hoi
ik heb een suzuki rm 250 van 95 en ik vind dat ie lastig terugschakelt
bij het opschakelen is er geen enkel probleem dat gaat allemaal vlot ik heb het ook nog niet meegemaakt dat ie uit zen versnelling sprong
maar als je bv voor een scherpe bocht wil terugschakelen of als je stopt dan doet ie soms heel lastig als je stilstaat en hij heeft het weer dan rol ik hem altijd een beetje vooruit of achteruit en dan kun je weer schakelen maar hij heeft het ook niet altijd
als je vrij rustig bent aan het rijden schakelt ie meestal vrij vlot volgens een vriend van me is dit normaal bij crossers dat als je terugschakelt je herhaaldelijk lichtjes moet tikken met je voet op de schakelpook en dan doet ie et wel na vrij veel tikjes het maakt ook niet direkt uit in welke versnelling je rijd hij heeft het bij allemaal
maar nu is mijn vraag is dit normaal of zit ik met wat beschadigde tandwielen of een scheef asje
lastig terugschakelen
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr okt 01, 2004 13:39
- Locatie: antwerpen
there ain't no hill to high
Lijkt mij wat slijtage . Maar je laat toch wel steeds bij het terugschakelen de voet steeds voldoende omhoog komen zodat je schakelpedaal de juiste positie weer aan kan nemen. Je zult niet de eerste zijn die dit niet doet en ook niet de laatste
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr okt 01, 2004 13:39
- Locatie: antwerpen
wel ik denk dat ik men voet wel terug hoog genoeg laat komen maar ik zal hier in het vervolg wel eens op lettenJoop schreef:Lijkt mij wat slijtage . Maar je laat toch wel steeds bij het terugschakelen de voet steeds voldoende omhoog komen zodat je schakelpedaal de juiste positie weer aan kan nemen. Je zult niet de eerste zijn die dit niet doet en ook niet de laatste
maar het zal waarschijnlijk wel slijtage zijn
alleen hetgene wat ik zo raar vind is dat ie het dan weer niet heeft bij het opschakelen
there ain't no hill to high
is normaal, want de schakelvorken kunnen eenzijdig versleten zijn. Hierdoor is er teveel speling naar rechts, en nog geen speling naar links of visa versa. Perfect zou dus zijn geen speling zowel naar links als rechts. Pak er maar eens een bouwtekening van een versnellingsbak bij, zie je wat ik bedoelalleen hetgene wat ik zo raar vind is dat ie het dan weer niet heeft bij het opschakelen
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Zou ook nog de wals kunnen zijn.
Draait je schakelwals licht genoeg of is de veerspanning van de fixatie niet ietwat versleten?
De rol hiervan zorgt ervoor dat de wals in de juiste positie komt te staan.
Als je met terug schakelen een extra tikje moet geven dan zou het dus kunnen dat de wals niet exact op zijn plaats komt.
Pak er idd maar een een tek. bij , dan wordt het wat duidelijker.
Draait je schakelwals licht genoeg of is de veerspanning van de fixatie niet ietwat versleten?
De rol hiervan zorgt ervoor dat de wals in de juiste positie komt te staan.
Als je met terug schakelen een extra tikje moet geven dan zou het dus kunnen dat de wals niet exact op zijn plaats komt.
Pak er idd maar een een tek. bij , dan wordt het wat duidelijker.
koppelingshuis ingeslagen ?
versnellingspookje dat wat los staat, of ergens tegen komt ?
welke olie gebruik je (in je bak)
toevallig geen carterdekselpakking gebruikt, maar vloeibare ?
versnellingspookje dat wat los staat, of ergens tegen komt ?
welke olie gebruik je (in je bak)
toevallig geen carterdekselpakking gebruikt, maar vloeibare ?
Ik heb sinds een paar weken een cre450 van 2003 met hetzelfde probleem alleen heb ik het idee dat hij makelijker terugschakeld bij hogere toerentallen, maar bij lage toerentallen is het net of hij af en toe vast zit. Eerst weer opschakelen en dan weer terug gaat meestal wel goed. Slijtage lijkt mij het niet te zijn daar de motor pas 1500km op de teller heeft.
Olie pas ververst en oude olie zag er nog mooi schoon uit.
Heeft iemand nog een idee of ervaring met het zelfde probleem.
Olie pas ververst en oude olie zag er nog mooi schoon uit.
Heeft iemand nog een idee of ervaring met het zelfde probleem.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr okt 01, 2004 13:39
- Locatie: antwerpen
ik heb men koppelingsgedeelte zelf nog niet opengehad maar je kun het randje van de pakking wel zien zitten dus die zit ertussengast schreef:koppelingshuis ingeslagen ?
versnellingspookje dat wat los staat, of ergens tegen komt ?
welke olie gebruik je (in je bak)
toevallig geen carterdekselpakking gebruikt, maar vloeibare ?
de olie is 10 cross uren gelden vervangen geweest door de mensen van racing center (ktm winkel)ik weet nu niet exact welke dikte van olie ze gebruikt hebben
op men versnellingspookje staat geen speling op wel een beetje maar helemaal niet veel
en spijtig genoeg heb ik geen tekening van men boite maar ik zal zo eens een haynes werkplaatshandboek moeten bestellen en em dan eens open smijten en kijken wat er scheelt
bedankt voor de tips alvast
there ain't no hill to high