitie machines dus met veel werk om in een goede staat te houden
Wel is het zo dat de ktm rustiger loopt en minder toeren maakt dus de slijtage is ook wat minder
Ook ik kan niet mijn gewenste prijs voor de husaberg krijgen dus waarschijnlijk wordt het een supermotard
Als ik de tekeningen bekijk dan is de basis en klepbediening e.d exact hetzelfde maar omdat het nieuwer is ga ik uit van een betere kwalitiet lagers ed
Ik verwacht op de ktm minder moe te raken dan op de husaberg , in elk geval start het beter en rijdt het gemakkelijker , maar op de maisplak is de husaberg iedereen de baas en kan ik mijn gebrek aan rijkunsten met lomp vermogen goed verbergen
Het onderhoud zal weinig uitmaken het zijn beide competitie machines dus met veel werk om in een goede staat te houden
Wel is het zo dat de ktm rustiger loopt en minder toeren maakt dus de slijtage is ook wat minder
Ook ik kan niet mijn gewenste prijs voor de husaberg krijgen dus waarschijnlijk wordt het een supermotard
hi all !!
ik leef nog , en de husa (bijna) ook weer ...
bij thuiskomst heb ik dus even de cylinderkop verwijderd , en zag dat de zuiger in de lengte van de pistonpen in tweeen gescheurd is , verders is alles heel , zelfs de zuigerveren en de cylinderbus... zuigertje (overmaatje)is bestelt en de cylinderbus wordt weer even opgefrist dus ik hoop volgende week weer te kunnen knallen ...
een husaberg 550 draait maar 8500 toeren max , das minder dan een KTM 525 met 9200 rpm ,(om maar te zwijgen over de japanse toeren fietsen die dik boven de 12000 rpm zitten) ik rijdt hem altijd vrij laag in toerental , omdat er kracht zat in zit en je al vrij vlot door kan schakelen naar een hogere versnelling , waardoor de motor meer meters maakt
zuiger in mijn Husa was overigens van wossner , en ga ik vervangen door een Mahle zuiger die naar mijn mening iets langer mee gaan , en die ik nog nooit in twee delen in mijn motorblok heb teruggevonden
ik leef nog , en de husa (bijna) ook weer ...
bij thuiskomst heb ik dus even de cylinderkop verwijderd , en zag dat de zuiger in de lengte van de pistonpen in tweeen gescheurd is , verders is alles heel , zelfs de zuigerveren en de cylinderbus... zuigertje (overmaatje)is bestelt en de cylinderbus wordt weer even opgefrist dus ik hoop volgende week weer te kunnen knallen ...
een husaberg 550 draait maar 8500 toeren max , das minder dan een KTM 525 met 9200 rpm ,(om maar te zwijgen over de japanse toeren fietsen die dik boven de 12000 rpm zitten) ik rijdt hem altijd vrij laag in toerental , omdat er kracht zat in zit en je al vrij vlot door kan schakelen naar een hogere versnelling , waardoor de motor meer meters maakt
zuiger in mijn Husa was overigens van wossner , en ga ik vervangen door een Mahle zuiger die naar mijn mening iets langer mee gaan , en die ik nog nooit in twee delen in mijn motorblok heb teruggevonden
4 strokes only !!
huskie schreef: Dus iedereen niet lullig doen over husa dit, husa dat, want die Ktm's kunnen er ook wat van
OOO is dat de zelfde firma Dat wist ik niet
gelukkig heb ik naast de Husa nog 2 andere motoren ... een KTM ..en een .. ehhh .. nog een KTM ..
4 strokes only !!
En je computer doet het ook weer
Zuiger in tweeen, knap gedaan, hoe zag die zuiger er verder uit?
Kun je er een fotootje van maken of heb je hem al nijdig in de vuilnisbak gemieterd?
Zie je gauw weer in het zand.
Zuiger in tweeen, knap gedaan, hoe zag die zuiger er verder uit?
Kun je er een fotootje van maken of heb je hem al nijdig in de vuilnisbak gemieterd?
Zie je gauw weer in het zand.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?