FRANCHIMONT

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Ballade enduro

Comme de coutume le « Motor Union du Pays Noir asbl » organise une balade d’avant saison afin de vous dégourdir et éliminer les toxines amassées lors des agapes de la nouvelle année; elle aura lieu le :.


Dimanche 27 Février 2005.
au départ du site des «12 heures de la CHINELLE » à FRANCHIMONT ( Philippeville ).


Les inscriptions se font à partir de 0900 heures.
Le premier départ est fixé à 10.00 heures. pour les motos,
à 11.00 heures pour les quads.
Ensuite au fur et à mesure des inscriptions.
Un parcours tracé au « bleu » de plus ou moins 120 kilomètres vous sera proposé ;vous pourrez effectuer un ou plusieurs tours, à allure libre suivant votre humeur et disposition du jour.
Votre moto sera valablement immatriculée, assurée et conforme au code de la route, ce dernier est d’application sur toutes les voiries empruntées.

Une participation aux frais de 20,00 Euro vous sera réclamée et comprendra :

- L’inscription à la balade.
- Un lunch-paquet à mi-parcours.
- Un repas chaud et deux (2) boissons en fin de journée.

L’itinéraire proposé vous permettra de découvrir ou de redécouvrir les charmes (connus ou non) des estaminets de la région,avec vos épouses,ami(e) ou accompagnant qui auront la possibilité de commander un repas chaud pour une somme modique.

La pratique du tout-terrain est menacée , les autorisations d’emprunter les chemins se font rares et sont de plus en plus difficiles à obtenir, dès lors afin d’éviter les désagréments et débordements des années précédentes, et de ce fait responsabiliser les pilotes en facilitant l’identification en cas de non-respect du bien d’autrui et de l’environnement, un numéro sera attribué à chaque participant et une caution de 20,00 Euro sera restituée en fin de journée si aucun grief n’est reproché au pilote.
Des « MARSHALL » seront disposés sur la totalité du parcours.

- Respectez l’environnement, les propriétés privées, les champs .......
- Ralentissez à l’approche des promeneurs et autres cyclistes, cavaliers..........
- SOYEZ SILENCIEUX (les véhicules trop bruyants ne seront pas acceptés au départ).

Aux fins d’organiser dans les meilleures conditions, nous vous demandons de vous inscrire le plus tôt possible au :

- Secrétariat MUPN - Jean-Marie HALLOT,279,chemin de la Procession – 7000 MONS- - ( Tf / Fax : O65/ 56.91.86 – GSM : 0477/ 68.18.50 – e-mail : MUPN-MOTO@skynet.be)
Laatst gewijzigd door henk-v op zo feb 20, 2005 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Wat is dat toch hier op een Nederlands talig forum dat jullie de hele tijd dat frans geleuter er op zetten :evil:
Als wij een rit willen rijden willen we er wel graag wat meer van weten en dat gaat moeilijk als je het niet kan lezen , dus graag nederlandse vertalingen A.U.B.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

juist ja adje en mijn frans is zo slecht dat ik snap dat je er kunt gaan rijden [ben er al wel eens geweest]maar vertalen gaat mijn pet ver te boven dus ik hoop op onze belgische vrienden die dit wel kunnen :lol:
Gast

Hey Ad, aangezien m'n Frans ongeveer op het niveau staat van de vertaal engines op het net ben ik ff zo vrij geweest om Henk z'n tekt door babelfish te halen..... http://babelfish.altavista.com/

Ballade enduro

Zoals gebruikelijk organiseert "Motor Unie van het Zwarte Land VZW" een balade van vóór seizoen teneinde u lenig te maken en de toxine uit te schakelen die bij agapes van het nieuwe jaar worden opgehoopt; zij zal plaatsvinden:.
Zondag 27 Februari 2005. vanaf de plaats van "het 12 uur van CHINELLE" aan FRANCHIMONT (Philippeville).
De inschrijvingen komen vanaf 0900 uur tot stand.
Het eerste vertrek is op 10.00 uur voor de motoren, om 11.00 uur voor quads vastgesteld.
Vervolgens naargelang de inschrijvingen. Een traject dat aan "blauw" van min of meer 120 kilometers wordt geschetst, zal u;vous zult kunnen één of meer omloop uitvoeren, aan gang vrij volgend uw humeur en beschikking van de dag voorgesteld worden.
Uw motor zal naar behoren ingeschreven worden, gewaarborgd en overeenkomstig het verkeersreglement, is laatstgenoemde van toepassing op alle geleende wegennetten.
Een deelname aan de kosten van 20,00 zal de Euro u geëist worden en zal omvatten:
- De inschrijving aan balade. - Tussentijdse lunch-pak. -
Een warme maaltijd en twee (2) dranken aan het eind van de dag. De voorgestelde route zal u toelaten om of om redécouvrir de charmes (gekend of niet) van estaminets van het gebied te ontdekken, met uw echtgenotes, vriend (e) of die die de mogelijkheid zullen hebben om een warme maaltijd voor een bescheiden bedrag te bestellen vergezellen. De praktijk van tout-terrain wordt bedreigd, de vergunningen om de wegen te lenen komen zeldzaam tot stand en zijn steeds moeilijker om, derhalve te verkrijgen teneinde de onaangenaamheden en overstromingen van de vorige jaren te vermijden, en derhalve de piloten verantwoordelijk maken door de identificatie te vergemakkelijken in geval van niet-naleving van goed anderen en het milieu, zal een nummer aan elke deelnemer toegekend worden en een borg van 20,00 zal de Euro aan het eind van de dag teruggegeven worden als geen enkel bezwaar aan de piloot wordt verweten. "Een MARSHALL" zullen op het geheel van het traject beschikt worden. - Eerbiedigt het milieu, de particuliere eigendommen, de velden....... - Vertraagt aan de benadering wandelaars en andere wielrenners, ruiters.......... - IS STIL (de te luidruchtige voertuigen zullen niet in het begin) aanvaard worden. Om onder de beste omstandigheden te organiseren, vragen wij u om zich in te schrijven zo vroeg mogelijk aan: - Secretariaat MUPN - Jean-Marie HALLOT, 279, weg van de Processie - 7000 BERGEN - - (Tf/Telefax: O65/56.91.86 - GSM: 0477/68.18.50 - e-mail: Mupn-MOTO@skynet.be)
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Is dat nu in Belgie of in Frankrijk ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

het is in belgie 275 km vanaf enspijk
ik zie je daar :twisted:
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

wie gaan er volgende week zondag rijden in het prachtige belgie ? adje :twisted:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Henk, rij jij dit nu smorgens heen en savonds weer terug of maak je er een lang weekend van?
Dit ritten zijn veelal schitterend alleen het is zo'n eind weg. Smorgens gaat het nog wel, maar als je dan moe en voldaan die rit hebt gereden, dan is thuis toch wel eeeerrrggggg ver weg :wink:
Woonde ik maar in de ardennen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

We rijden op 1 dag heen en weer , zaterdag middag motoren laden , zondag morgen om 05.00u vertrek en het record staat op s'avonds om 22.15u terug
We zijn altijd met meerdere personen dus zonodig wisselen we met rijden
Als je het voor je baas moest doen dan kan hij............. :twisted:
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Ik heb 1 keer in franchimont gereden, en ik moet zeggen dat de rit weinig voorstelde, behalve de vele modder. Geen enkele helling in het parkoers opgenomen, geen meter van het parkoers van de 12 uren van La chinelle is in de route opgenomen. Het is wel een fysieke inspanning door de modder, maar om er dik 500km (in jullie geval) voor op en af te rijden :? :?:
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

henk-v schreef:wie gaan er volgende week zondag rijden in het prachtige belgie ? adje :twisted:
Toch maar niet :twisted: :twisted:
500 km rijden voor een ritje dat volgens Eric v niets voorsteld , nee dank je.
Henk , sinds wanneer heb je die KTM 525 SM ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

ben er een aantal jaren geleden geweest en echt spectaculair zoals riemst is het inderdaad niet , maar voor ons nederlanders is het gewoon leuk om er te rijden
Ik rijdt 1 rit per maand en de keuze voor februari is beperkt :lol:
Of je nu om 7 of om 5 uur wegrijdt maakt niet zo heel veel verschil alleen savonds zou het prettig zijn als je wat eerder terugbent
Als we in nederland rijden zijn we ook van smorgens 6 tot savonds 7 onderweg dus bet belangrijkste is dat we kunnen rijden!
De vorige keer was het volgens mij best wel druk en inderdaad 1 grote modderbende maar niet zoerg dat ik er niet meer naar toe wil

enne erik heeft riemst dit jaar weer een kans van slagen?

trouwens adje jij woont volgens mij 50 km dichterbij als wij dus dat is geen excuus
De ktm heb ik sinds dinsdag , de husaberg staat te koop en het is nog geen sm maar het zit wel in de planning om of de ktm of de husaberg om te bouwen
De aviator is gejat van supermotard.be
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

henk-v schreef:
enne erik heeft riemst dit jaar weer een kans van slagen ?
Ik vrees ervoor Henk, er is niet alleen het probleem Bassenge (vergunning ), maar blijkbaar is men binnen de club niet meer gemotiveerd om eraan te beginnen. Degene die de eerste afspraken moeten maken komen die tot nu toe niet na, en zo begint de tijd nu al behoorlijk in te korten. Als we einde maart nog niets wijzer zijn, dan hoeft het voor mij ook niet meer. Maar dan ben ik wel van plan om iets anders te ondernemen : zelf gidsen (tegen betaling) met beperkte groepjes. Dan kun je afkomen wanneer je maar wil, mits het in de planning past, natuurlijk. Guy en Roland (vaste mederijders) zullen ook wel meedoen, dus het zal op de meeste weekends mogelijk zijn om te rijden bij ons.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Henk , waarom wil je zo graag dat ik er ook naar toe ga :?:
Misschien dat ik zat te zeuren over al die franstalige posts :?:
Laatst gewijzigd door adje op zo feb 20, 2005 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
suzuki01
Berichten: 14
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 21:22
Locatie: tongeren belgie

Hoi eric v
heb u nochthans horen zeggen dat ge tegen betaald gidsen zijt?Heb er geen probleem mee als hetvoor een club is.
WEL NIET tegen de formule heen en terug?
en het veld is van iedereen,niet toch, gewoon aan de regels houde met andere gebruikers en eigendommen en niet de boel kapot rijden gelijk die qauds.
Kent ge die soms nie wat in zussen qauds verhuurt?
gr armand
Gebruikersavatar
dennis blue magic
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
Locatie: haacht (b)

ik lees hier weeral gidsen tegen betaling waarom toch. :cry:

ik vind het leuk om mensen uit te nodigen en te gisden gratis
ik hoef daar geen ne rotte bal voor .maar wel dat iedereen zich amuseerd
en fun heeft (hou wel de groep beperkt)

waarom wil iedereen er toch steeds munt uitslaan :?:

ik zal niet commercieel ingesteld zijn zeker :roll:
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Ik ben niet tegen gidsen tegen betaling, ik ben tegen geldklopperij. Als ik ga gidsen mag ik zeggen dat ik de ritten zelf uitstippel. Als ik heen en terug kan rijden is dat voor mij ook even goed, alleen de praktijk leert me dat ofwel : ik niet terug wordt uitgenodigd na zelf gegidst te heben, ofwel dat het terrein waar we terug moeten rijden mij niet aanstaat, let wel : in de meeste gevallen, dus niet allemaal. En dat gidsen gaat ook gebeuren langs de club en niet privé, anders moet ik een handelsregister aanvragen, dus het geld wat binnenkomt is zeker niet alléén voor mij. Een profiteur kun je mij niet noemen ! Het is niet de bedoeling dat ik er ieder jaar een nieuwe motor aan verdien, wel de bedoeling om het financieel wat gemakkelijker te hebben. Trouwens, als jullie de topics over motorfun GOED gelezen zouden hebben, dan had ik hier alweer niet mijn standpunt moeten uitleggen.
En wie verhuurt er quads in zussen, Armand, dat is het eerste wat ik erover hoor !
Gebruikersavatar
dennis blue magic
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
Locatie: haacht (b)

Erik V schreef:Ik ben niet tegen gidsen tegen betaling, ik ben tegen geldklopperij. Als ik ga gidsen mag ik zeggen dat ik de ritten zelf uitstippel. Als ik heen en terug kan rijden is dat voor mij ook even goed, alleen de praktijk leert me dat ofwel : ik niet terug wordt uitgenodigd na zelf gegidst te heben, ofwel dat het terrein waar we terug moeten rijden mij niet aanstaat, let wel : in de meeste gevallen, dus niet allemaal. En dat gidsen gaat ook gebeuren langs de club en niet privé, anders moet ik een handelsregister aanvragen, dus het geld wat binnenkomt is zeker niet alléén voor mij. Een profiteur kun je mij niet noemen ! Het is niet de bedoeling dat ik er ieder jaar een nieuwe motor aan verdien, wel de bedoeling om het financieel wat gemakkelijker te hebben. Trouwens, als jullie de topics over motorfun GOED gelezen zouden hebben, dan had ik hier alweer niet mijn standpunt moeten uitleggen.
En wie verhuurt er quads in zussen, Armand, dat is het eerste wat ik erover hoor !
ok.erik ik versta je ,nu. is wel niet mijn bedoeling om op jouw nek te zitten.

maar zo als ik lees en hoor beginnen ze nu(hier ook)met verhuur van qauds weer een paar slimmeriken die het gat in de markt gevonden hebben en qauds vehuuren niks op tegen maar. wie huurd die qauds.
mensen die 1 keer willen rijden met de quads en zich niks aantrekken van respeckt voor veldwegen en andere gebruikers.
met andere woorden als er een plasje ligt rijden ze er 500 m omheen door de akers al dan niet pas gezaait .en rijden er maar op los.
en zo draait alles naar de klote.

en wij die er bijna wekelijks passeren hebben dan het spek aan hun kl*te

wat ik maar wil zeggen met al die commerciele gedoes .
dat de groepen te groot zijn
dat er coboys tussen zitten die er 1x maal komen en niet nadenken dat er weken ernaa ook nog greden word.
dat moturfun(commercieel) door de cbr groeve reed zonder toelating 1x
maar dat jij achteraf wel met de last ga zitten.(is maar één voorbeeld)

ik weet ook dat het niet makkelijk is als je iemannd uitnodigd er achter af bij hun wil of kan gaan rijden dat de agenda van iedereen overeenkomt.

ik ben ook wel niet een heilligen wat betreft verboden wegen of niet maar ik weet waar kan en moet hoeveel.

m.v.g dbm
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

@ dennis : nu verstaan we mekaar :lol: :wink:
suzuki01
Berichten: 14
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 21:22
Locatie: tongeren belgie

Ken ze niet maar ze huren denk ik in een oude champignonkwekerij
en komenvan heinde en ver zegt de achterbuur(heeft er al engelsen gezien)En trouwens ind den velde kom ik tegenwoordig mss 5 enduros tegen mawel 25qauds en wij enduros maken wel eens een parcourke ma die ploegen gewoon het bos om LANGS DE autobaan in glons hebben ze (jagers !!!!ofzo) zelfs bomen omgezaagd om ze uit het bos te houden
ZE RIJDEN GEWWON ALLES NA DE KL:TEN
MET ALLE GEVOLGEN VANDIEN
vOOR DE REST VEEL PLEZIER MET HET GIDSEN MAAR IEMAND WA 2 KEER IS MEEGEXEEST KENT DE BAAN OOK EN GAAT DE DERDE KEER MET ZIJN VRIENDEN
GR ARMAND
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

inderdaad adje het komt door je gemopper op de franstalige aankondiging terwijl ik blij was dat ik hem had gevonden,
Maar even goede vrienden hoor want je ziet dat het toch wel goed komt alhier op het forum en soms twijfel ik ook aan mijn eigen verstand met de ritten die wij ondernemen maar leuk is het wel :lol:

Enne erik als het zover is dan houden wij ons aanbevolen :twisted:
Gebruikersavatar
dennis blue magic
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
Locatie: haacht (b)

iemand op de hoogte hoeveel cm sneeuw er ligt :?: :?:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ga je langlaufen :?:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gebruikersavatar
dennis blue magic
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
Locatie: haacht (b)

huskie schreef:Ga je langlaufen :?:
is maar om te weten hoeveel "husky's" dat ik voor mijn slee moet spannen :wink:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

:lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie