Kabelboom advies

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Fox-kid
Contacteer:

Graag even jullie advies over het volgende:

Ben momenteel mijn wr426f weer aan het opbouwen en sta nu op het punt de kabelboom weer te monteren.

De stekkers zien er nog redelijk uit, hoewel er hier en daar al wel wat corrosie onstaat. Ook hangt er natuurlijk al het nodige isolatietape los, wat het achterstallige beeld alleen maar bevestigd.

Aangezien ik mijn standaard cockpitje niet meer gebruik en ook geen knipperlichten meer op deze bike heb zitten, is hier ook het een en ander aan steckers bij elkaar gebonden met isolatie tape.

Mijn vragen aan jullie:

Op welke wijze kan ik de steckers en bekabeling goed beschermen tegen vocht en corrosie terwijl ze wel goed contact blijven maken?

Wat te doen met loze bekabeling van de cockpitverlichting en de knipperlichten?

Is er ook tape te verkrijgen dat beter blijft zitten dan die zwarte isolatietape, maar die je op een later moment wel weer los kunt krijgen?

Thanx
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Gast

ik werk veel met vulcaniserende tape,
bij elke automaterialen zaak te koop,
sluit geheel goed waterdicht af,
en later snij je het er ook zo wer vanaf,
en het geeft een luxe afwerking,net als origineel,
laat dus niet los als het in aanraking komt met water
Hansie

Fox-kid we gebruiken op ons werk meestal D2-compound om stekkers en
verbindingen vochtvrij te houden.Het is een soort vasseline.
Ik zal maandag eens kijken hoe het exacte benaming is en waar het te verkrijgen is.
Zoals al vermeld is vulkaniserende tape perefect te gebruiken om om je kabelboomvochtvrij te
houden en strak op te binden zodat je niet gebruikte kabels kunt wegwerken.
Gast

Hansie schreef:Zoals al vermeld is vulkaniserende tape perefect te gebruiken om om je kabelboomvochtvrij te
houden en strak op te binden zodat je niet gebruikte kabels kunt wegwerken.
Maar ook om de " wel " gebruikte kabels zeer mooi en strak
langs elkaar te leggen
Fox-kid
Contacteer:

De vulcaniserende tape heb ik inmiddels. Op de verpakking staat dat je het weer moet aftapen met isolatietape. Isolatietape laat altijd los dus denk dat ik dat maar niet doe.

Wat te doen met de bedrading die loos is. Origineel houden of snoeien die handel?
Gast

lose bedrading zou ik gewoon weg halen,
als je er zeker van bent dat je het later niet weer nodig bent,
de vulcaniserende tape hoef je niet beslist af te tapen,
is altijd waterafstotend,
maak eens een proefstukje van 5 draden,20cm lang,
bind het ermee langs elkaar....
en gooi het in een bakje water,

en aanschouw het resultaat...... :roll:
Fox-kid
Contacteer:

Hulde aan de uitvinder (en ontdekkers) van de vulcaniserende tape! Echt superspul. Heb meteen alle losse delen van de kabelboom gedaan. Hoe dat spul om stekkers heen trekt zonder te plooien is gewoon fantastisch.

Wat mij betreft heeft deze tape de siliconenspray van de eerste plaats van de must-haves verdreven!

Ik heb trouwens de losse bedrading niet weg gesnoeid, maar op een semi-professionele wijze afgetaped.
TTT

De stekkers zien er nog redelijk uit, hoewel er hier en daar al wel wat corrosie onstaat.
Iedere keer als bij mij de tank eraf gaat (en da's ongeveer iedere week) gaat de siliconen spuitbuis even over de bedrading.

Dat vulcaniserende tape is i.d.d. goed spul. Heb dat vaak ook me onderweg.
Wat ik ook wel gebruik is krimpkous, op stukjes die last kunnen hebben van doorslijten. Nadeel is wel dat je het alleen over een kabel kan schuiven als er geen stekkers aan zitten.
smurf.
Hansie

het is geen vaseline maar een silicone vet.
locktite 8104 :lol:
Plaats reactie