Ik heb zojuist de batterij van de snelheidsmeter van mijn KTM EXC300 (bj 2002) De snelheidsmeter heeft onder het display twee drukknoppen: Linksonder een kleine gele, en rechtonder een (iets grotere) blauwe drukknop.
Na het vervangen van de batterij verscheen er het getal 00000 in het display, met daaronder de letters "DST" (distance?). Het meest linkse cijfer knipperde. Ik denk dat ik de omtrek van het voorwiel hier moet ingeven, maar ik weet niet precies hoe. Door op de gele knop te drukken hoogt het knipperende cijfer met 1 op, en door de blauwe knop in te drukken wordt het cijfer vastgehouden en gaat het direct rechts ervan liggende cijfer knipperen. Enzovoort.
Het is me welliswaar gelukt om hiet een bandomtrek (in millimeters) in te vullen, maar ik kom niet uit de instelprocedure. Heeft iemand een idee hoe dit moet?
Snelheidsmeter instellen KTM EXC300
Moderator: ghulst
-
DST betekent de totale kmstand
-
bedankt, maar wat moet ik nu doen om het ding in te stellen? Ik heb geen flauw idee.
Ik ga hier beginnen met het vervangen van de borrages van de voor vork van een Husqvarna WR360 BJ 1994. Het zijn showa's .
Mijn vragen zijn: Welke olie best (viscositeit),voor enduro gebruik en de hoeveelheid olie?
Bedankt voor de reacties.
Mijn vragen zijn: Welke olie best (viscositeit),voor enduro gebruik en de hoeveelheid olie?
Bedankt voor de reacties.
Speedometer,
DST is zoals al gesegd werd Afstand, hier vul je de oude KMstand in.
Daaran drruk je beide knoppen gelijk in.
DST is zoals al gesegd werd Afstand, hier vul je de oude KMstand in.
Daaran drruk je beide knoppen gelijk in.
-
Helaas, beide knoppen indrukken werkt niet. (Iemand) nog een idee?
tjonge tjonge.. wat een vraag weer..
het tellertje is een doodnormale sigma sport teller.. als ik het zo uit mijn hoofd goed heb een bc500.. en nog een oud model ook!!
nou, in mijn vak als fietsenmaker hek er al een paar duizend ingesteld, dus hier de procedure:
-batarij erin;
-0000 knippert, dit is de distance, totale afstand;
-vul met de knopjes de kmstand in waar je voor het verwisselen was gebleven (of je begint opnieuw bij 0000);
-druk met pen ofzo het kleine knopje op achterzijde in (waarschijnlijk 2-3 sec);
-vul nu met de knopjes voorop de wielomtek in (waarschijnlijk eerst kiezen tussen m/h of km/h)
- als goed staat, knopje achterop weer 2-3 sec inhouden.
-klaaar;
-met rechterknop naar de tijd heen knippere (als deze functie aanwezig is) en om deze in te stellen weer het knopje achterop inhouden en de tijd voorop instellen;
-knopje drukken.
-weer klaar
succes!!
het tellertje is een doodnormale sigma sport teller.. als ik het zo uit mijn hoofd goed heb een bc500.. en nog een oud model ook!!
nou, in mijn vak als fietsenmaker hek er al een paar duizend ingesteld, dus hier de procedure:
-batarij erin;
-0000 knippert, dit is de distance, totale afstand;
-vul met de knopjes de kmstand in waar je voor het verwisselen was gebleven (of je begint opnieuw bij 0000);
-druk met pen ofzo het kleine knopje op achterzijde in (waarschijnlijk 2-3 sec);
-vul nu met de knopjes voorop de wielomtek in (waarschijnlijk eerst kiezen tussen m/h of km/h)
- als goed staat, knopje achterop weer 2-3 sec inhouden.
-klaaar;
-met rechterknop naar de tijd heen knippere (als deze functie aanwezig is) en om deze in te stellen weer het knopje achterop inhouden en de tijd voorop instellen;
-knopje drukken.
-weer klaar
succes!!