Amateur enduro rit Diest-Holsbeek (gratis)

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

u4eake
Berichten: 20
Lid geworden op: do nov 06, 2003 11:25

Hoi,

Ik ben van de kanten van Diest en rijd al een jaar of 3 solo rond over de veldwegen en paadjes tussen Holsbeek en Diest. (Met uitzondering van de occasionele toevallige aansluiting bij een tegengekomen groepke)
Ik zou echter wel es graag met enkele gelijkgezinden een toerke doen in deze streek. Ik ken een route die je van in Diest (E314 afrit Halen) tot in Holsbeek voert, naar schatting voor 90% over onverhard, min of meer langs de E314.
Meestal rijdt ik op zondagnamiddag, maar ook zaterdagnamiddag kan voor mij. Ik ben 33 en rijdt met een suzuki RMX250 (2 takt).

Zijn der geinteresseerden om es mee dat toerke te doen ? Ik ben gene gids ofzo (moete daar nen diplom voor hebben ?) en 't kost u ook niks, just ewa naft :-)
Afspraak eventueel aan de afrit Halen van de E314. Datum overeen te komen.
Laatst gewijzigd door u4eake op zo mar 20, 2005 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
RMX250 '98
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Hummm Gratis...... dat staat ons ollanders wel aan :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
suzuki01
Berichten: 14
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 21:22
Locatie: tongeren belgie

hoi u4eake
willen wel mee? :D :D
wanneer kan ik u eens bellen voor af te spreken of bel mij maar 0498252830?
ruilen wel van ritje :P
hoeveel km heb je en de moeiliksheidsgraad?
gr armand
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Ik doe mee. Laat maar een datum weten.
En jullie zijn welkom om een keertje hier onder Eindhoven rond te rijden.
smurf.
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Denken jullie om het bosdecreet?

Het kan wel gratis zijn, maar wellicht achteraf toch duur!

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/85295/1

Noppy
:toost:
u4eake
Berichten: 20
Lid geworden op: do nov 06, 2003 11:25

Zit ik hier onder de Noppy zijn duiven te schieten ofzo ? :-)

Als je in België een slecht gezinde agent tegenkomt met je enduro ben je zowiezo de pineut. Je bent strafbaar omdat je nrplaat vuil is (50 euro) omdat je nrplaat niet perfect verticaal hangt (inbeslagname en schrapping nrplaat en takelen van de motor + voor rechter komen).
Verder moet volgens de belgische wetgeving een motor ook vooraan een nrplaat hebben. Wie heeft er hier een nrplaat vooraan op zijn enduro ? (zelfs de zwaantjes ofte motorpolitie heeft geen nrplaat vooraan, toch zijn hiervoor reeds 2 pv's uitgeschreven)
Ook een achteruitkijkspiegel is verplicht. Wie heeft die op zijn enduro ?
Bron : www.wegcode.be en forum.wegcode.Be, info gegeven door politiemensen, juristen MET kennis van de Belgische wetgeving.

Ik benadruk hier dus nogmaals dat ik gewoon wat volk zoek om es samen te rijden. Ik rijdt voorop en ik zal op tijd en stond es om kijken om te zien of ge nog volgt :-) Meer heeft het niet om het lijf.
Ik zoek bij voorkeur belgen uit de buurt (Leuven, Aarschot, Halen, Diest,...) die de risico's kennen om in België enduro te rijden en zich weten te gedragen om deze risico's te minimaliseren. (NIET met open pijp volgas tussen de boer zijn koeien doorrijden en vervolgens zijn bieten of aardappelen es tot moes malen, niet in het bos de stroppen van de stropende boswachter kapot rijden of zijn illegale vogelvangnetten verkloten, niet met hoge snelheid door de modderplas naast die wandelaar rijden zodat de stakker een zuidafrikaan wordt enz)
De rit die ik zal rijden heb ik al vele malen gedaan (meestal wel in stukjes) en ik ben nog maar 1 keer aangehouden door de politie : toen ik net thuis kwam en mijn oprit indraaide. Ze hadden me de laatste 100m over straat zien rijden en vonden dat mijn nrplaat te horizontaal hing. Preek gehad, gegevens genoteerd, nooit meer iets van vernomen. ('t was toen trouwens nog met de plaat van mijn baanmachine dat ik rondreed, wat niet mag, bovendien was mijn enduro toen niet verzekerd, maar daar heb ik me allemaal uitgepraat :-) )
Tijdens de rit rijden we enkele korte stukjes door kleine bosjes. Als je daar gewoon rustig doorheenrijdt geen probleem. Als je daar een uur voluit blijft rondcrossen, ja dan kan ik me wel voorstellen dat je zwaailichtjes achter je krijgt omdat een of andere natuurliefhebber/jager uit de buurt bang is dat "zijn" vogeltjes hun eitjes niet meer gaan uitbroeden of konijntjes hun jongen gaan laten sterven zodat hij ze niet meer kan afschieten.

Ik weet niet hoeveel km het is (geen kmteller op machine) maar de rit duurt toch wel een uur of 2 denk ik. Het overgrote deel zijn veldwegen (gebruikt door tractoren om op hun veld te geraken) de ene al in betere staat dan de andere (diepe tractorsporen, gaten). Eens een beekje dwarsen, paar wegkanten oprijden.
RMX250 '98
suzuki01
Berichten: 14
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 21:22
Locatie: tongeren belgie

laat maar horen wanneer ik kan komen
kan ik eeens belllen
mijn e mail drsuzuki07@hotmail.com
gr armand :lol: :lol:
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

@U4: nee hoor, de enige hier die duiven houdt is mijn vader :D Zijn duiven vliegen bijna ieder weekend op België maar die krijgen nooit bekeuringen voor vliegen of poepen op privéterrein :twisted:

Nee, de meeste mensen hier zijn vrienden van me en zou het gewoon rot vinden indien ze hun moto een half jaar of langer kwijt raken.

Ikzelf zou zware ontwenningsverschijnselen gaan vertonen indien ik een half jaar niet meer zou kunnen/mogen rijden.

Dus, be my guest, maar doe voorzichtig!

Noppy
:toost:
u4eake
Berichten: 20
Lid geworden op: do nov 06, 2003 11:25

Nja, in mijn ervaring zijn ze bij ons in Belgie vooral boos als je met gefoefelde nrplaat rijdt (geplooid, niet mooi verticaal, maw alles wat ook maar enigzins ruikt naar het ontlopen van flitsboetes) of als je natuurlijk den boswachter zijn fuiken, stroppen, lokvogels kapot rijdt.
Ik zie nederlanders vaak rijden met geplooide of zelfs opgeplakte nrplaat, daarmee toer je in Belgie dus niet lang rond en als ze je daarmee pakken ben je idd motor een tijdje kwijt.
Ik ken ook een aantal rijders die gepakt zijn voor rijden waar het niet mocht. Gewoonlijk kom je daar met een boete van 50 euro vanaf. Tenzij je er vandoor probeert te gaan en faalt, dan is het "negeren van bevel van bevoegd persoon" en das een overtreding 3e graad : rijbewijs kwijt + algauw 500 euro boete, exacte gegevens zie www.wegcode.be)

Armand, gij zijt van tongeren precies he. Als ge toevallig nu maandag 28/2 vrij zou zijn dan kan ik dan. Rest regelen we wel via pb ?
Laatst gewijzigd door u4eake op wo mar 02, 2005 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
RMX250 '98
cozze
Berichten: 4
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 14:22
Locatie: Molenstede

Beste,
Ik ben van Molenstede - en recent wisselde ik baanmotor voor KTM 450EXC
Naast vaak vallen ( beste leermethode ) geniet ik van de schoonheid van de natuur.
Wil ook wel liever met 2 rijden dan alleen ( risico )
Wil graag op een zondag eens proberen.
Ciao
u4eake
Berichten: 20
Lid geworden op: do nov 06, 2003 11:25

aha :-) Ferm, ik woon in webbekom :-)
Ik had met suzuki01 (armand) afgesproken om 13 maart es te gaan rijden, maar blijkt dat grootmoeder van mijn vriendin dan een feestje geeft, dus den enduro zal moeten wijken :cry:

Eventueel doen we met 3 es een toerke op 20 maart ? Dat lijkt mij een schoon groepke. Ik had gedacht van met den Armand af te spreken aan afrit Halen van de E314. 100m voorbij 't rond punt van den afrit (richting halen) kunde al naar rechts 't veld in.

Ik ken geen binnenbaantje van Molenstede tot in Webbekom, maar als gij eentje kent kunnen wij twee misschien al van in webbekom 't veld induiken :-)

Dees zijn mijn machines trouwens :-) :

Afbeelding
Laatst gewijzigd door u4eake op za feb 20, 2016 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
RMX250 '98
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

yo,

ik ben van Zoutleeuw en geraak van daaruit onverhard tot Diest.
In Halen kom ik al eens "uit het veld" om te gaan tanken (idd, aan de oprit).
Ik zou ook wel eens meewillen, ergens in april of? (tegen dan is mijn voorpoot opnieuw aan elkaar gegroeid...) :evil:

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
u4eake
Berichten: 20
Lid geworden op: do nov 06, 2003 11:25

Prima !! In april spreek ik met jou es af aan de oprit en dan rijdt jij mee tot in holsbeek en ik dan mee tot in zoutleeuw :-) Gaat een serieus ritje worden denk ik :-) Enig idee hoe lang je rijdt van zoutleeuw tot afrit halen ?
RMX250 '98
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

hangt ervan af hoe los jouw rechterpols zit :D
ik schat zo'n goed uurtje
van daaruit kunnen we richting Orp-Andenne-Huy-Namen en terug, zo'n 200 km off road
of richting Orp-Jodoigne-Chaumont-Wavre (250 km)
of vanuit Halen richting Kempen (280 km)

als mijne bouw af is, kan je in mijn garage blijven overnachten tussen 2 lussen in :D

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
u4eake
Berichten: 20
Lid geworden op: do nov 06, 2003 11:25

Ik rijdt voor het overgrote deel op 't gemakske wel :) Geef zelden of nooit volgas, tenzij ergens in open veld met goed zicht en ne weg die ik goe ken zodat ik weet dat er geen onverwachte gaten zijn enzo.
'T is ook nen tweetakt, dus ik tank nie waar ik wil. Nen toer van 200km lijkt me al redelijk lang voor mijn tankske van 11 liter, dus voorlopig ben ik al heel blij als ge me onverhard de weg tot in zoutleeuw wijst :-)
'T is ook vriendelijk aangeboden, maar ik slaap liever naast 't warm lijfke van mijn lief dan in een kouwe garage :lol: Als gij natuurlijk voor warme vrouwenlijfkes kunt zorgen ... :wink:

PS. Dat gebroken been, toch nie met de moto aan de hand gehad ? Soigneer u in elk geval !!
RMX250 '98
Gebruikersavatar
dennis blue magic
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
Locatie: haacht (b)

u4. hoe zit het daar tegenwoording daar naast den e314. zijn ze daar ook niet volop van die blauwe rechthoekige borden aan het planten ??
is nu wel al een maand of 6 geleden dat ik daar nog eens ben gepaseerd.
reed vroeger van haacht tot in halen en terug via waanrode tielt-winge
maar er is daar soms wat te veel control
rij nu meer de kanten uit van huldenberg/overijse. waar ze nu ook volop van die blauwe borden aan het planten zijn . :cry:
cozze
Berichten: 4
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 14:22
Locatie: Molenstede

U4,
OK voor 20.03 - Kunnen we in Zelk direct de holle wegen in. :twisted:
Om hoe laat wordt er afgesproken ?
Mijn G : 0478/318.728
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

poot wel met moto gebroken...

tanken is geen probleem, ik zet om de 50 à 60 km alle benzinestations op kaart

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
Dirk Jan
Berichten: 15
Lid geworden op: di feb 15, 2005 17:10
Locatie: Zetten
Contacteer:

Prima idee,
Wilgraag een keer mee rijden eind april of mei.

Ga eerst de rally van Marokko rijden.
Hou me zeer aanbevolen.

Bel maar als je gaat.

06 53538838

Groeten Dirk Jan
u4eake
Berichten: 20
Lid geworden op: do nov 06, 2003 11:25

Dennis blue magic : hebde nergens een afbeelding van zo'n blauw rechthoekig bord ? Ik kan me der in elk geval geen voor de geest halen en heb vorige maandag den toer dak wil doen nog es half gereden.

Op het traject dak wil doen is er 1 weggetje dat deels door een boske gaat waar een plakkaatje staat met de tekst "verboden te crossen". Ik cross daar dan ook niet maar rijdt daar rustig met mijn reglementair ingeschreven voertuig door (in hoogste versnelling en lage toeren). Da weggetje is vlakbij het vroegere crossparkoers in Tielt-Winge (yamaha land)
RMX250 '98
Gebruikersavatar
dennis blue magic
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
Locatie: haacht (b)

het gaat over de borden f99c zie www.wegcode.be
blauw rechthoekig bord met (kan verschillen) een afbeelding op van
voetganger .fiets.tracktor.paard. deze borden zijn ze volop aan het planten .ze zijn duidelijk bedoeld tegen de off-road rijders.
ben effe nagegaan negegeren van een gebodsbord zware overtreding
150 euro.
die borden dat jij tegen komt zo als daar aan (ex motoland) zijn iddertijd ook bedoeld tegen de enduro rijders je vind ze meer terug aan de kanten
van aarschot wezemaal/heikant ook blauwe borden met de text verboden te crossen en vuilnis te storten maar deze borden bedoel ik niet.

allee het is te hopen dat ze die in het hageland nog maar een tijdje weglaten.u4 ik ben u vorig jaar al eens tegengekomen onderweg was
toe juni denk ik, ik heriner mij nog ééne met ne rmx 250
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

u4eake schreef:Op het traject dak wil doen is er 1 weggetje dat deels door een boske gaat waar een plakkaatje staat met de tekst "verboden te crossen". Ik cross daar dan ook niet maar rijdt daar rustig met mijn reglementair ingeschreven voertuig door (in hoogste versnelling en lage toeren). Da weggetje is vlakbij het vroegere crossparkoers in Tielt-Winge (yamaha land)
hehe,
ik ken da weggeske: aan den andere kant van de autostrade dan het cross parkoer, grind, licht bergop, ... :roll:
ik rij daar vaak met de mtb
nog mooier is als je voor het bos linksaf draait en de singletrack volgt (met de fiets, bedoel ik :wink: )

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
dennis blue magic
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
Locatie: haacht (b)

das de tienbunder het vroegere tainings domain van roland libeton.

mooi stuk om door te gaan . ze mogen u dan wel niet zien :roll:
u4eake
Berichten: 20
Lid geworden op: do nov 06, 2003 11:25

Inderdaad, in da boske is een mooi stukske, met paar goei hellingskes om tegenop te sjeezen :-) Maar daar moogde idd nie crossen. Als 'k alleen ben durf ik soms ook wel es 't boske indraaien (als mijn nrplaat vuil genoeg is) maar in groep ga 'k da nie doen.

Dennis blue magic, van die blauw F99c borden weet ik er nergens op mijn traject staan. Waarde gij da waarmee ik in de zandgroeve in St-joris winge efkes mee gaan crossen ben ? Gelle waart toen met 3 die dak onderweg tegengekomen ben.
Of waarde 1 v/d 2 waarmee ik in meensel tussen de fruitboomvelden gecrossed heb toen uwe maat zo'n fruitboomke geramd heeft ?

Om samen te rijden staat den datum op zondag 20 maart as. Ik stel voor om 13.00u af te spreken aan den afrit Halen van de E314. Op de parkeerstrook aan 't rond punt.
Deelnemers : suzuki01(Armand) + kameraad en Cozze.
RMX250 '98
macgyver
Berichten: 5
Lid geworden op: za feb 26, 2005 12:34
Locatie: kortenaken

Ik zie dat er veel mensen uit de omgeving van Diest zijn :o .

Wij zijn een groep van een 25-tal rijders uit het brabantse(diest-Halen-Kortenaken-Bekkevoort-Tienen-Hoegaarden).Ikzelf beheer een "enduroagenda" via e- mail. Wij hebben zelf een aantal gidsen en eigen toertjes.Wij gaan ook op verplaatsing bij collega's enduristen,
we doen mee aan alle balades en tussendoor gaan we ook nog eens
internationaal. Dus voor elk wat wils.
Moest je eens graag meerijden neem dan gerust contact op.
Maar wel via de mail want ik heb niet altijd de tijd om hier op het forum te vertoeven.
macgyver@scarlet.be

groeten
Macgyver
Plaats reactie