hey
ik heb een KTM EXC 250 4 takt en ga van de week olie vervangen.
nou stond er in de handleiding dat je ook gelijk de olie-filters moet vervangen.
Weet iemand wat die dingen kosten en of de meeste (cross)zaken ze op voorraad hebben, en wat voor olie kan ik er het beste in doen gezien dit allemaal nieuw voor mij is (de soorten olie dan)
alvast bedankt, Stephan
KTM 250 EXC olie vraagje
Moderator: ghulst
a) olie moet voldoen aan de JASO-MA specificatie
b) 10 w - 50 is OK
c) filters kosten mij (origineel KTM) 6.30 Euro per stuk
d) filters kan je ook hebben van Champion, TwinAir (komen van dezelfde fabriek in Thailand als de originele KTM ! ), HiFlo, enz...
e) of je neemt die van Scotts Performance natuurlijk ...
Jo VdB
P.S. Ook de 2 metalen filters eruithalen, anders krijg je er 300 ml olie te weinig uit !
b) 10 w - 50 is OK
d) filters kan je ook hebben van Champion, TwinAir (komen van dezelfde fabriek in Thailand als de originele KTM ! ), HiFlo, enz...
Jo VdB
P.S. Ook de 2 metalen filters eruithalen, anders krijg je er 300 ml olie te weinig uit !
super bedankt! hierboven was ik ook maar was niet ingelogdJo VdB schreef:a) olie moet voldoen aan de JASO-MA specificatie
b) 10 w - 50 is OK
Jo VdB
Nog 1 vraag over de olie van welk merk gebruik jij deze/of raad je aan, in de handleiding staat Shell Advance Ultra 4.
Het zal me niks verbazen als ze bij ons in de buurt 10 w - 50 niet hebben, kan ik dan nog wat anders nemen?
Zelf gebruik ik veel Putoline maar op hun site kan ik niet veel wijzer worden welke ik nu moet nemen, en bestaat er uberhaupt wel olie met die viscositeit voor mijn KTM van putoline?
sorry voor de vele vragen maar als ik het eenmaal weet hoef ik het nooit meer te vragen
De site van Putoline is wel erg ieniemienie met info.
Ik gebruik de Syntec van dit merk en ben er tevreden over. De Shell Ultra heb ik ook al eens geprobeerd, maar ik merkte weinig verschil.
Wel iedere pakkumbeet 500 km. o-liever-verse
Ik gebruik de Syntec van dit merk en ben er tevreden over. De Shell Ultra heb ik ook al eens geprobeerd, maar ik merkte weinig verschil.
Wel iedere pakkumbeet 500 km. o-liever-verse
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
ok bedankt!
en welke van de 3 beschikbare dan als laatste vraag
Putoline Syntec4 (10w/40)
of
Putoline Syntec4 Plus (10w/40)
of
Putoline Syntec4 Plus (15w/50)
en welke van de 3 beschikbare dan als laatste vraag
Putoline Syntec4 (10w/40)
of
Putoline Syntec4 Plus (10w/40)
of
Putoline Syntec4 Plus (15w/50)
bedankt.. heb ik morgen wat te doenJoop schreef:Ik heb altijd Putoline Syntec 4 (10W/40) gebruikt.
olie filters gehaald, 2 dezelfde.
Maar kijk net toevallig in me onderdelen boek en zie dat de 2 olie filters 2 verschillende lengtes hebben (grote en kleine), klopt dit want dan moet ik er 1 omwisselen voor een grotere want heb nu 2 kleintjes
is dit het goede type?
Maar kijk net toevallig in me onderdelen boek en zie dat de 2 olie filters 2 verschillende lengtes hebben (grote en kleine), klopt dit want dan moet ik er 1 omwisselen voor een grotere want heb nu 2 kleintjes
is dit het goede type?
Yep, 2 verschillende maten.Wheelyboy schreef: zie dat de 2 olie filters 2 verschillende lengtes hebben (grote en kleine), klopt dit ?
Jo VdB
klopt ja, 1 grote en een kleine. Ik heb ze zelf ook een keer bij mijn KTM 525 vervangen.