Kan ik minerale olie gebruiken in mijn cr80

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
bertcross
Berichten: 5
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 14:53
Locatie: Sint Annaparochie
Contacteer:

Ik heb zondag een cr80 gekocht, van bart(honda cr80 op dit forum). En hij mengde altijd met castrol tts, kan ik ook sport sx mineral mengen voor een keer? Want dat heb ik nog staan.
Honda cr80, mannenwerk
crossboss
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jun 29, 2003 00:03
Locatie: Gilze
Contacteer:

als het een olie is om mengsmering mee te maken en hij is van goede kwaliteit dan mag het gewoon. syntethische olie is beter als een half synteeth of minerale olie.
Gast

crossboss schreef:als het een olie is om mengsmering mee te maken en hij is van goede kwaliteit dan mag het gewoon. syntethische olie is beter als een half synteeth of minerale olie.
Is idd voor mengsmering, maar minerale kan dus wel?
bertcross
Berichten: 5
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 14:53
Locatie: Sint Annaparochie
Contacteer:

Anonymous schreef:
crossboss schreef:als het een olie is om mengsmering mee te maken en hij is van goede kwaliteit dan mag het gewoon. syntethische olie is beter als een half synteeth of minerale olie.
Is idd voor mengsmering, maar minerale kan dus wel?
Dat was ik dus, vergeten in te loggen :roll:
Honda cr80, mannenwerk
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Je mag nooit syntetische olie ( castrol tts ) en minerale olie met elkaar mengen.
Als je de minerale olie wil gebruiken moet je eerst de tank en de vlotterkamer helemaal leeg maken zodat al de syntetische menging eruit is.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Gast

hij heeft hem dus van mij gekocht, en aangezien ik altijd met tts heb gereden leek het me slim dat hij het even hier zou vragen, er stond me al iets bij dat minerale olie en synthetische niet bij elkaar zouden gaan.

ad als jij zegt dat ze niet mogen mengen hoe zit dat dan in de krukasholte en op de cilinderwand, daar zit immers een laagje synthetische olie en die wordt nu dan ineens gemengd met minerale olie. of kan dat geen kwaad.

bert als ik jou was zou ik sowiso de tank even schoonmaken, is fluitje van een cent en ik help je wel via internet.
honda cr80
Berichten: 97
Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
Locatie: Wijchen

ik dus, niet ingelogd.

nu moet ik trouwens wel mijn naam veranderen :D
geen honda cr80 meer
Plaats reactie