info gevraagd: stevige uitvoering handvatkappen en koplamp

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
DR Menno
Berichten: 52
Lid geworden op: za sep 25, 2004 18:53
Locatie: Achlum

Beste BIG experts...

1. Waar vindt/koopt men de verstevigde uitvoering handvatkappen (weet officiele benaming niet) waarvan het frame om uiteinden stuur zit :?: Zag ze op blauwe DR op rit 13 maart jongsleden :!: . Aangezien ik nog wel eens wat bodemonderzoek doe :? , knappen de standaart kappen doormidden bij landing... :cry:
2. Zag ik aldaar ook een kap over de standaart rechthoekige koplamp zodat het net leek of er een dubbele ronde koplamp op zit? Een kap met 2 ronde gaten over de standaart koplamp dus; is dit eigen creatie en neemt dit niet teveel van de capaciteit van de verlichting :idea: :?: Vond het wel een mooie vondst om het aanzicht van een dubbele ronde koplamp te krijgen :idea: :!:

Wie o wie weet meer...........
Groet, Menno.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

DR Menno schreef:...Waar vindt/koopt men de verstevigde uitvoering handvatkappen (weet officiele benaming niet) waarvan het frame om uiteinden stuur zit
Niet iedereen is even blij met de leverancier maar dan weet je in iedergeval hoe ze heten en wat ze bij hun kosten.

handprotectoren

Groeten,
LEO
eindgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 14:02
Locatie: Amsterdam

Op het Duitse BIG-forum vind je klachten dat de Motozoom-protectors (merk = Polisport, ook bij Gericke verkrijgbaar) niet passen op de BIG. Het bolletje van de koppelingshendel komt tegen de protector aan. Oplossing: bolletje afzagen, of de duurdere maar sterkere Acerbis Rally's kopen. Zie http://www.acerbis.com/ecat/pdf/hi/16_handguards.pdf , helemaal onderaan. Of natuurlijk de nog sterkere en nog duurdere versies met alu frame :-)

Je kunt ook zoals ik protectors van KTM nemen, maar daar zit helaas de verkeerde maat klembout bij :-{

Overigens Leo, wie is waarom niet blij met Motozoom?

Groet,

Gaele
BasGort
Berichten: 143
Lid geworden op: di jul 20, 2004 17:49
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

eindgebruiker schreef:Op het Duitse BIG-forum vind je klachten dat de Motozoom-protectors (merk = Polisport, ook bij Gericke verkrijgbaar) niet passen op de BIG. Het bolletje van de koppelingshendel komt tegen de protector aan. Oplossing: bolletje afzagen, of de duurdere maar sterkere Acerbis Rally's kopen. Zie http://www.acerbis.com/ecat/pdf/hi/16_handguards.pdf , helemaal onderaan. Of natuurlijk de nog sterkere en nog duurdere versies met alu frame :-)

Je kunt ook zoals ik protectors van KTM nemen, maar daar zit helaas de verkeerde maat klembout bij :-{

Overigens Leo, wie is waarom niet blij met Motozoom?

Groet,

Gaele
Of even shoppen op E-bay. Die van Acerbis worden regelmatig aangeboden op E-bay (DE).

Groeten,
Bas
Internationale DR Big Meeting
19 - 20 - 21 MEI 2006
Zie www.DRBigClubHolland.nl
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

PD-OSCAR is de bewoner van de Big waar je het over hebt

ik zelf rijd i.d.d. ook met Acerbis kappen en ondanks een "paar"flinke stuiterpartijen is alles nog redelijk intact alleen een beetje kromme hendels
plakwerk op de koplamp is wettelijk niet toegestaan en scheelt echt wel wat licht,ik heb nog nooit gehoord van bekeuringen op dit gebied maar ....
ik rijd de hele winter door en dus veel in het donker en dan is het standaard licht al niet veel
een (illegaal)80/100watt lampje verbeterd al aardig
die zit er bij mij al 5 jaar in dus de big schijnt het te kunnen hebben
have BIG fun

D.F.M.T.
PD-OSCAR
Berichten: 23
Lid geworden op: di aug 31, 2004 19:00

Inderdaad Ik was die bewoner: Koplamp: afgetaped met 10 cm. breed zwart plakbank en daarna de 2 cirkels eruit gesneden, lichtcapaciteit nog goed, bovendien rij ik bij voorkeur in de zon !!! Weet alleen niet of het legaal is (who cares ?)

Qua beugels, ik ken jouw crashprobleem, ik heb er zelf een 2-tal aluminumstrippen voor gefabriceerd (Kosten Euro 2 van de metaalboer) afmetingen ik dacht 25 x 5 mm. en dan maar buigen en boren !

(Ik heb ze nog niet getest, was ik eigenlijk ook niet van plan, maar die originele dure zijn vast sterker, als je echter ijzer neem ipv alu of alu 40 x 10 mm, moet jij eens kijken !!!!

Succes PD-Oscar
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

je kunt natuurlijk niet blijven versterken
bij een bepaalde klap gaat er iets stuk of krom
beter een hendeltje of kap dan een stuur of erger :roll:
have BIG fun

D.F.M.T.
DR Menno
Berichten: 52
Lid geworden op: za sep 25, 2004 18:53
Locatie: Achlum

... tja niet onderuit gaan lijkt me de beste optie, maar leren rijden met zo'n zware fiets door een halve meter drap en mul zand zal wel met vallen en opstaan gaan... :?
Groet, Menno.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

tsja,ik leg hem nog steeds zo nu en dan op zijn kant
dat blijft gebeuren zolang je de grenzen van je BIG (of jezelf) verkend en verlegd
en ik ben geen pro. dus voorlopig zal hij nog wel eens omkiepen :wink:
have BIG fun

D.F.M.T.
Plaats reactie