kickstarter

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
baartie
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 22:46
Locatie: eindhoven

ik weet dat het waarschijnlijk een verloren zaak is maar je ziet op de ralley dr800's wel ooit een kickstartpedaal zitten hoe kom ik daaraan(het zal wel een onbetaalbaar speciaal onderdeel zijn wat alleen voor de echte ralleymotoren was) of zou het op de een of andere manier niet te maken zijn?
aart
baartie
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 22:46
Locatie: eindhoven

heb al eens in spanje gestaan met een kapotte startmotor en dat duwen lukt dan best. maar als het niet zou kunnen waarom zouden ze er wel een op zo'n ralleymonster zetten. ik denk dat ik met mijn volle gewicht toch wel net zoveel bij kan zetten als zo'n ielig startmotortje dat zijn stroom van een nog kleiner accuutje moet halen. het lijkt me gewoon handig om er voor de zekerheid bij te hebben
aart
Gast

Hoi Baartie,

Ik meen dat ik ooit foto`s gezien heb van een drbig met kickstarter op een duitse drbigmeeting (meen zelfs van een vrouw 8) ) die men zelf gefabriceerd had en het werkte ook gewoon.

Als je duits een beetje te doen is kan je eens hier vragen naar de foto`s en/of de maker(ster):
http://www.dr-big.de/index.php

of hier int engels:
http://www.foren-dienst.de/cgi-bin/fore ... Gy&forum=2

Ik moet je helaas ook vertellen dat ik ooit ge :evil: ben door de terugslag van een xl500 waardoor ik enkele weken in het gips heb gezeten en lange tijd niet goed kon lopen. Ik wil niet weten wat de terugslag van een BIG had kunnen veroorzaken.

Sterkte.

LEO
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

AfbeeldingAfbeelding
het was de motor van een duitser maar ik ben zijn naam even kwijt
de kick start is een complete zelfbouw en het lukte silke om hem aan te trappen de foto's zijn van het CH treffen in 2001
have BIG fun

D.F.M.T.
Gast

BIG88 schreef:.... de foto's zijn van het CH treffen in 2001....
Met mijn geheugen is nog niks mis merk ik.
:lol:

LEO
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

CH staat voor Switserland
niet voor deutschland :twisted:
have BIG fun

D.F.M.T.
Gast

Entschuldigung mein Freund.
:wink:

Maar nu moeten we de maker van de kickstarter nog zien te achterhalen.

Baartie,
Zal ik het eens op het duitse forum plaatsen met de foto`s van Big88 erbij om er achter te komen wie de maker is ?

LEO
Peter N.
Berichten: 59
Lid geworden op: do apr 15, 2004 22:02
Locatie: Zwolle

Ik heb ook wel eens een kickstart-big gezien op een Duits treffen. Het aantrappen ging vrij makkelijk. Maar de maker gaf ook wel toe dat het praktische nut niet zo hoog is.
Maar wel "kicken" natuurlijk! :lol:
Gast

Ik heb even gemaild met de madam die staat te kicken en ik heb in iedergeval al de naam van de eigenaar van de big.

Nu zou het leuk zijn als "baartie" weer even online is om ons mede te delen of we zinvol werk aan het doen zijn voor hem.

LEO
baartie
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 22:46
Locatie: eindhoven

ja helemaal top ik kan alleen niet dag ene nacht achter de computer zitten heb net een romantisch weekeinde in gent achter de rug maar moesten jullie dan dit weekeinde niet over zandpadeden denderen ofzo?
maar laat alsjullieblieft iets horen als jullie iets meer weten en ik zal zelf ook eens verder gaan zoeken, en ja het practies nut is niet zo heel groot ( hoe vaak is je accu leeg of je startmotor kapot) maar als hgij er op zit zit hij toch ook niet in de weg. en dit is mijn eerste motor (al jaren) zonder kickstarter en het is zowiezo raar een "enduro"zonder kicker maar in ieder geval alvst bedanmkt voor het goede werk.
aart
baartie
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 22:46
Locatie: eindhoven

misschien is het prakties als ik wat langzamer typ en mijn stukje nalees voordat ik het post :oops: maar het is wel duidelijk toch?
aart
Gast

Helaas heb je vooralsnog even pech Baartie.

De eigenaar van de BIG op de foto uit 2001 is reeds langere tijd spoorloos uit het gezichtsveld van de blonde dame ( en anderen ) verdwenen.

Ze gaf als tip om contact op te nemen met Stefan Hessler.
http://www.dr-big-shop.de/

Grote kans dat hij je technisch kan ondersteunen met tips voor de kickstarter ombouw ( en wat er nog volgt als je door zijn katalogus gebladerd hebt :wink: )

Succes en maak wat foto`s van de verbouwing voor ons !

LEO
baartie
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 22:46
Locatie: eindhoven

jammer maar helaas maar ik ben op zoek gegaan en volgens die duitser Hessler gaat dat toch behoorlijk veel geld kosten, en dat is niet de bedoeling het leek me leuk als het zelf in elkaar te rommelen was, nou eerst maar eens mijn carburateur maar eens uit elkaar gaan halen.
aart
Plaats reactie