KTM 380/Husky360/Honda Cr250??

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
gijssie2

Help!!! Ik wil een tweetakt kopen,ik heb de keus uit pak em beet,Honda's uit ongeveer 1997,en KTM's en Husky's uit ongeveer 1999.......Wat is de beste keus? ik rijd recreatief,ben ongeveer 1.96 groot en 117kg zwaar.....Ik heb goede ervaringen met Honda(CRen en XRen gehad),en iets minde met Husky..........Wat is de beste keus??
:D
ktm_gs300

Als je de KTM dag wilt rijden moet je een KTM pakken :D, maar over het algemeen is KTM ook wel een stuk duurder (teminste bij mij wel) :x. Als ik de keuze had tussen een nieuwere motor en een oudere motor zou ik trouwens wel voor de nieuwere kiezen omdat de oudere soms verborgen kwalen hebben (ook weer bij mij gebeurd). Persoonlijk ken ik alleen de ktm exc en de gs en de honda cr's. Mijn voorkeur gaat naar KTM omdat ik ze watgemakkelijker vindt in omgang, maar das persoonlijk.
Ik zou zeggen dat een trouwe honda rijder eens zijn mening en ervaring moet geven :wink:
Honda crf 250
gijssie2

Daar kan ik wat mee,wat is eigenlijk het verschil tussen een GS en een EXC??? Die exc vind ik wel mooier trouwens,maar das niet zo heel belangrijk.......
Gast

gs is ouder, en persoonlijk vind ik hem wel mooi vooral als hij mooie oranje kappies heeft :roll:
exc zal ook wel sneller zijn omdat hij nieuwer is...
gijssie2

Ik ben eruit,ik heb toch voor een Honda gekozen,een 1997er CR250 Enduro.Wat heerlijk fel zo'n ding,ik hoop dat tie me in het terrein ook kan bekoren........iemand nog tips met betrekking tot onderhoud?? aandachtspuntjes??
BEDANKT ALLEMAAL!!
Joop

Een belangrijk punt bij het onderhoud van een Honda CR250 is op tijd je zuiger vervangen :idea:
huskie

gefeliciteerd gijssie.
Wat onderhoud betreft.... houdt je luchtfilter schoon. Bij een 2takt gaat alles, lucht en vuil, via het bigend naar de uitlaat. Dus schone lucht is van levensbelang(voor je motor dan hè) Verder gebruik 2takt olie voor in je bezine, is ook wel belangrijk :wink: Smeer 2%.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
gijssie2

Super al die reakties! :D Ik hoop dat ik ook nog eens iets voor iemand anders kan betekenen........Ow ja Husky,die 610 heb ik ook nog gewoon,dus als ik er niet meer uitkom,doe ik misschien toch nog een beroep op je.........Het is nu niet echt weer om buiten te spelen..hahaha
Mario2t
Contacteer:

Hoi,

Je hebt een CR250 uit 1997 gekocht, dus dan moet je even op de volgende punten letten:

Alu subframe wil wel eens scheuren onder de buddy-sit.
Balhoofdlagers slijten sneller dan gemiddeld.
Linklagers slijten sneller dan gemiddeld.

Dit zijn de typische kwaaltjes van deze types en moet je gewoon even iets beter in de gaten houden.
KtmRider

Een belangrijk punt bij het onderhoud van een Honda CR250 is op tijd je zuiger vervangen Idee/Idea

Joop maar dat is bij elke 2t

maar na mijn ervaringe is de ktm toch het beste van wat jij op noemt

:o
eat my dust!
Plaats reactie