DRZ 400 S
Moderator: ghulst
Ha Erik,
Dat imponeren gaat niet lukken joh, want we zullen altijd de laatste zijn met ons gebrek aan PK's en ook de voorzichtigste, want we moeten nog naar huis rijden met de moto, niet?
Wel bieden we sleepservice aan voor motorijders die zich zelf vastgereden hebben in de modder, motorrijders die onder water zijn verdwenen of simpelweg opgehouden hebben te functioneren
Wij nemen de touwen vast mee
Noppy
Dat imponeren gaat niet lukken joh, want we zullen altijd de laatste zijn met ons gebrek aan PK's en ook de voorzichtigste, want we moeten nog naar huis rijden met de moto, niet?
Wel bieden we sleepservice aan voor motorijders die zich zelf vastgereden hebben in de modder, motorrijders die onder water zijn verdwenen of simpelweg opgehouden hebben te functioneren
Wij nemen de touwen vast mee
Noppy
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo mar 02, 2005 21:36
- Locatie: deventer
Noppy,die postbode kwam toch uit Azie volgens mij?
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Hoe staat het trouwens met de noppenforumdag?
De DR-Z400s is in gebruik bij politieregiokorps Amsterdam-Amstelland bij diverse wijkteams en was de beste kanidaat voor een ULM. Deze ULM (politiejargon voor Ultra Light Motor) is zeer geschikt voor snelle inzet, wendbaarheid en moeilijk berijkbare gebieden en staan allemaal op Michelin Sirac bandjes.
Ze zijn er erg over te spreken, hij is erg betrouwbaar! 25.000km...geen probleem! Een politiemotor kan nou eenmaal wat te verduren hebben......
Ze zijn er erg over te spreken, hij is erg betrouwbaar! 25.000km...geen probleem! Een politiemotor kan nou eenmaal wat te verduren hebben......
Speciaal voor Super Motarders die hun S-versie willen ombouwen naar een SM is er een nieuwe site.
Voor globetrotters die hun S-versie duurzamer willen maken is er een speciaal subforum.
Voor mensen die al een SM-versie van de DRZ hebben is het gewoon een leuke plek om wat rond te hangen.
E- en K-serierijders zijn natuurlijk ook van harte welkom!
http://www.dr-z400.nl
http://www.dr-z400.nl/forum
Grx,
Noppy
Voor globetrotters die hun S-versie duurzamer willen maken is er een speciaal subforum.
Voor mensen die al een SM-versie van de DRZ hebben is het gewoon een leuke plek om wat rond te hangen.
E- en K-serierijders zijn natuurlijk ook van harte welkom!
http://www.dr-z400.nl
http://www.dr-z400.nl/forum
Grx,
Noppy
Mijn ventiel staat achteraan idd. ook scheef!!Schmetz#56 schreef:Alleen nodig bij heftig remmen. Dus waarschijnlijk niet als je niet veel op een circuit rijd. Als het ventiel scheef gaat zitten, dan weet je hoe ver het is.Noppy schreef:Ik heb op mijn achterband een rimlock gezet, of ik er in mijn voorban ook eentje moet zetten weet ik niet, wie weet dat wel?
Noppy
Ik had op mijn CRF 2 rimlocks nodig achter
Nog een paar keer hard remmen en ineens heb je een lekke band: ventiel en band abrupt van elkaar gescheiden.
Is mij maar één keer overkomen; op mijn ATB.
Is helaas niet te plakken, zelfs niet het kleinste scheurtje!
Noppy
P.S. Ik heb maar één gaatje in mijn velg. Indien je toch aan de gang gaat met het demonteren van het wiel, boor dan een tweede gaatje recht tegenover het eerste, dan is je wiel beter in balans!
Is mij maar één keer overkomen; op mijn ATB.
Is helaas niet te plakken, zelfs niet het kleinste scheurtje!
Noppy
P.S. Ik heb maar één gaatje in mijn velg. Indien je toch aan de gang gaat met het demonteren van het wiel, boor dan een tweede gaatje recht tegenover het eerste, dan is je wiel beter in balans!
Noppy,
Gewoon uit nieuwsgierigheid; ik vraag me al een tijdje af waarom je voor een DRZ-S (om die, met carburateurs e.d. nogal aan te passen) hebt gekozen en niet voor een DRZ-E of DRZ-K? Die laatste 2 zijn toch meer jouw "ding" ??
Gewoon uit nieuwsgierigheid; ik vraag me al een tijdje af waarom je voor een DRZ-S (om die, met carburateurs e.d. nogal aan te passen) hebt gekozen en niet voor een DRZ-E of DRZ-K? Die laatste 2 zijn toch meer jouw "ding" ??
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma jan 20, 2003 00:20
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Ik heb nog steeds mijn keuze niet gemaakt uit de talloze éénpitters maar toch wel enthousiast over de DRZ. Ik heb afgelopen week een paar stukjes in de alpen offroad gereden op de DRZ-S van Roos. Enige minpunten die ik zo snel kon vinden waren een wat stugge voorvork (moet misschien gewoon even goed afgesteld worden) en naar mijn smaak niet genoeg vermogen (geheel standaard). De afwerking is niet denderend, maar er is wel goed nagedacht over deze fiets. Vallen is oppakken en starten, robuust als iedere andere enduro. Ik lever graag wat 'performance' in tegen een wat gunstiger onderhoudsschema. Zitten hier ook 'E' bezitters op het forum? Wie doet zelf zijn onderhoud aan deze machine en kan daar iets zinvols over zeggen?
Hoi Lucky,
Ik kom van een F650 Dakar 2003 en doe tegenwoordig mijn onderhoud zelf.
a) Stugge voorvork? Ik heb zwaardere veren laten monteren én andere ventielen bij Reiger. De standaard voorvork is te slap, maar misschien stond de compression bij die van Roos nog te stug? In totaal was ik voor het aanpassen van de voor- en achterdemper 350 kwijt bij overveldparts.nl
b) Dat kan kloppen. Roos heeft haar luchtinlaat slurf (geluidsdemping) er nog in zitten en de kast heeft maar een opening van 1 x 0.5". Zodra je deze met een stanleymes opent naar 3x3" dan heb je er zo al 4 PK gratis bij. In combinatie met een Dynosetje komt er zo wel 7 PK bij. Een andere gasschuifcarburateur, zoals een Edelbrock of Keihin, dan komt er zo'n 10 PK bij, met een standaard uitlaat. Ik heb nu ook een snellere inlaatnokkenas gemonteerd voor een sterker middengebied én mijn compressie verhoogd door een dunnere voetpakking van 35 Euri. De milieueisen op de CDI kan je evt. bypassen door een draadje door te knippen of een G-pack te monteren (vertraging van Suzuki ongedaan maken). Samenvattend moet de DRZ met beperkte investeringen naar 45 PK op het achterwiel te brengen zijn. (Je schijnt ook een ex-Harley carb van het merk Keihin goedkoop te kunnen installeren).
c) Yep, er zitten hier ook een aantal E-bezitters op het forum, evenals bij www.dr-z400.nl
d) Onderhoud: elke 6.000 km olie + filter verversen. Er zit nog een oliezeefje in dat je kunt uitblazen met perslucht. Indien je het vermogen opkietelt in het middengebied dan kunnen deze service-intervallen on-road (off-road zou ik ze halveren) gewoon blijven staan. Verder alleen maar kettingtandwielen en banden wisselen. Het is een simpel ding, waar nagenoeg niets aan stuk kan gaan.
In Singapore is er een koerier die meer dan 130.000 km op zijn DRZ heeft staan, zonder revisering. Hij heeft wel bij 80.000 km zijn zuiger vervangen, hij had de zuiger al gekocht, inde stellige overtuiging dat dat ding versleten zou zijn. Helaas was dat niet waar. Wel heeft hij nu een probleem met zijn digitale tellerpartij, aangezien die bleef hangen op 99.999!
Ga je in het hoge toerengebied de CDI aanpassen van 10.500 toeren naar 11.500 toeren, uitgaande Hotcam nokkenas, compressieverhouding verhogen middels zuiger of dunnere voetpakking, dan kan je rekening gaan houden met om de 1.000 km olie verversen, maar deze PK's lijken me voor de recreatierijder onnodig. Meer koppel lijkt me handiger...
Je uitlaat kun je ook nog openen door één actie met een gatenboor. Zodra je hem hebt dan kan ik dat veilig voor je doen. Het geluid verbetert hierdoor aanzienlijk, zonder asociaal te worden en de motor ademt beter (weer 1 PK erbij?).
Balhooflager eens per jaar smeren en linkarm en achterbrug eens per jaar uitbouwen en smeren. Bij de E-serie lijkt dit door de smeernippels niet te hoeven, maar het tegendeel is helaas waar!
Verder is er eigenlijk geen serieus onderhoud benodigd. Ik smeer m'n kabels, stepjes, ketting etc. Klepspeling heb ik 2.000 km geleden nog gemeten, is OK. Bij 12.000 km is hij weer aan de beurt voor een meting, dus da's pas over 4.000 km. Accu is onderhoudsvrij. Plastic af en toe even inspuiten met silikonen voor flexibiliteit (weekmakers).
That's about it!
Noppy
Ik kom van een F650 Dakar 2003 en doe tegenwoordig mijn onderhoud zelf.
a) Stugge voorvork? Ik heb zwaardere veren laten monteren én andere ventielen bij Reiger. De standaard voorvork is te slap, maar misschien stond de compression bij die van Roos nog te stug? In totaal was ik voor het aanpassen van de voor- en achterdemper 350 kwijt bij overveldparts.nl
b) Dat kan kloppen. Roos heeft haar luchtinlaat slurf (geluidsdemping) er nog in zitten en de kast heeft maar een opening van 1 x 0.5". Zodra je deze met een stanleymes opent naar 3x3" dan heb je er zo al 4 PK gratis bij. In combinatie met een Dynosetje komt er zo wel 7 PK bij. Een andere gasschuifcarburateur, zoals een Edelbrock of Keihin, dan komt er zo'n 10 PK bij, met een standaard uitlaat. Ik heb nu ook een snellere inlaatnokkenas gemonteerd voor een sterker middengebied én mijn compressie verhoogd door een dunnere voetpakking van 35 Euri. De milieueisen op de CDI kan je evt. bypassen door een draadje door te knippen of een G-pack te monteren (vertraging van Suzuki ongedaan maken). Samenvattend moet de DRZ met beperkte investeringen naar 45 PK op het achterwiel te brengen zijn. (Je schijnt ook een ex-Harley carb van het merk Keihin goedkoop te kunnen installeren).
c) Yep, er zitten hier ook een aantal E-bezitters op het forum, evenals bij www.dr-z400.nl
d) Onderhoud: elke 6.000 km olie + filter verversen. Er zit nog een oliezeefje in dat je kunt uitblazen met perslucht. Indien je het vermogen opkietelt in het middengebied dan kunnen deze service-intervallen on-road (off-road zou ik ze halveren) gewoon blijven staan. Verder alleen maar kettingtandwielen en banden wisselen. Het is een simpel ding, waar nagenoeg niets aan stuk kan gaan.
In Singapore is er een koerier die meer dan 130.000 km op zijn DRZ heeft staan, zonder revisering. Hij heeft wel bij 80.000 km zijn zuiger vervangen, hij had de zuiger al gekocht, inde stellige overtuiging dat dat ding versleten zou zijn. Helaas was dat niet waar. Wel heeft hij nu een probleem met zijn digitale tellerpartij, aangezien die bleef hangen op 99.999!
Ga je in het hoge toerengebied de CDI aanpassen van 10.500 toeren naar 11.500 toeren, uitgaande Hotcam nokkenas, compressieverhouding verhogen middels zuiger of dunnere voetpakking, dan kan je rekening gaan houden met om de 1.000 km olie verversen, maar deze PK's lijken me voor de recreatierijder onnodig. Meer koppel lijkt me handiger...
Je uitlaat kun je ook nog openen door één actie met een gatenboor. Zodra je hem hebt dan kan ik dat veilig voor je doen. Het geluid verbetert hierdoor aanzienlijk, zonder asociaal te worden en de motor ademt beter (weer 1 PK erbij?).
Balhooflager eens per jaar smeren en linkarm en achterbrug eens per jaar uitbouwen en smeren. Bij de E-serie lijkt dit door de smeernippels niet te hoeven, maar het tegendeel is helaas waar!
Verder is er eigenlijk geen serieus onderhoud benodigd. Ik smeer m'n kabels, stepjes, ketting etc. Klepspeling heb ik 2.000 km geleden nog gemeten, is OK. Bij 12.000 km is hij weer aan de beurt voor een meting, dus da's pas over 4.000 km. Accu is onderhoudsvrij. Plastic af en toe even inspuiten met silikonen voor flexibiliteit (weekmakers).
That's about it!
Noppy
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma jan 20, 2003 00:20
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Ik heb vandaag op een DRZ400E gereden bij Overveld, wereld van verschil met een DRZ400S. Dit wordt hem voor mij, vooral vanwege het blokje dat ik veel fijner vind dan dat van de EXC525. Ik ga ook niet klungelen met het opvoeren van een S versie, die E is gewoon goed dus die wil ik hebben (zodra mijn 1100GS verkocht is). Ik dacht wat is die Noppy overdreven enthousiast over zo'n suzuki'tje, maar hij heeft echt gelijk het is een heerlijke motorfiets. Je moet hem gewoon eens proberen en dan je eigen oordeel vellen. Geschikte vent trouwens die Overveld, ik moest nog aardig mijn best doen om hem bij te blijven .
Voila, mijn keuze is ook gemaakt: heb een rm250 en net een xt600K gekocht, maar de volgende die in de plaats van deze twee komt is een DRZ400. Licht genoeg (maar net) om in de modder te ploegen en stevig genoeg om langere ritten mee te doen....(Wat is de autonomie trouwens met een standaard tank???)
Alleen weet ik nog niet of het een E of niet wordt? Heb trouwens nog nooit een enduro gehad met startknop.... Ben ik dan een echte, of weet ik gewoon niet beter??
De aankoop plan ik eind volgend jaar, ...
Alleen weet ik nog niet of het een E of niet wordt? Heb trouwens nog nooit een enduro gehad met startknop.... Ben ik dan een echte, of weet ik gewoon niet beter??
De aankoop plan ik eind volgend jaar, ...
Hornet,hornet911 schreef:Is de DRZ450 als enduro te verkrijgen? En zo ja, zijn er grote verschillen met de WR450?
Er bestaat nog geen DRZ450, iedereen zit daar op te wachten aangezien Suzuki wel een quad 400 had, nu een quad 450 heeft op basis van dezelfde motor.
Er is wel een RMZ450, die zowel in MX als in Enduro trim een 4-bak heeft. Jürgen Overveld komt van een DRZ400 af en rijdt nu op een RMZ450 en hij heeft me verteld dat je erg 'moe' wordt van dat ding. Hij heeft tot op heden nog geen snellere rondetijden op de MX-baan kunnen realiseren. Daar blijkt maar weer uit dat meer PK's niet altijd betekent dat je sneller bent.
Homologatie van die RMZ staat voor 2006 op de rol, terwijl in Duitsland ze al op kenteken geleverd worden. De importeur daarvoor heet Ronald Overveld en is te bereiken op www.overveldparts.nl. Zéér geschikte kerel; hij is 7 dagen per week bereikbaar, zolang je maar 's avonds na 20:00u belt.
Groetjes,
Noppy
Suzuki verbroedert
Daar stond ik dan tussen 400 andere enduro-liefhebbers op mijn eerste echte KNMV off-road-dag, in Ruurlo met een heuze Suzuki DRZ400 uit de E-serie. De salto-mortale met mijn KTM LC4 was al weer 7 weken geleden. Het zou mijn eerste ritje worden en ik had nog geen meter hardgelopen, geen squashbal geslagen, geen meter gezwommen en nog geen snowboard gezien.
Rij-indruk Suzuki DRZ 400E door Jan Vlietland
We waren uitgenodigd door Ronald Overveld, Suzuki dealer te Halle (www.overveldparts.nl). Een Suzuki-testdag met vier man. De opmerking van Ronald, ‘Kijk maar eens wat je vind van een Suzuki’ gonsde weer door mijn hoofd. Overveld is de enige dealer in Nederland die de Suzuki DRZ400E op Nederlands kenteken kan leveren. Na het invullen van allerlei KNMV-formulieren, die meer vragen dan antwoorden opriepen stond ik voorzien van een daglicentie en de DRZ in het Parc Fermé.
Wat me opviel was de sfeer binnen het clubje. Dat merk je. Ook als je met Suzuki-rijders praat die je niet kent. Overveld heeft hier ook zeker invloed op. Altijd gezellig en joviaal. Geen targets door z’n zelfstandigheid en import uit Duitsland, meer energie gaat naar liefhebberij. Een vriend van me op een DRZ-S, en Ronald op de DRZ-K. De DRZ400E is vooral een motor voor de enduro’s.
Gekkenhuis
Als werknemers bij Philips die vrijdagmiddag 5 voor 5 met prikkaart in de hand kwijlend voor de prikklok staan, stonden de motorrijders te wachten totdat het startsein werd gegeven.
En klokslag 11:00 ging het los. En hoe; Jezus man, moet ik daar straks tussen rijden? Nog wat onwennig ging ik met mijn DRZ-E erg rustig van start. Dit nadat de ergste kudde wilde honden, op jacht naar de voortvluchtige vos, waren vertrokken.
Goh, dat ging gemakkelijk! 115 kg is toch anders dan 160 van mijn KTM Adventure. Na 300 meter vond ik de eerste onfortuinlijke rijder, nog half hangend in de sloot (gebroken pols bleek later). Na nog 400 meter weer iemand met 5 man om zich heen (gebroken bekken bleek later) En aldus was het zondag, de 7e dag. Geen wedstrijd, gewoon gezellig een enduro-ritje.....
De motor dan
En de Suzuki DRZ-E? Nou, die deed het gewoon goed. Dertig centimeter diepe sporen, bospaadjes, glibberige passages, geen probleem. De motor voelde wel wat tam aan. Er was wel voldoende vermogen maar de gasrespons vond ik wat traag. Een week week eerder had ik op een KTM 450 exc gereden. De KTM reageerde een stuk feller. Maar goed, de 2000 euro hogere prijs is er ook naar. De vering vond ik uitstekend. Het ontbreken van een upside-down voorvork lijkt geen probleem. Dit wordt nog bevestigd door het feit dat de broer van Ronald, Jurgen, Nederlands Enduro kampioen is geworden, jawel met de Suzuki.
Even later nog even geruild met een oudere Honda XR400. Goh, dat viel toch wel tegen opeens. Na 2 km weer maar snel teruggeruild met de Suzuki DRZ-E. En toch viel het vermogen me wat tegen.
Het echte werk
Na een rondje op de Suzuki maar even zeuren tegen Overveld over het vermogen. ‘Ok, rij hier dan eens op’, zei Overveld met een grijns. ‘Deze heb ik licht gemaakt door een andere uitlaat en het verwijderen van de elektrische start’. 110 kg, schoon aan de haak: de DRZ400K met de K van Kickstart. Deze heeft ook een lichter vliegwiel in vergelijking tot de E-serie.
En van start voor het tweede rondje. En wat een start! Wow, dat was andere koek zeg. Dit (sorry Overveld) reed als een KTM. Wat heerlijk agressief op het gas. Gewoon direct vol vermogen. Zo moet het zijn!! En lekker licht. Sporen, blubber, geen enkel probleem. De vering ook perfect. Het tweede rondje was sneller afgelegd. Compleet met alle tricky stuff zoals klimmetjes en zo.
Eindoordeel
Overveld levert de DRZ-E en K met alle gewenste aanpassingen. De meeste aanpassingen zoals vering en uitlaat vind ik noodzakelijk. Je haalt voor een paar euro’s extra veel meer uit de motor. En met alle aanpassingen ben je nog ruim 1000 euro goedkoper uit dan een vergelijkbare KTM. Je hebt een fiets die zich kan meten de KTM 450 EXC of Yamaha WRF450. Omdat hij ook de motor prepareert voor zijn broer en zelf uitstekend enduro-fietsen berijdt weet hij waar hij over praat.
Maar goed, over smaak valt niet te twisten. Maak een proefrit en oordeel zelf!
Jan Vlietland
bron travelmaniacs.nl
Daar stond ik dan tussen 400 andere enduro-liefhebbers op mijn eerste echte KNMV off-road-dag, in Ruurlo met een heuze Suzuki DRZ400 uit de E-serie. De salto-mortale met mijn KTM LC4 was al weer 7 weken geleden. Het zou mijn eerste ritje worden en ik had nog geen meter hardgelopen, geen squashbal geslagen, geen meter gezwommen en nog geen snowboard gezien.
Rij-indruk Suzuki DRZ 400E door Jan Vlietland
We waren uitgenodigd door Ronald Overveld, Suzuki dealer te Halle (www.overveldparts.nl). Een Suzuki-testdag met vier man. De opmerking van Ronald, ‘Kijk maar eens wat je vind van een Suzuki’ gonsde weer door mijn hoofd. Overveld is de enige dealer in Nederland die de Suzuki DRZ400E op Nederlands kenteken kan leveren. Na het invullen van allerlei KNMV-formulieren, die meer vragen dan antwoorden opriepen stond ik voorzien van een daglicentie en de DRZ in het Parc Fermé.
Wat me opviel was de sfeer binnen het clubje. Dat merk je. Ook als je met Suzuki-rijders praat die je niet kent. Overveld heeft hier ook zeker invloed op. Altijd gezellig en joviaal. Geen targets door z’n zelfstandigheid en import uit Duitsland, meer energie gaat naar liefhebberij. Een vriend van me op een DRZ-S, en Ronald op de DRZ-K. De DRZ400E is vooral een motor voor de enduro’s.
Gekkenhuis
Als werknemers bij Philips die vrijdagmiddag 5 voor 5 met prikkaart in de hand kwijlend voor de prikklok staan, stonden de motorrijders te wachten totdat het startsein werd gegeven.
En klokslag 11:00 ging het los. En hoe; Jezus man, moet ik daar straks tussen rijden? Nog wat onwennig ging ik met mijn DRZ-E erg rustig van start. Dit nadat de ergste kudde wilde honden, op jacht naar de voortvluchtige vos, waren vertrokken.
Goh, dat ging gemakkelijk! 115 kg is toch anders dan 160 van mijn KTM Adventure. Na 300 meter vond ik de eerste onfortuinlijke rijder, nog half hangend in de sloot (gebroken pols bleek later). Na nog 400 meter weer iemand met 5 man om zich heen (gebroken bekken bleek later) En aldus was het zondag, de 7e dag. Geen wedstrijd, gewoon gezellig een enduro-ritje.....
De motor dan
En de Suzuki DRZ-E? Nou, die deed het gewoon goed. Dertig centimeter diepe sporen, bospaadjes, glibberige passages, geen probleem. De motor voelde wel wat tam aan. Er was wel voldoende vermogen maar de gasrespons vond ik wat traag. Een week week eerder had ik op een KTM 450 exc gereden. De KTM reageerde een stuk feller. Maar goed, de 2000 euro hogere prijs is er ook naar. De vering vond ik uitstekend. Het ontbreken van een upside-down voorvork lijkt geen probleem. Dit wordt nog bevestigd door het feit dat de broer van Ronald, Jurgen, Nederlands Enduro kampioen is geworden, jawel met de Suzuki.
Even later nog even geruild met een oudere Honda XR400. Goh, dat viel toch wel tegen opeens. Na 2 km weer maar snel teruggeruild met de Suzuki DRZ-E. En toch viel het vermogen me wat tegen.
Het echte werk
Na een rondje op de Suzuki maar even zeuren tegen Overveld over het vermogen. ‘Ok, rij hier dan eens op’, zei Overveld met een grijns. ‘Deze heb ik licht gemaakt door een andere uitlaat en het verwijderen van de elektrische start’. 110 kg, schoon aan de haak: de DRZ400K met de K van Kickstart. Deze heeft ook een lichter vliegwiel in vergelijking tot de E-serie.
En van start voor het tweede rondje. En wat een start! Wow, dat was andere koek zeg. Dit (sorry Overveld) reed als een KTM. Wat heerlijk agressief op het gas. Gewoon direct vol vermogen. Zo moet het zijn!! En lekker licht. Sporen, blubber, geen enkel probleem. De vering ook perfect. Het tweede rondje was sneller afgelegd. Compleet met alle tricky stuff zoals klimmetjes en zo.
Eindoordeel
Overveld levert de DRZ-E en K met alle gewenste aanpassingen. De meeste aanpassingen zoals vering en uitlaat vind ik noodzakelijk. Je haalt voor een paar euro’s extra veel meer uit de motor. En met alle aanpassingen ben je nog ruim 1000 euro goedkoper uit dan een vergelijkbare KTM. Je hebt een fiets die zich kan meten de KTM 450 EXC of Yamaha WRF450. Omdat hij ook de motor prepareert voor zijn broer en zelf uitstekend enduro-fietsen berijdt weet hij waar hij over praat.
Maar goed, over smaak valt niet te twisten. Maak een proefrit en oordeel zelf!
Jan Vlietland
bron travelmaniacs.nl
Even een correctie van de redactie:
Ronald heeft nooit de motor van Jurgen mogen prepareren; dat deed Jurgen allemaal zelf (zegtie).
Jurgen had aanvankelijk wel een beetje spijt dat hij zijn DRZje weggedaan heeft en een nieuwe RMZ450 gekocht heeft.
Nu wordt hij er al wat minder moe van en komt alweer in de buurt van zijn DRZ-rondetijden.
Zo zie je maar, bruut vermogen is absoluut niet alles!
Noppy
Ronald heeft nooit de motor van Jurgen mogen prepareren; dat deed Jurgen allemaal zelf (zegtie).
Jurgen had aanvankelijk wel een beetje spijt dat hij zijn DRZje weggedaan heeft en een nieuwe RMZ450 gekocht heeft.
Nu wordt hij er al wat minder moe van en komt alweer in de buurt van zijn DRZ-rondetijden.
Zo zie je maar, bruut vermogen is absoluut niet alles!
Noppy