enduro / offroad Holten 26 februari

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

henkzelf
Contacteer:

NU INSCHRIJVEN VOOR DEZE ENDURO MET ZEER MOOIE PROEVEN

Inschrijfkaarten dienen vóór 14 februari 2005 te worden gezonden aan:

B.J. Oplaat, Noordenbergstraat 7, 7451 GE Holten.

Inschrijven per email aan: info@macdeholterberg.nl

Inschrijfgeld individueel € 30.-- en voor teams € 10.--

Het inschrijfgeld dient vóór 18 februari 2005 te worden overgemaakt op bankrekening 32.85.29.419 ten name van m.a.c. De Holterberg te Holten. Indien het inschrijfgeld niet is ontvangen en u alsnog betaald op de wedstrijddag bedraagt het inschrijfgeld (behoudens daglicenties) € 40.--.

De lengte van de rit voor inters 4 x 70 km, nationaal en daglicentie 3 x 70 km. Er is op 2 plaatsen gelegenheid tot tanken, te weten bij de in de route geplaatste tijdcontrole (ongeveer 37 km na de start) en bij start/finish.

Het is mogelijk voor deze wedstrijd ter plekke een daglicentie te verkrijgen vanaf 7.30 uur.

Alle enduro eisen ten aanzien van motor en rijder zijn van toepassing.

Startplaats : Clubhuis ’t Stuurhuus, Beusebergerweg 37 te Holten.

Het clubhuis is te bereiken:

vanaf de autosnelweg A1, afrit 26 Holten-Lochem, richting Holten volgen, op rotonde rechts (Beusebergerweg) en weg volgen;
vanuit het centrum van Holten richting Laren, op rotonde links (Beusebergerweg) en weg volgen.
Uw inschrijving en starttijd wordt niet individueel bevestigd doch gepubliceerd op deze site.

Een onverhoopte afgelasting wordt op www.macdeholterberg.nl vermeld.

Nadere info bij Benny Muller tel. 0548 – 364236

Aanvullend reglement enduro:

Crossproef 1 bestaat uit 2 ronden met een totale lengte van circa 9 kilometer. Ook in de 1e ronde moet deze proef 2 keer worden gereden en telt mee in de uitslag.

Crossproef 2 heeft een lengte van circa 7 kilometer.

Het gebruik van milieumatten is verplicht. Ook bij de tankstops moeten benzinecans op milieumatten zijn geplaatst.

daglicenties en offroad ter plaatse inschrijven.

Let op: het is een offroad na een enduro dus ook je achterband moet aan de enduro eisen voldoen, dus max 13 mm nophoogte
Redski
Contacteer:

Alle deelnemers veel succes in Holten. Een mooie enduro om eens voor het eerst mee te doen. De route is Nl. niet al te moeilijk maar de proeven zijn wel prachtig. Ikzelf ben er weer bij vanaf Havelte. Eerst nog maar eens goed trainen want anders heb ik bij de Inters al helemaal niets te zoeken. :lol:
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
exc 380

Haha ik ben er ook om na de enduro de offroad rit te gaan rijden :lol: :lol: .
Kun je tijdens de offroad rit ook tanken bij start/finish of moet je de jerrycan naar tc1 brengen.
Morgen maar weer even trainen over legale zandwegen in de Achterhoek zodat het een beetje makkelijker gaat in Holten. :oops: :oops:
Victor waarom heb de dan een licentie voor de inters aangevraagd en misschien had je bijvoorbeeld met een dag licentie kunnen rijden. Jurgen Overveld deed dit ook nadat die kampioen was geworden :?: :?: :idea:

Groeten Mark
speedphreax

exc 380 schreef:Haha ik ben er ook om na de enduro de offroad rit te gaan rijden :lol: :lol: .
Kun je tijdens de offroad rit ook tanken bij start/finish of moet je de jerrycan naar tc1 brengen.
Morgen maar weer even trainen over legale zandwegen in de Achterhoek zodat het een beetje makkelijker gaat in Holten. :oops: :oops:
Victor waarom heb de dan een licentie voor de inters aangevraagd en misschien had je bijvoorbeeld met een dag licentie kunnen rijden. Jurgen Overveld deed dit ook nadat die kampioen was geworden :?: :?: :idea:

Groeten Mark
Volgens mij mag je maar 1 rondje van 70km dus hoef je in ieder geval bij start/finish niet te tanken.

Ik zal er ook zijn overigens (offroad, geen enduro)
Redski
Contacteer:

Victor waarom heb de dan een licentie voor de inters aangevraagd en misschien had je bijvoorbeeld met een dag licentie kunnen rijden. Jurgen Overveld deed dit ook nadat die kampioen was geworden
Ik ben 5e geworden in de eindstand 2004, dus verplicht promoveren. Ik wil wel blijven rijden maar de eerste 2 enduros lukken niet ivm studie en de komst van ons 4e kindje. Dwz de tijd om te rijden is er wel maar ik heb vanaf Hengelo niet meer gereden en mijn motor ligt nog gedeeltelijk uit elkaar.

Persoonlijk heb ik helemaal niets op met rijders die als ze moeten promoveren een jaar stoppen :oops: . Je rijdt altijd op je best en als daar promotie bijhoort. Het zij zo :!: . Ik weet dat ik in klasse C harder moet rijden om niet laatste te worden dan in klasse F voor de 10e plaats. Aan de andere kant. Ik rijdt nu 18 jaar, vorig jaar voor het eerst een seizoen enduros. Dit jaar een jaartje Inters en dan heb ik voor mijn gevoel alles gedaan :lol: Beter spijt van iets dat je gedaan hebt dan spijt van iets dat je niet hebt gedaan.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
exc 380

Iedereen rijd altijd zo hard mogelijk tenminste dat neem ik aan. En als je voor het eerst een seizoen mee doet en je promoveert gelijk heb je het netjes gedaan. Maar als je naar de tijden kijkt bij de inters en nat zit er wel een aaardig niveau verschil in. Maar wat maakt het uit niet iedereen kan kampioen worden en zolang als je er zelf plezier in hebt moet je er gewoon mee doorgaan ongeacht het resultaat. :idea: :idea:
henkzelf
Contacteer:

Offroad rijdt 1 ronde van 70 km, dus zelf bedenken of je onderweg moet tanken en bij start/finish mag altijd maar is dus niet nodig. Je kunt natuurlijk een daglicentie vatten; 1 keer per jaar gratis als je een offroad licentie hebt (wel inschrijfgeld betalen) en dan mag je drie ronden rijden, net als de nationalen en de 40+
henkzelf
Contacteer:

wel spannend al dat Belgie in deze rubriek, maar zaterdag HOLTEN dan? de 2e enduro van 2005! Zal nog wel een beetje sneeuw liggen....
erwindob

Ik zal em hoogstpersoonlijk gaan vergelijken met het ritje in Belgie van afgelopen week :)
Heb er al weer veel zin in.
exc 380

Zo de motor is helemaal klaar dus daar kan het niet aan liggen. Zal wel een wisseling worden tussen modder en bevoren grond.
Mag je trouwens als offroadrijder ook twee keer over de zuurberg???.NOu succes morgen.
Mark
henkzelf
Contacteer:

Staat niet op de site van Holten maar je ziet als het wel zo is ook op de route borden staan. Kun je voortaan ook van "Ver-Zuurberg" spreken. Vorig jaar zat ik ruim 13 minuten in die proef!!
exc 380

13 minuten dat is bijna een manche van de club cross :shock: :shock: :oops: :oops:.
Als het net zo is als vorig jaar is het wel een mooie proef een beetje crossbaan een beetje bos een zandweg prachting toch wat wil je nog meer :P :P
Mark
huskie

Ja de verzuurberg is een schitterende proef.
Ik zal hem dit jaar niet mee doen, maar heb hem al twee keer mogen rijden met een eendagslicentie.
Iedreen die hem wel gaat rijden, veel plezier enne verzuur ze.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
mmrizio

exc 380 schreef:Zo de motor is helemaal klaar dus daar kan het niet aan liggen. Zal wel een wisseling worden tussen modder en bevoren grond.
Mag je trouwens als offroadrijder ook twee keer over de zuurberg???.NOu succes morgen.
Mark
Hoe is de toestand van de grond in het oosten? Als er veel vorst in de grond zit dat blijf ik thuis....

Maurice
henkzelf
Contacteer:

Nou stil hier hoor. Zijn de helden nog moe? Ik wel. Het was ook best wel pittig en als ik achteraf de foto's zie heb ik nog slim gereden. Toch een keer vast gezeten in de 2e proef, maar die had dan ook een hoog moerasgehalte. Er zat te weinig vorst in de grond zullen we maar zeggen.
speedphreax

henkzelf schreef:Nou stil hier hoor. Zijn de helden nog moe? Ik wel. Het was ook best wel pittig en als ik achteraf de foto's zie heb ik nog slim gereden. Toch een keer vast gezeten in de 2e proef, maar die had dan ook een hoog moerasgehalte. Er zat te weinig vorst in de grond zullen we maar zeggen.
Met de moeheid valt het wel mee. Ik heb dan ook dat moeras overgeslagen dus dat scheelt een hoop. Wel heb ik een stukkie verderop in een sloot gelegen dus ik heb lekker lopen soppen in mijn laarzen.

Frappant detail is dat sinds ik een EXC en dus ook startknop heb, dat ding altijd blijft lopen als ik val. Met de LC4 stond ik vaak nog een minuut of 5 te starten of moest je eerst een gat graven zodat je kickstarter de slag kon maken. Scheelt toch wel een hoop in de vermoeidheid.

Wel fijn om te zien dat het oefenen, de conditietraining en het stoppen met roken zijn vruchten beginnen af te werpen. Ik hield het ineens een stuk langer vol dan mijn maat. Normaal stond ik toch echt als eerste te hijgen langs de kant.

Ik heb me dus wel vermaakt maar het was op sommige plekken wel echt superglad of enorm drassig. Respect overigens voor die gast die met zijn 950 adventure het hele parcopurs gereden heeft... Inclusief moeras en kruip-door sluip-door tussen de takken.

Waar staan trouwens de foto's? Ik zie ze niet op de site van de mac Holterberg staan
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
exc 380

Zo ik ben er weer. Ik heb gister de offroad ronde gereden super mooi. Vooral de Zuurberg wat een mooie proef is dat.
Moet er nog niet aan denken om daar 2 rondes te moeten rijden voor een proef.
En nat was het eigenlijk alleen op de crossbaan van de tweede proef.
Voor de rest kon je overal goed rijden.
exc 380

Bij Henk op de site staan links naar de verschillende fotografen www.enduro.nl
Ja en die kerel met zijn 950 KTM heb hem ook zien rijden hulde.
erwindob

Klopt, gisteravond laat thuis en nu net aan het "ontbijt".

Ik reed ook vast in die grote plas in proef 2, ronde 3 waar iedereen stond te kijken. Gelukkig snel wat hulp gekregen. Die hele proef viel me erg zwaar, wat een drassig land. Hele stukken met 2 benen naast de motor bungelend gereden.

Maar dan proef 1 en 3, Heel erg mooi. Proef 1 kwam al erg snel. De motor warmt dan wel snel op, ik niet. Maar toch best aardig doorgekomen en voor het eerst in m'n carriere wel anderen ingehaald maar ben zelf niet ingehaald :) (Dat heb ik volgehouden tot en met de 2e ronde)
Veel omhoog en omlaag over smalle paadjes, hier en daar flink het gas open rechtdoor. Veel afwisseling.
Proef 3 was wat meer maisland maar niet zo drassig als proef 2. En daar kon ik dan ook beter mee overweg.

Helaas in de 3e ronde 1e helft toch 5 minuten straftijd gereden, terwijl de ik laatste helft weer ruim tijd over had :( Zal voornamelijk met proef 2 te maken hebben gehad.
Overigens heb ik er op die proef zien staan die aan 5 minuten extra niet genoeg hebben gehad.

Verder heb ik nog een TV camera gezien toen ik starte voor ronde 2 en Herman Heuvink (heet ie zo) van noppennieuws in proef 1 met een camera. Ik ben maar even voor em gaan liggen :wink:
Misschien wordt ik nog beroemd.

Wat het vergelijk met de Belgische winterlandschappen betreft. Eventjes was er nog hagel, en dat kleurde het pad ook een beetje wit. Uiteraard geen tijd gehad om foto's te maken. Maar er waren veel mensen met camera langs de route. D'r zat wel meer verharde weg in de route, maar ook (veel) meer onverhard waar het gas ook lekker open kan. Dat is nogal beperkt bij een roadbookritje over openbare paden met een laag sneeuw erop. Het leukste van de twee, uuuhhhh allebei :D

Ik heb in ieder geval weer veel plezier gehad, paar keer dom onderuit gegaan en voor het eerst voorover van de motor gegooid (ook apart)

Rwin

25 878 Erwin Dobbelaar 2:03:46,88 0:05 16:09,82 13:52,10 06:06,12 16:25,15 16:21,04 06:16,85 18:33,06 18:00,25 07:02,48

En hier stond ik vast, nu ik de andere plaatjes gezien heb valt het eigenlijk nog wel mee (foto Hendrikus Vugteveen)

Afbeelding
Dr_Bean
Contacteer:

H Rwin.
heb je met hem de 950 gereden?

hulde!
gassen

GEWELDIGE FOTO !

Dit is een hobby!
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
erwindob

Dr_Bean schreef:H Rwin.
heb je met hem de 950 gereden?

hulde!
Echt niet. Met de Huskie was proef 2 al haast geen doorkomen aan voor mij.

Ik heb wel eens iemand met een 950 zien aankomen bij een offroad ritje die vervolgens overstapte op een licht endurotje uit de bus om het ritje daar te rijden. Misschien waren z'n maatjes em gisteren vergeten. Namens mij, alle petjes die ik heb af...
WR-Nowakel

Hallo,
das war eine klasse Veranstaltung !

Weitere 80 Bilder auf meiner Homepage:

http://www.MX-Cross.de

Gruß aus Dortmund

Carsten Nowak
henkzelf
Contacteer:

Erwindob, volgens mij heb je Toon van de Vliet zien lopen met camera en alpinopet. Op proef 2 waren wel wat meer vastrij plekken dan alleen dat gat in die crossbaan. En dan die Duitse foto's... alleen maar drekhappen en toch een superdag...
Andere fotolinks: www.mxfoto.nl en www.vsfoto.nl
henk-v
Contacteer:

mooie fotos ik heb weer wat gemist :cry:
Plaats reactie