Welke roadbookhouders hebben jullie hier?? (foto?)
Welke opties hebben jullie erbij? (tripmeter, fietscomputer...??)
Welke aanpassingen hebben jullie daarvoor gedaan??
Aanpassingen aan cockpit??
ROADBOOKHOUDER
Moderator: ghulst
Hoi Hornet,
Ik heb een home made roadbookhouder, van een electriciteitskastje gemaakt, vederlicht en eenvoudig aan het stuur te bevestigen via twee u-beugeltjes. Crashbestendig, want ik ben er al een keer keihard tegenaan geklapt met mijn bodyprotector (geen krasje). Tripmeters heb ik er twee van, standaard bij de Suzuki DRZ, zowel plussend als minnend, maar helaas maar nauwkeurig tot op honderd meter. Gelukkig is de odometer op mijn GPS wél tot op de meter nauwkeurig. De tripmeters zijn bedienbaar middels afstandsbediening, stopwatch en count down timer.
Fietscomputer heb ik niet nodig; ik heb een Garmin GPS, bevestigd middels een RAMmount.
De cockpit hoefde ik niet aan te passen; die is nog vrij standaard. Ik heb alleen de afstandsbediening bijgekocht.
Fotoos volgen morgen wel; zit nu Dakar te kijken
Noppy
Ik heb een home made roadbookhouder, van een electriciteitskastje gemaakt, vederlicht en eenvoudig aan het stuur te bevestigen via twee u-beugeltjes. Crashbestendig, want ik ben er al een keer keihard tegenaan geklapt met mijn bodyprotector (geen krasje). Tripmeters heb ik er twee van, standaard bij de Suzuki DRZ, zowel plussend als minnend, maar helaas maar nauwkeurig tot op honderd meter. Gelukkig is de odometer op mijn GPS wél tot op de meter nauwkeurig. De tripmeters zijn bedienbaar middels afstandsbediening, stopwatch en count down timer.
Fietscomputer heb ik niet nodig; ik heb een Garmin GPS, bevestigd middels een RAMmount.
De cockpit hoefde ik niet aan te passen; die is nog vrij standaard. Ik heb alleen de afstandsbediening bijgekocht.
Fotoos volgen morgen wel; zit nu Dakar te kijken
Noppy
Ik heb een electrische roadbookhouder van Touratech en een ICO voor roadbookritjes. Om de weg terug te vinden heb ik ook een GPS.
Ik rij er geen meter harder mee, maar een electrische houder (met afstandbediening) rijdt wat meer ontspannen, en de ICO kon ik tweedehands overnemen.
De ICO is me trouwens wel een beetje tegengevallen, het duurt 3 seconden om te nullen (daar is nog overheen te komen) , en de knopjes op de afstandbediening werken na een paar maanden niet lekker soepel meer (je drukt je een ongeluk). De knoppen werken met een rubber prop, niet met een veertje.
Een verbouwde Sigma BC1200 werkt eigenlijk beter (maar is minder robuust), een KTM EXC tripmeter is volgens mij ook te gebruiken en als ik het ooit nog eens helemaal zat ben en (teveel geld heb) ga ik voor een IMO 10050R. Maar eerst de afstandbediening van de ICO proberen aan te passen
Ik rij er geen meter harder mee, maar een electrische houder (met afstandbediening) rijdt wat meer ontspannen, en de ICO kon ik tweedehands overnemen.
De ICO is me trouwens wel een beetje tegengevallen, het duurt 3 seconden om te nullen (daar is nog overheen te komen) , en de knopjes op de afstandbediening werken na een paar maanden niet lekker soepel meer (je drukt je een ongeluk). De knoppen werken met een rubber prop, niet met een veertje.
Een verbouwde Sigma BC1200 werkt eigenlijk beter (maar is minder robuust), een KTM EXC tripmeter is volgens mij ook te gebruiken en als ik het ooit nog eens helemaal zat ben en (teveel geld heb) ga ik voor een IMO 10050R. Maar eerst de afstandbediening van de ICO proberen aan te passen
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
- Locatie: België
Ik heb sinds kort een Touratech RB-TT, ben wel mijn cockpit volledig aan het ombouwen (KTM Adventure)... Info volgt uiteraard.
I choose the 'sturdy' model
I choose the 'sturdy' model
Dit is het standaard cockpitje van de Suz. Merk op dat er een streepje onder één van de twee tripmeters staat. Zodra er een streepje onder staat, dan kan ik hem resetten met de afstandsbediening.
Vlak onder de cockpit zie je nog net het rode instelwieltje van mijn stuurdemper. Deze zit verwerkt in mijn kroonplaat.
Hier zie je de afstandsbediening van de cockpit, vlak naast de koppelingshendel. Hiervoor is een stekkertje bij je koplampunit gereserveerd; Klik je d'r zo in, zonder solderen. Hij reset met één druk op de knop; je hoeft 'm niet vast te houden.
Hier zie je het bovenaanzicht van mijn cockpit. Indien ik het roadbook er niet op heb zitten dan draai ik via de RAMmount arm mijn GPS naar binnen, zodat hij veiliger zit voor bomen en takken e.d. Het is een Garmin 60CS, voorzien van electronisch kompas. Dat kompas is erg handig in de zomer bij een zeer dicht bladerdek van de bomen; zo weet je altijd nog de goede windrichting en kan je doorrijden totdat je een betere ontvangst hebt.
De laatste foto, vanuit zijaanzicht, De gele spanband hangt nog aan het stuur vanwege onderhoud aan het voorwiel. Merk op dat er bij mij niets electrisch is; de afstandsbediening is gewoon een rubber slang, kan niet kapot in de woestijn
Noppy,
ben je tevreden van de RAM?
Niet te veel trillingen?
Ik heb reeds 1 maal het scherm van mijn E-Trex moeten laten vervangen
Het ding zit wel in een home-made cover, maar wel volledige gedempt met mousse.
Gery
btw: knappe cockpit!
ben je tevreden van de RAM?
Niet te veel trillingen?
Ik heb reeds 1 maal het scherm van mijn E-Trex moeten laten vervangen
Het ding zit wel in een home-made cover, maar wel volledige gedempt met mousse.
Gery
btw: knappe cockpit!
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
@ Nico: nee, niet altijd, maar in het bos zet ik'm gewoon platter; da's 2 seconden werk. Staand kan ik hem dan nog beter lezen.
@ Gery: heel veel problemen gehad, maar die zijn over sinds ik een hagelnieuwe ontvangen heb van de importeur waarin een modificatie van het batterijcompartiment verwerkt zat. Hij zit nu ook in een gedempte Touratech-houder en is nu volcontinu aangesloten op de 12V boordspanning.
Het geheel is demontabel en verdwijnt in de rugzak indien ik van de motor afstap.
@ Freek: ziet er profi uit, verschil moet er zijn...
Lagguh joh, ik kom er vandaag achter dat mijn GPS een rondeteller heeft (ook volautomaat, bijv. elke 34.7 kilometer), met LAP geheugen, gemiddelde snelheid en nog wat van die Endurograppen. Wat moet je d'r mee??
@ Gery: heel veel problemen gehad, maar die zijn over sinds ik een hagelnieuwe ontvangen heb van de importeur waarin een modificatie van het batterijcompartiment verwerkt zat. Hij zit nu ook in een gedempte Touratech-houder en is nu volcontinu aangesloten op de 12V boordspanning.
Het geheel is demontabel en verdwijnt in de rugzak indien ik van de motor afstap.
@ Freek: ziet er profi uit, verschil moet er zijn...
Lagguh joh, ik kom er vandaag achter dat mijn GPS een rondeteller heeft (ook volautomaat, bijv. elke 34.7 kilometer), met LAP geheugen, gemiddelde snelheid en nog wat van die Endurograppen. Wat moet je d'r mee??
Had nog een roadbookhouder van acerbis liggen die ik nu heb geplaatst. Nu, wanneer ik het roadbook verdraai is die ENORM stroef! Zodanig zelfs dat ik hem bijna eerst moet afrollen om hem dan "op" te rollen....
Vet en WD-40 doen niks uit!!
Iemand dezelfde van acerbis met dezelfde problemen?? (witte bakje, plastiek, met de hand te verdraaien, op de middelste stuubuis te monteren)
Tevens heb ik een stukje van de clips (plastiek) van het afdekscherm moeten vijlen omdat ik hem anders niet open kreeg!
Vet en WD-40 doen niks uit!!
Iemand dezelfde van acerbis met dezelfde problemen?? (witte bakje, plastiek, met de hand te verdraaien, op de middelste stuubuis te monteren)
Tevens heb ik een stukje van de clips (plastiek) van het afdekscherm moeten vijlen omdat ik hem anders niet open kreeg!
ik heb dezelfde maar geen problemen met verdraaien
Wel uiteraard zorgen dat je genoeg ruimte op het papier heb zitten
Het probleem met openen is bekend let nu op dat je het deksel niet verliest , ik tape hem altijd af
Wel uiteraard zorgen dat je genoeg ruimte op het papier heb zitten
Het probleem met openen is bekend let nu op dat je het deksel niet verliest , ik tape hem altijd af
Thanks. Ik zal hem meer moeten gebruiken, dan komt dat wel los....Noppy schreef:@Hornet: misschien kan je beter met een Teflon spray spuiten? Dat houdt wellicht beter op kunststoffen?
Noppy
Ik denk dat het juist de bedoeling is dat het afrollen wat stroever gaat.Thanks. Ik zal hem meer moeten gebruiken, dan komt dat wel los....
Moest het allemaal vlotjes marcheren dan denk ik dat je roadbook uit zichzelf afrolt terwijl je rijd.
Zoals al geschreven zet de 2 hendeltjes aan dezelfde kant werkt iets gemakkelijker.
En om voor de hand liggende redenen liefst aan de koppelingskant
ICO heeft nu nieuwe knopjes, met een veertje. Afgelopen vrijdag gezien (en geprobeerd) op de motor van Yirki Karsmakers, en gisteren besteld in de USASTTEVE schreef: De ICO is me trouwens wel een beetje tegengevallen, het duurt 3 seconden om te nullen (daar is nog overheen te komen) , en de knopjes op de afstandbediening werken na een paar maanden niet lekker soepel meer (je drukt je een ongeluk). De knoppen werken met een rubber prop, niet met een veertje.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
- Locatie: Dordrecht
Touratech houder op 640 Adventure
[quote="STTEVE De ICO is me trouwens wel een beetje tegengevallen, het duurt 3 seconden om te nullen (daar is nog overheen te komen) , en de knopjes op de afstandbediening werken na een paar maanden niet lekker soepel meer (je drukt je een ongeluk). De knoppen werken met een rubber prop, niet met een veertje. [/quote]
De "nieuwe" knoppen van ICO werken wel met een veertje, ik heb m sinds een maandje op de motor en erg tevreden. Nu nog die ouwe ondingen opruimen....iemand intresse??
De "nieuwe" knoppen van ICO werken wel met een veertje, ik heb m sinds een maandje op de motor en erg tevreden. Nu nog die ouwe ondingen opruimen....iemand intresse??