Off-road rit de Wijk

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

mech

Off-Road rit de Wijk is uitgesteld en verzet naar 20 maart.

Zie http://www.antrappers.nl/
exc 380

Wel jammer maar begrijpelijk. Maar helaas 20 Maart zitten we met 25 leden van de motorclub in Duitsland een beetje crossen en enduro rijden bij Jeff Janssen. Zal ook wel een leuk weekend worden.
erwindob

Waar/wat is dat Jeff Janssen?
Joop

erwindob schreef:Waar/wat is dat Jeff Janssen?
Motocross trainingsschool in Duitsland van de motorcrosser Jeff Jansen :idea:
exc 380

Jeff is een oud GP rijder. Samen met zijn vader heeft hij een motorzaak in Eibergen http://www.janssenmxschool.nl
Jeff geeft in Duitsland crossles aan beginners maar ook aan ONK rijders en hij schijnt dat op een leuke manier te doen.
In Uchtdorf heeft hij een herberg waar je kunt slapen , eten en drinken.
Wat ik gehoord heb kun je op 6 verschillende circuits trainen allemaal kort bij elkaar gelegen. Ook is er de mogelijkheid om er offroad te rijden.
Ik ga 1 dagje crossen en 1 dagje offroad rijden.
We zullen zien......
Mark
Freek
Site Admin
Contacteer:

Ik kwam er vandaag langs.
De bolletjes en pijltjes staan er al, en de linten zijn gespannen en de zon hing er ook nog boven. 8)
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
lambduc

Freek schreef:Ik kwam er vandaag langs.
De bolletjes en pijltjes staan er al, en de linten zijn gespannen en de zon hing er ook nog boven. 8)
En die wordt alleen maar warmer dat is een mooi plus punt voor zondag. Heb er zin aan. Tot zondag.
Freek
Site Admin
Contacteer:

Nog iemand geweest ?

Ik ben nog even wezen kijken (KTM-Adventure/blauwe jas/oranje helm)
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
adde

ja was een relaxte bedoeling geen keuringen etc
gewoon rijden

volgend jaar zeker weer van de partij
huskie

Dat is kort en krachtig Adde, jij bent een man van weinig woorden :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
't Schilderke

:lol: Het was lekker rijden in De Wijk vandaag. Super weertje, leuke route, genieten ..... Wel veel zwemmers gezien, vreemd ze zwommen met motorkleding en er zwommen ook motoren?? :wink: Ook wel wat nare valpartijen gezien. De inschrijving was super geregeld, geen wachttijd, geen keuring, 15 euro betalen, t-shirt ontvangen en rijden maar. Leuk detail in de rit was een stukje door een motorzaak, ludiek!! Complimenten aan de organisatie, tot volgend jaar!! :lol:
dah zeede gei noch ..........
henk-v
Contacteer:

schitterende rit goed georganiseerd en lekker om te rijden
stond langs de doorgaande weg geparkeerd en heb je zien rijden freek
we waren er al om 9 uur aanwezig en mochten pas om 11uur starten dus tijd genoeg om motoren te kijken
Verhoudings gewijs erg veel oudere motoren en gewoon leuke hobby rijders dus lekker staan ouwebetten
Ik was van mening dat er iemand met erg veel lef met zijn dikke adventure mee ging rijden jammer dus niet :twisted:
De eerste ronde met de husaberg gemaakt en de tweede met de ktm
Het topvermogen van de husaberg is veel hoger en heerlijk op de maisplakken maar de handelbaarheid en het koppel onderin van de ktm maakt er toch een makkelijker rijdende machine van
Dus de husaberg gaat omgebouwd worden naar supermotard en de ktm verzuipen we in de bagger :D
adje

Jullie hebben toch maar geluk dat je zo dichtbij al die KNMV ritten woont :wink: ( voor mij was De Wijk +- 400km op en neer )
Wij hebben gisterenmiddag en vandaag ook maar weer een aantal kilometers gamaakt ( bijna 300km 98% onverhard )
Vandaag s'morgens off-road gereden en s'middags weer eens na lange tijd op een crossbaan rondgetuft.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
henk-v
Contacteer:

foutje ad heen en weer is toch 300 km dus gewoon op tijd gaan rijden en het probleem is over en de wijk is de enigste vrije rit zonder knmv of mon
Vandaar dat je echt van alles ziet rijden en dat ik zelf ook een vriend heb meegenomen die het een keer wilde proberen
[10 april belgie is de volgende ook weer 500km van hier maarja je moet er wat voor over hebben he] :lol:
adje

Mijn navigatiesysteem gaf aan dat het 173 km was.
Voeg daar de eventuele omleidingen nog bij en dan kom je toch op +- 400km heen en terug.
Nee dan kunnen we beter dicht bij huis blijven waar we zoals gezegd ook schitterend kunnen rijden.
Je moet anders maar eens een keertje met ons meerijden Henk dan weet je waar ik over praat :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
speedphreax

Ik ben ook geweest. Het weer was prima en de bodemgesteldheid was ook in orde. Lekker veel losse kleef modder die op sommige plekken wel erg zacht en los was zodat er nogal eens een wat vreemde lijn bereden werd.

Op de talloze smalle paadjes heb ik wel erg rustig aan gedaan. Twee jaar geleden ben ik op zo'n paadje met mijn nek in het prikkeldraad gevallen dus dan laat je dat in het vervolg wel.

Uiteindelijk twee rondjes gereden en niet 1 keer gevallen! Dat gebeurt mij niet vaak... natuurlijk was ik deze keer alleen zodat ik weer eens niets kan bewijzen.

Al met al een leuke dag gehad.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Joop

Helaas liet mijn gezondheid het niet toe om de OTR te rijden :( , maar nu was ik wel in de gelegenheid om in Zelhem de ONK trial eens goed te bekijken :)
KeTenMaar

Jaja ze waren er weer, de boerenjochies met de emmers water.
Vind het altijd prachtig die smoeltjes te zien, die je gewoon daar in de prut willen hebben. Het werd al eerder gezegd, door de motorzaak van Gebben was super. Heerlijke rit. :)
speedphreax

Ik heb een hoop mensen foto's zien maken en ook waren er mensen aan het filmen. Iemand en idee of er inmiddels ook al wat online staat?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
mmrizio

KeTenMaar schreef:Jaja ze waren er weer, de boerenjochies met de emmers water.
Vind het altijd prachtig die smoeltjes te zien, die je gewoon daar in de prut willen hebben. Het werd al eerder gezegd, door de motorzaak van Gebben was super. Heerlijke rit. :)
En genoten hebben ze... Ik had de 2e ronde het verkeerde spoor met m'n oude LC4 met PD tank :(

Toen ik ze duidelijk had gemaakt dat als ik nooit meer weg zou komen als de motor zou afslaan (of ik moest de kickstarter een halve meter de grond in trappen....) kwamen ze me na verloop van tijd wel helpen. Uiteraard wel even goed gas gegeven nadat ik los was :twisted:
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
KeTenMaar

Jaja, ik het een GS600 LC4 uit 88, die je ook nog moet aanslingeren. Dus mijn moto is, vol gas erdoorheen (klink stoerder als, met beleid) maar laten lopen. Stond vlak bij Gebben wel even vast. Heb hem niet laten ingraven maar een halve meter naar voren geduwd en wegwezen. Ik had ook de gedachte die jochies even te voorzien van camouflage, alleen waren ze wijs :D
mmrizio

Dat aanslingeren op zich is niet het probleem. Het probleem is de grootte van de slinger. Vrouwen schijnen de grootte van een slinger heel belangrijk te vinden, maar ik ben best wel eens jaloers als ik die 2taktjes zie met kleintjes. Kickstarters die een slag hebben die ophoudt ter hoogte van de voetsteun, zodat je 'm bijna overal kunt aantrappen.

Ik probeerde er ook met wat gang doorheen te komen, maar toen m'n steppies de grond in gingen voelde ik al nattigheid - geen tractie meer. En met 1 hand aan de koppeling valt het niet mee om dat looien paard weer los te krijgen in zo'n diep spoor.

Daar bij Gebben heb ik even staan kijken. Ik ontweek de blubber, maar m'n motor sloeg af. Daar zat een gemene boomstronk en een diep spoor ernaast, zo dat je met je steppie achter de boomstronk blijft hangen. Vervolgens zie ik een buffel na het vastrijden de motor uit het spoor tillen als ware het een kinderfietsje. Respect!
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Firestorm
Contacteer:

Was een mooie rit.
Alleen viel mijn erg op dat er veel gebeurd was.
Veel valpartijen gezien.
Rijders die hun duikbrevet wilde halen.
Voor mijn viel er iemand van de organisatie zo hard dat hij zeker 2 minuten bleef liggen.
Zelf heb ik de pech gehad om op een recht zandpad met een kilometertje of 50 60 in een spoor te komen en in eens naar rechts gesmakt werd.
Vervolgens kwam ik met mijn lichaam tegen een boom aan.
Was een flinke klap, paar minuten heel erg moeilijk kunnen adem halen.
Resultaat, dikke knie , gekneuzde arm en gekneusde ribben.
Kon helaas geen 2e ronde meer rijden. :(
lambduc

Ja was zeker kicken. Een van de zwemmers was mijn pa die voor de eerste keer mee ging. Maar hij vondt het wel heel gaaf dus er is weer een lid bij de posse.

GROET HENK :oops:
adde

was dat toevallig diegene met de gloedjenieuwe crf die voor mijn neus kopje onder ging
hahahaha
Plaats reactie